Nem sok panasz lehet a hazai képregényes szcéna állapotára – vagy hát biztos lehet, ahol művészek vannak, ott mindig megy a panaszkodás. Laikus szemmel azonban az látszik, hogy most már évek óta nagy mennyiségben jelennek meg izgalmas címek magyarul. Úgy a frissek, mint a kimaradt klasszikusok. Csak a saját kedvenceim közül válogatva: megjelent végre magyarul a Saga és A Különleges Úriemberek Szövetsége, vagy Alan Moore-tól a From Hell. Aztán új, a korábbihoz képest luxuskiadásban érkezett például szintén tőle a Watchmen, vagy Neil Gaimantől a Sandman-sorozat.
Azt azonban nem gondoltam volna 2013-ban, amikor először végigrágtam magam Warren Ellis Transmetropolitan című cyberpunk-újságírós opuszán, hogy ez a dolog valaha megjelenik majd magyarul. És lám: 2020-ban ide is elértünk, a Fumax kiadta a háromrészes gyűjtemény első darabját, én pedig életemben először nem a sima, hanem a limitált kiadásra tettem rá a kezem – egyszer egy ilyet is meg kell nézni.
Utálom az egészet
Spider Jerusalem újságíró, vagy még inkább: publicista a jövőben. Képzeljük el valahogy úgy, mintha a társadalmi távolságtartást propagáló Niedermüller Péteren bedühödött Hont Andrást kereszteznénk a Mérce.hu gárdájának szociális érzékenységével, a bekábszizott Szily Lászlóval és a Hajdú Pétert látva rohamot kapó Puzsér Róberttel, valamint egy kisebb fegyverarzenállal.
A publicista öt éve elvonult egy hegyre, mert elege lett a Városból, és nem tudott írni – de van egy kis probléma. Van még két élő szerződésre két könyvre, amivel lóg a kiadójának.
Persze nyilván a Város kell neki ahhoz, hogy valójában írhasson, és alig várja, hogy belevágjon az elnökválasztási kampányba. Így tehát a néha megkérdőjelezhető módszerekkel, de mindig a nagybetűs Igazság kiderítéséért dolgozó Spider Jerusalem szemén láthatjuk a Várost és a 22-23. század Amerika problémáit – amelyek természetesen némi áttéttel a mai Amerika problémáit tárják elénk.