Olvasónk keresett meg minket, hogy elmesélje, hogyan maradt el a 88 éves édesanyja szemészeti vizsgálata. Mutatjuk a levelet:
"Egy 88 éves szombathelyi lakos egészségügyi szolgáltatást akart igénybe venni. 5 hónappal ezelőtt beutalót kapott a szemészetre kivizsgálásra. Mivel mozgásában korlátozott, ezért a háziorvosa betegszállítókat rendelt a II. emeleti lakására. Az előjegyzett 13 óra helyett 10 órakor akarták elszállítani a 14 órás vizsgálatra.
A betegszállító papír a lányánál volt, aki a munkahelyéről délre ment volna az édesanyjához, hogy a betegszállítókkal elkísérje a vizsgálatra. A papír hiányában a beteget délelőtt 10 órakor nem szállították el. A betegszállító közölte, hogy nekik 8 órára van kiírva a szállítás, így is csúsztak 2 órát. Közölték, hogy aznap már nem mennek vissza érte, másnap délelőtt szállítják el, és elintézik, hogy a szemészeten megvizsgálják, annak ellenére, hogy a beteg időpontja előző napra szólt.
Ígéretük ellenére másnap nem mentek érte, sőt még tájékoztatást sem adtak távolmaradásukról. A 88 éves beteg, akit többek közt a magas cukorszintjével is kezelnek, végigizgulta a 2 napot, teljes bizonytalanságban volt. 5 hónapja várt erre a vizsgálatra, ami a betegszállítók miatt meghiúsult."
Megkerestük a szombathelyi betegszállítást bonyolító céget, a Keleti Sanitast. A cég három megyében végzi a szállítást, a diszpécser elmondása szerint naponta nagyjából 650 beteget szállítanak művese kezelésre és szakrendelésekre. Azt is megtudtuk, hogy bár a levél írója azt panaszolja, hogy órákkal a szakrendelésre kapott időpont előtt akarták elszállítani a beteget, a betegszállítók nem időpontra érkeznek, hanem a beteget a szakrendelés idejét figyelemebe véve szállítják el. Tehát ha egy rendelés mondjuk 8-16 óra között van, akkor ebben az időintervallumban érkezik a kocsi. Leginkább a reggeli órákban, hiszen a beteg, így nem fog lemaradni a vizsgálatról.
Van a cégnek olyan szolgáltatása is, ahol a betegnek nem kell órákkal a kapott időpont előtt a rendelőben várnia, ilyenkor időpontra érkezik a kocsi, ám ebben az esetben 10-15 ezer forint körüli összeget kell a szolgáltatásért fizetni.
Hogy a beteg másnapi elszállításával mi történhetett, azt sajnos nem tudtuk kideríteni, mivel a meghiúsult szállítás pontos adatait a levél írója nem közölte.
Ha van neked is olyan történeted, amiben segítséget jelenthet a nyilvánosság, akkor fordulj hozzánk bizalommal. Írj Facebookon van emailben!