Tárgyalásokat folytatott a győri városvezetés július 23-án a MÁV Személyszállítási Zrt. képviselőivel a vasút és buszközlekedés helyi ügyeiről, amiről Pintér Bence (TSZV-LMP-Momentum) polgármester számolt be a közösségi oldalán. A megbeszélésen szó volt a várost érintő fejlesztési tervekről, elavult automaták cseréjéről, egy régóta húzódó pénzügyi vitáról és az akadálymentes közlekedés biztosításáról is.
A MÁV – mint a Volán tulajdonosa – idén 15 darab, elavult győri buszjegy-automatát cserél le. Jelenleg 22 ilyen berendezés működik a városban, de ezek közül több már nem is üzemképes. A cég ígérete szerint a csere jövőre is folytatódik. Azt is jelezték: amikor országosan elindul a buszok fedélzeti navigációs rendszerének cseréje, Győr prioritást élvez majd.
Fókuszban a pénz és a modernizáció
A felek folytatták az egyeztetést azzal a 2021–2022-es időszakra visszanyúló elszámolási vitával kapcsolatban is, amely 650 millió forintot és annak több százmilliós kamatait érinti, és amit még az előző városvezetéstől ‘örökölt’ a Pintér kabinet. Emellett a város jelezte, hogy az új buszos szolgáltatási szerződésre legfeljebb 4 milliárd forintot tudnak biztosítani, így a MÁV 4,7 milliárdos ajánlatát így jelenleg nem tudják elfogadni. A győri álláspont szerint a szolgáltatás, a cég profitját is figyelembe véve, megfelelő színvonalon biztosítható a város által vállalható összegből is.
A vasútállomásokon is történtek előremutató változások, új automaták kerültek ki a belvárosi és a győrszentiváni állomásokra, amelyekből már nemcsak vonatjegyet, hanem győri helyi buszjáratokra szóló bérletet és napijegyet is lehet vásárolni. A belvárosi állomáson az utastájékoztatási rendszer korszerűsítése is napirenden van, lecserélik a régi pergőlapos kijelzőket, bemérik az épület akusztikai viszonyait, és javítanak a hangos utastájékoztatás minőségén.
A mosdót is megújul az év végéig, és új üzemeltetési szerződést kötnek, amely tartalmazza, hogy haváriahelyzet esetén a használata ingyenes lesz. A város kérte, hogy az épületen belül biztosítsanak biciklitárolási lehetőséget, illetve vizsgálják meg, hogy kívül milyen megoldások jöhetnek szóba. Az aluljáró városi tulajdonban lévő részét – a vidéki buszpályaudvar felőli oldalon – Győr saját forrásból újítja fel, és kérik a MÁV-ot, hogy hasonlóan járjanak el a saját területükön is.
Pintér Bence kiemelte, hogy a város üdvözli a vasúttársaság modernizációs törekvéseit, ugyanakkor világossá tették, hogy a legfontosabb cél az akadálymentes közlekedés biztosítása. A városvezetés azt kérte, hogy ezt a szempontot a MÁV is kezelje kiemelt prioritásként.
Támogasd a hatalomtól független újságírást! Bár a kormánymédia megpróbálja elhitetni, hogy a tőlük független szerkesztőségek úsznak a pénzben ez közel sincs így. Amennyiben neked is fontos, hogy sokáig legyen még a hatalmat ellenőrző hang, akkor támogasd adománnyal a mi munkánkat is segítő Nemzeti Újságírók Demokratikus Egyesületét. Adományodat ide utalhatod: 10918001-00000113-44920004. Köszönjük! |