Január 31-ig kellett benyújtani a 2025-ös vagyonbevallásokat a választott képviselőknek. Sárváron a város honlapján nem teszik közzé az egyébként közérdekű adatnak minősülő dokumentumokat, így kikértük a hivataltól.
A megkapott dokumentumokból az derül ki, hogy sem Kondora István (Fidesz-KDNP) polgármesternek, sem pedig Máhr Tivadar (Fidesz-KDNP) alpolgármesternek nincs a nevén gépjármű. Ez egyébként nem újdonság, hiszen a városvezetőknek évek óta nincsen autó a nevén.
Mind a két politikus az önkormányzat kocsijával jár. Kondora polgármester egy 2015-ös, akkor újonnan vásárolt Volkswagen Passatot, míg Máhr Tivadar egy szintén újonnan vásárolt, szintén 2015-ös Skoda Octaviát használ.
Egy 2019-es testületi döntés értelmében még csak menetlevelet sem kell vezetni az autók használatakor, az elszámolás a megtett kilométerek alapján történik.
Az akkori határozat szerint: “Megengedett a gépkocsi magáncélú használata belföldön és külföldön egyaránt, azzal ,hogy a használat után fizetendő, a mindenkori hatályos jogszabályok szerinti, valamennyi közterhet az önkormányzat viseli.”
Legutóbb a tavaly decemberi testületi-ülésen jött elő az autóhasználat. Ekkor Gácsi Tibor (Sárváriakért Egyesület) hozta szóba a témát.
Mint elhangzott, a gépjármű nyilvántartó szerint évente 35 ezer kilométert tesz meg Máhr Tivadar alpolgármester ezzel az autóval.
Gácsi azt a kérdést fogalmazta meg Kondora polgármester felé, hogy mi indokolja Máhr kiugróan magas autó használatát, aminek aztán a több millió forintos költségeit a sárvári önkormányzat kasszájából fedezik.
Az ellenzéki képviselő szerint a testületnek el kellene gondolkodnia azon, hogy megvonja az autóhasználatot az alpolgármestertől. Példának Szombathelyt hozta fel, ahol az alpolgármestereknek nem biztosít önkormányzati autót a hivatal.
Azt pedig már mi tesszük hozzá, hogy Győrbe nemrég adtak vissza két az önkormányzat által bérelt Audit, a hivatalban ezzel egyetlen egy gépjárműre csökkent az autók száma. Pintér Bence (TSZV-LMP-Momentum) győri polgármester ezzel kapcsolatban pedig azt mondta, hogy csakis akkor ül bele, ha a városon kívül van dolga. Az autót magáncélra pedig nem is használja.
Akkor nem érkezett semmiféle válasz Gácsi képviselő felvetésére, ám néhány nap múlva Máhr egy Facebook-posztban üzent.
Mint azt a politikus írta: Az alpolgármesteri munka ellehetetlenítésére tett kísérletet az ellenzék a legutóbbi testületi ülésen. Azzal, hogy az alpolgármesteri gépjárműhasználatot meg akarták vonni – melyet pont az előző testületi ülésen megszavaztak egyébként - új szintre emelték a demagógiát.
A posztban egyébként az alpolgármester elismerte, hogy évi közel 35 ezer, vagyis havi nagyjából 3000 kilométert autózik. Máhr szerint a megtett távolság közel felét budapesti utak teszik ki.
Támogasd a hatalomtól független újságírást! Bár a kormánymédia megpróbálja elhitetni, hogy a tőlük független szerkesztőségek úsznak a pénzben ez közel sincs így. Amennyiben neked is fontos, hogy sokáig legyen még a hatalmat ellenőrző hang, akkor támogasd adománnyal a mi munkánkat is segítő Nemzeti Újságírók Demokratikus Egyesületét. Adományodat ide utalhatod: 10918001-00000113-44920004. Köszönjük! |