Több mint egy éve mered Kőszeg vadiúj hídja a semmibe

Farkas Bazsi 2024-08-15 09:43:12
És amíg az uniós pénzek meg nem érkeznek, ez így is marad.

Tavaly július végén írtunk róla, hogy elkészült Kőszeg vadiúj gyalogos és kerékpáros hídja, ami a város határában a Gyöngyösön ível át. Azonban ezúttal nem volt átadó, szalagvágás, “Köszönjük a Kormánynak!” kezdetű beszéd és Ágh Péter szelfi, a híd ugyanis nem használható közlekedésre. 

Vagyis a város felől át lehet rajta haladni, csak éppen a 87-es úthoz érve útakadályhoz érkezik a közlekedő. Ennek pedig az az oka, hogy a főúton - de hát ez magától értetődik - sem gyalogolni, sem pedig kerékpározni nem szabad. A híd egy nagyobb léptékű beruházás, az úgynevezett intermodális csomópont egyik eleme lenne. 

Fotó: Farkas Bazsi

A csomópont lényege, hogy a jelenleg a belvárosban található buszpályaudvart a vasútállomás mellett helyeznék el, ehhez vezet majd az új gyaloghíd. Az elképzelés szerint tehát tehermentesítenk a belvárost a helyközi járatok buszközlekedésétől. Az elképzelés jó, ám megvalósulás esetén kérdés, hogy az utasok miként jutnának be a belvárosba, mivel Kőszegen sem helyijáratos busz, sem pedig taxi nincsen.

Ugyan ez a nagy léptékű közlekedési fejlesztés még a kanyarban sincsen, a Technológiai és Ipari Minisztérium mégis 94 millió forintot utalt át Kőszegnek a híd megépítésére. És ha már adták, az önkormányzat köszönettel elfogadta és megépítette a hidat. 

A beruházásról még 2022 májusában zárt ülésen döntöttek a kőszegi képviselők. És bár, a zárt ülés jegyzőkönyve nem nyilvános, értesüléseink szerint a testületi ülésen szóba került, hogy nem egy új híd építése Kőszeg legnagyobb megoldandó problémája, így amennyiben lehetséges próbálják meg a másra elkölteni a 100 millió forintot. A városvezetés azonban ragaszkodott ahhoz, hogyha már hídra kapták, akkor legyen híd belőle, így a beruházás zöld utat kapott.

Tavalyi cikkünkhöz kérdeztük meg Básthy Béla (Fidesz-KDNP) kőszegi polgármester, akkor válaszában az alábbi fő állításokat tette:

  • Az intermodális csomópont több ütemben épül meg.
  • Ennek egyik eleme az új gyalogos, kerékpáros Gyöngyös-híd.
  • A háborús szankciók okozta nehéz gazdasági helyzet miatt megtorpant kormányzati beruházások sorába került ez a projekt is.
  • Az új hídnak sem most, sem a későbbiekben nem lesz célja a kerékpáros forgalom felvezetése a 87-es főútra.
  • A kerékpárosok jelenleg az új hídon még nem kelhetnek át.
  • A felfüggesztett fejlesztés az európai uniós források megérkezése után indulhat meg.
  • A hidat csak akkor nyitják meg, ha az intermodális csomópont összes eleme elkészült. Ennek pontos dátuma nincsen.

A híd tehát még jó ideig magában fog árválkodni a Gyöngyös fölött. Az egyik kérdés, hogy mi minden, valóban működőképes dologra lett volna elég 94 millió forint. Csak, hogy egyet említsünk, lehet jól jött volna a kőszegi uszoda rendbetételére. Ha már él és virul a nemzeti úszóprogram.

A másik kérdés pedig, hogy mikor kezd el állásában romlani a híd állaga, amelynek a közlekedők által használt - vagyis egyelőre nem használt - részét fából építették. Amennyiben pedig állagmegóvásra kell a jövőben költeni azt a kőszegi önkormányzatnak saját pénzből kell megtennie, vagy a kormány ismét a zsebébe nyúl majd?

Támogasd a hatalomtól független újságírást!

Bár a kormánymédia megpróbálja elhitetni, hogy a tőlük független szerkesztőségek úsznak a pénzben ez közel sincs így.

Amennyiben neked is fontos, hogy sokáig legyen még a hatalmat ellenőrző hang, akkor támogast adománnyal a mi munkánkat is segítő Nemzeti Újságírók Demokratikus Egyesületét.

Adományodat ide utalhatod: 10918001-00000113-44920004.

Köszönjük!

Szólj hozzá!

A 41.Vasi Vasember triatlonversenyt rendezik szombaton Szombathelyen

59 váltó és 414 egyéni induló áll rajthoz.

Letartóztatásba került a szombathelyi Paragvári utcai késelő

„Gyere ki! Megöllek!”, „Megölök mindenkit!” - ezt kiabálta a támadó.

További félmilliárdos csontvázak esnek ki a győri önkormányzati cégek szekrényeiből

A Győr+ mínusz 210 milliója mellett, a Győr Projekt 600 millió forintos adósságot halmozott fel, míg a Győr-Szol napok alatt 600 millió forintos mínuszba tette a folyószámla-hitelkeretét.

Bezár a répcelaki sajtgyár

A vállalat azt ígéri, nem kell búcsúznunk a Medve sajttól.

40-es sebességkorlátozást vezettek be a szombathelyi Öntő utcában

Megtiltották a parkolást a Váci Mihály utca egy szakaszán, és egyirányúsították a Garai János utcát.

2 millió forintra nőtt a kőszegi polgármester, Básthy Béla fizetése 

Törvényi kötelesség a városvezetők bérét emelni. Az alpolgármester tiszteletdíja is nőtt.

Drágább lesz házasodni Kőszegen

2019 óta nem emelt árat az önkormányzat. Eddig.

A MOHU MOL 18 új kukásautót adott át Győrben

Az átadott új Mercedes típusú kukásautók modern, EURO 6E környezetvédelmi besorolásúak, használatukkal csökkenni fog a károsanyag-kibocsátás és a környezet terhelése.

Az ETO indulhat a konferencia ligában, a DAC nem

Egy tulajdonos csak egy csapatot nevezhet a pontvadászatba.

Elfogták a rendőrök a szombathelyi késelőt

A vita hevében egy személyt életveszélyesen, három másikat könnyebben sebesített meg a fiatal férfi.

Könyörögve kéri a Madártani Egyesület, hogy ne etessük a vízimadarakat!

A vízimadarak etetése nemcsak felesleges, de tömegesen sodorja veszélybe és betegíti meg az állatokat.

Kitette a kölyökkutyát a 81-es út mellett, amely ezt nem élte túl

A kölyökkutyát nem sokkal később a főúton elütötték.

Az iskolában rángatta meg fia osztálytársát egy szombathelyi nő

A gyerekek összeszólalkoztak, anyuka meg ment rendet tenni.