Több mint egy éve mered Kőszeg vadiúj hídja a semmibe

Farkas Bazsi 2024-08-15 09:43:12
És amíg az uniós pénzek meg nem érkeznek, ez így is marad.

Tavaly július végén írtunk róla, hogy elkészült Kőszeg vadiúj gyalogos és kerékpáros hídja, ami a város határában a Gyöngyösön ível át. Azonban ezúttal nem volt átadó, szalagvágás, “Köszönjük a Kormánynak!” kezdetű beszéd és Ágh Péter szelfi, a híd ugyanis nem használható közlekedésre. 

Vagyis a város felől át lehet rajta haladni, csak éppen a 87-es úthoz érve útakadályhoz érkezik a közlekedő. Ennek pedig az az oka, hogy a főúton - de hát ez magától értetődik - sem gyalogolni, sem pedig kerékpározni nem szabad. A híd egy nagyobb léptékű beruházás, az úgynevezett intermodális csomópont egyik eleme lenne. 

Fotó: Farkas Bazsi

A csomópont lényege, hogy a jelenleg a belvárosban található buszpályaudvart a vasútállomás mellett helyeznék el, ehhez vezet majd az új gyaloghíd. Az elképzelés szerint tehát tehermentesítenk a belvárost a helyközi járatok buszközlekedésétől. Az elképzelés jó, ám megvalósulás esetén kérdés, hogy az utasok miként jutnának be a belvárosba, mivel Kőszegen sem helyijáratos busz, sem pedig taxi nincsen.

Ugyan ez a nagy léptékű közlekedési fejlesztés még a kanyarban sincsen, a Technológiai és Ipari Minisztérium mégis 94 millió forintot utalt át Kőszegnek a híd megépítésére. És ha már adták, az önkormányzat köszönettel elfogadta és megépítette a hidat. 

A beruházásról még 2022 májusában zárt ülésen döntöttek a kőszegi képviselők. És bár, a zárt ülés jegyzőkönyve nem nyilvános, értesüléseink szerint a testületi ülésen szóba került, hogy nem egy új híd építése Kőszeg legnagyobb megoldandó problémája, így amennyiben lehetséges próbálják meg a másra elkölteni a 100 millió forintot. A városvezetés azonban ragaszkodott ahhoz, hogyha már hídra kapták, akkor legyen híd belőle, így a beruházás zöld utat kapott.

Tavalyi cikkünkhöz kérdeztük meg Básthy Béla (Fidesz-KDNP) kőszegi polgármester, akkor válaszában az alábbi fő állításokat tette:

  • Az intermodális csomópont több ütemben épül meg.
  • Ennek egyik eleme az új gyalogos, kerékpáros Gyöngyös-híd.
  • A háborús szankciók okozta nehéz gazdasági helyzet miatt megtorpant kormányzati beruházások sorába került ez a projekt is.
  • Az új hídnak sem most, sem a későbbiekben nem lesz célja a kerékpáros forgalom felvezetése a 87-es főútra.
  • A kerékpárosok jelenleg az új hídon még nem kelhetnek át.
  • A felfüggesztett fejlesztés az európai uniós források megérkezése után indulhat meg.
  • A hidat csak akkor nyitják meg, ha az intermodális csomópont összes eleme elkészült. Ennek pontos dátuma nincsen.

A híd tehát még jó ideig magában fog árválkodni a Gyöngyös fölött. Az egyik kérdés, hogy mi minden, valóban működőképes dologra lett volna elég 94 millió forint. Csak, hogy egyet említsünk, lehet jól jött volna a kőszegi uszoda rendbetételére. Ha már él és virul a nemzeti úszóprogram.

A másik kérdés pedig, hogy mikor kezd el állásában romlani a híd állaga, amelynek a közlekedők által használt - vagyis egyelőre nem használt - részét fából építették. Amennyiben pedig állagmegóvásra kell a jövőben költeni azt a kőszegi önkormányzatnak saját pénzből kell megtennie, vagy a kormány ismét a zsebébe nyúl majd?

Támogasd a hatalomtól független újságírást!

Bár a kormánymédia megpróbálja elhitetni, hogy a tőlük független szerkesztőségek úsznak a pénzben ez közel sincs így.

Amennyiben neked is fontos, hogy sokáig legyen még a hatalmat ellenőrző hang, akkor támogast adománnyal a mi munkánkat is segítő Nemzeti Újságírók Demokratikus Egyesületét.

Adományodat ide utalhatod: 10918001-00000113-44920004.

Köszönjük!

Szólj hozzá!

Egy gólos győzelemmel döntős az Audi ETO KC a Final Four-ban

29:28-ra győzték le a győri lányok a dán riválist.

1 milliárd 400 millió forint mínuszt termelt tavaly a Győr-Szol

Ezentúl a közgyűlés nyilvánossága előtt tárgyalják meg az önkormányzati cégek beszámolóit.

Nem támogatták a fideszesek, hogy teljes mértékben zöld területté nyilvánítsák a marcalvárosi Kiserdőt

Hiába szavaztak úgy a helyiek, hogy nem szeretnék, ha egy része be lenne építve.

Pintér Bence betartotta ígéretét: nyilvánosak az Audi szerződések!

Kiderült, hogy nem is lehetett volna titkos, és, hogy mára mennyire elavult.

Már megint szórakozott valaki a 112-vel

Egy szombathelyi férfi azt állította, hogy a testvére belökte a szobába, és nem engedi ki onnan.

Miért fontos a kerítésnél a professzionális kivitelezés?

Egy jól megtervezett és kivitelezett kerítés nem csupán határvonalat jelent egy telek szélén. A kerítés a biztonság, az esztétikum és a funkcionalitás hármas egységét képviseli – legyen szó családi házról, ipari területről vagy mezőgazdasági birtokról.

Többek között a vasszécsenyi polgármester sem szavazta meg azt, hogy Szombathely pénzt kapjon a Versenyképes Járások Programból

Kétharmados támogatottság kell ahhoz, hogy egy település pénzt kapjon. Szombathely esetében ugyan a többség megvan, de a kétharmad nincs meg. Nemény polgármester bizakodik.

Amit a fogpótlásról tudni érdemes

Tény, hogy a genetikánk is meghatározza azt, hogy mennyire ellenállóak a fogaink, ugyanakkor mi magunk is sokat tehetünk annak érdekében, hogy megőrizzük a fogsorunk esztétikáját, egészségét.

Közös levelet írt Pintér Bence, Kósa Roland és Fekete Dávid Győrben

A jövő évi választások tisztasága és a szabad politizálás a cél. 

Hogyan formálják át a videojátékok a szabadidőnket?

Napjainkban, amikor egyre több időt töltünk otthon, sokan a videojátékok világában keresnek kikapcsolódást és szórakozást.

Idén már 4 naposra duzzad a szombathelyi Bloomsday

Sörcsapolás, Nádasdy Ádám, fényfestés, koncertek.

Bár 3 millió 493 ezer forintot autózott el tavaly Simon Róbert Balázs, a Parlamentben mindössze egyszer szólalt fel

Akkor sem Győr, hanem a költségvetés kényszerítette szólásra a képviselőt.

Látszani kell, ha dolgozol – miért éri meg LED-munkalámpára váltani?

A mezőgazdasági munkák jellemzően nem kérdeznek időt.

Megvált a Győr+ Herkely Ákostól

Többek között a Kósa Roland alpolgármesterrel készített interjú miatt kellett távoznia a műsorvezetőnek.