Tavaly július végén írtunk róla, hogy elkészült Kőszeg vadiúj gyalogos és kerékpáros hídja, ami a város határában a Gyöngyösön ível át. Azonban ezúttal nem volt átadó, szalagvágás, “Köszönjük a Kormánynak!” kezdetű beszéd és Ágh Péter szelfi, a híd ugyanis nem használható közlekedésre.
Vagyis a város felől át lehet rajta haladni, csak éppen a 87-es úthoz érve útakadályhoz érkezik a közlekedő. Ennek pedig az az oka, hogy a főúton - de hát ez magától értetődik - sem gyalogolni, sem pedig kerékpározni nem szabad. A híd egy nagyobb léptékű beruházás, az úgynevezett intermodális csomópont egyik eleme lenne.
A csomópont lényege, hogy a jelenleg a belvárosban található buszpályaudvart a vasútállomás mellett helyeznék el, ehhez vezet majd az új gyaloghíd. Az elképzelés szerint tehát tehermentesítenk a belvárost a helyközi járatok buszközlekedésétől. Az elképzelés jó, ám megvalósulás esetén kérdés, hogy az utasok miként jutnának be a belvárosba, mivel Kőszegen sem helyijáratos busz, sem pedig taxi nincsen.
Ugyan ez a nagy léptékű közlekedési fejlesztés még a kanyarban sincsen, a Technológiai és Ipari Minisztérium mégis 94 millió forintot utalt át Kőszegnek a híd megépítésére. És ha már adták, az önkormányzat köszönettel elfogadta és megépítette a hidat.
A beruházásról még 2022 májusában zárt ülésen döntöttek a kőszegi képviselők. És bár, a zárt ülés jegyzőkönyve nem nyilvános, értesüléseink szerint a testületi ülésen szóba került, hogy nem egy új híd építése Kőszeg legnagyobb megoldandó problémája, így amennyiben lehetséges próbálják meg a másra elkölteni a 100 millió forintot. A városvezetés azonban ragaszkodott ahhoz, hogyha már hídra kapták, akkor legyen híd belőle, így a beruházás zöld utat kapott.
Tavalyi cikkünkhöz kérdeztük meg Básthy Béla (Fidesz-KDNP) kőszegi polgármester, akkor válaszában az alábbi fő állításokat tette:
- Az intermodális csomópont több ütemben épül meg.
- Ennek egyik eleme az új gyalogos, kerékpáros Gyöngyös-híd.
- A háborús szankciók okozta nehéz gazdasági helyzet miatt megtorpant kormányzati beruházások sorába került ez a projekt is.
- Az új hídnak sem most, sem a későbbiekben nem lesz célja a kerékpáros forgalom felvezetése a 87-es főútra.
- A kerékpárosok jelenleg az új hídon még nem kelhetnek át.
- A felfüggesztett fejlesztés az európai uniós források megérkezése után indulhat meg.
- A hidat csak akkor nyitják meg, ha az intermodális csomópont összes eleme elkészült. Ennek pontos dátuma nincsen.
A híd tehát még jó ideig magában fog árválkodni a Gyöngyös fölött. Az egyik kérdés, hogy mi minden, valóban működőképes dologra lett volna elég 94 millió forint. Csak, hogy egyet említsünk, lehet jól jött volna a kőszegi uszoda rendbetételére. Ha már él és virul a nemzeti úszóprogram.
A másik kérdés pedig, hogy mikor kezd el állásában romlani a híd állaga, amelynek a közlekedők által használt - vagyis egyelőre nem használt - részét fából építették. Amennyiben pedig állagmegóvásra kell a jövőben költeni azt a kőszegi önkormányzatnak saját pénzből kell megtennie, vagy a kormány ismét a zsebébe nyúl majd?
Támogasd a hatalomtól független újságírást! Bár a kormánymédia megpróbálja elhitetni, hogy a tőlük független szerkesztőségek úsznak a pénzben ez közel sincs így. Amennyiben neked is fontos, hogy sokáig legyen még a hatalmat ellenőrző hang, akkor támogast adománnyal a mi munkánkat is segítő Nemzeti Újságírók Demokratikus Egyesületét. Adományodat ide utalhatod: 10918001-00000113-44920004. Köszönjük! |