A GyőrPlusz a napokban közli a Győri Térségfejlesztési és Projektmenedzsment Kft. közlekedésre vonatkozó felmérésének eredményeit. A legutóbbi darabból, amely az agglomerációs közlekedést vizsgálta, kiderült, hogy
az utazók közel fele nem tenné le a személygépkocsit, viszont a másik fele megfelelő feltételek mellett igen.
„Idetartoznak a negatív hatások, mint az üzemanyagárak további emelkedése, vagy a növekvő torlódások miatti lassabb haladás. Másik oldalról idetartoznak a pozitív hatások is, hiszen többen is megemlítették, hogy kellően nagy járatgyakoriság, és több városi célpont közvetlen elérése esetén hajlandó lenne közlekedési módot váltani”
– írták. A vasúti és az autóbuszos közlekedés igénybevétele az elvártnál alacsonyabb szintű, viszont kimutatható összefüggést jelez az igénybevétel és a járatgyakoriság, ezzel összefüggésben a színvonal között. A magasabb járatgyakoriságú irányokban magasabb az egy járműre eső utasok száma, így ezeken a helyeken vélhetően több a választó utas, és kevesebb a kényszerből tömegközlekedő.