Sehova sem tartó híd épül 100 millió forintból Kőszegen

Farkas Bazsi 2023-07-05 07:39:00
A gyalogos és kerékpáros híd a 87-es főútra vezet, ahol tilos kerékpározni és gyalogosan közlekedni. Hamarosan 81 méter hosszú bicikliút is épül a semmibe vezető hídhoz.

Márciusban számolt be a Kőszeg és Vidéke cikke nyomán az Ugytudjuk.hu, hogy a Technológiai és Ipari Minisztérium támogatásából összesen

94 millió 432 ezer 197 forintból új gyalogos és kerékpáros híd épült Kőszegen.

A kivitelezést a zalaegerszegi HÍDVASÚT Kft. nyerte el.

 

A beruházásról még 2022 májusában zárt ülésen döntöttek a kőszegi képviselők. És bár, a zárt ülés jegyzőkönyve nem nyilvános, értesüléseink szerint a testületi ülésen szóba került, hogy nem egy új híd építése Kőszeg legnagyobb megoldandó problémája, így amennyiben lehetséges próbálják meg a másra elkölteni a 100 millió forintot. A városvezetés azonban ragaszkodott ahhoz, hogyha már hídra kapták, akkor legyen híd belőle, így a beruházás zöld utat kapott.

A híd egyébként egy nagyobb beruházás része lenne.

2020 augusztusában a Magyar Építők szakportál közölt cikket “Nagyot lép előre Kőszeg közlekedése: intermodális csomópont létesül”  címmel. A beruházás lényege az lenne, hogy a vasútállomás mellett a városhatárban kapna helyet a buszpályaudvar is. Ez utóbbi egyébként jelenleg a belvárosi Liszt Ferenc utcában van elhelyezve.

Az ismertetett terv szerint többek között egy második számú csomópont is létesülne, a meglévő 87. sz. főút és az Vasútállomás utca és Rákóczi Ferenc utca keresztezése, ide jelzőlámpás irányítást terveznek.

A portál 50 új parkolóhelyet, turistabusz beállót, taxi állomást is említett, de új hidat, na azt nem.

A 2022-es májusi döntést egyébként először 2023 februárjában említette a helyi önkormányzat lapja. De cikk akkor is csak azért született, mert “többen kérdezték”, hogy mi történik a Penny áruház mellett a Gyöngyös-patak partján. Miért markolja munkagép a földet?

“87-es úton, a híd előtt megváltozik a közlekedés rendje, lámpás kereszteződést alakítanak ki. Ennek részeként a jelenlegi híd mellett épül egy másik, gyalogosok és kerékpárosok számára, és ennek a szerkezeti alapjainak a kiépítése kezdődött meg.” - írta még februárban a lap.

"Az építés befejezésének időpontja június vége. A teljes beruházáshoz hozzátartozik a körfogalomnál kezdődő, új híd felé haladó járda, bicikliút építése három méter szélességben, 81 méter hosszan.” - ismertette a részleteket a szerkesztőség.

Egyelőre azonban két dolgot nem értünk:

 

Az egyik, hogy miért kell gyalogos híd akkor, amikor a néhány méterre lévő, autósforgalmat bonyolító híd mindkét oldalán szintkülönbséggel kialakított gyalogjárda van. Az egyik oldalon ráadásul a járda egy gyalogos átkelővel, vagyis zebrával összekötve a vasútállomáshoz vezető járdával.

A másik pedig, hogy a kerékpáros forgalmat is bonyolító híd, a 87-es útba torkollik, a híd mellett pedig kerékpárosok közlekedését tiltó tábla van az út mellett. Vagyis olyan útra viszi át a bicikliseket a híd, ahol tilos kerékpározni.

Hogy kicsit tisztábban lássunk, levelet írtunk az út üzemeltetőjének a Magyar Közútnak. Íme a válaszuk:

A 87-es főúton eddig sem közlekedhettek biztonsági okokból kerékpárosok. Jelenleg Kőszeg Város Önkormányzatának beruházásában a Gyöngyös-patak felett új gyalogos és kerékpáros híd épül. A városi beruházás lényege, hogy az új kerékpáros átvezetés a jövőben készülő belterületi, főúttal párhuzamos kerékpárúthoz csatlakozzon. 

Így várhatóan a jövőben sem kerékpározhatnak majd a 87-es főúton, hiszen az új beruházások pont azt a célt szolgálják, azért készülnek, hogy biztonságos alternatívát nyújtsanak a két kerékkel közlekedőknek a térségben. 

A projektekkel kapcsolatosan további részleteket az önkormányzat adhat.

 

Mivel a Közút is ezt javasolta, és egyébként már az ő válaszuk előtt is eszünkbe jutott, így a kőszegi polgármesternek, Básthy Bélának (Fidesz-KDNP) is levelet küldtünk, hogy megtudjuk, a jelenlegi közlekedési viszonyok között haszhálhatatlan hídra adott-e ki 100 millió forintot a kőszegi önkormányzat. 

Továbbá azt is megkérdeztük, hogy a hidat mikor adják át a közlekedőknek. Egyelőre nem kaptunk választ. 

Frissítés!

Cikkünk megjelenése után megérkezett Básthy polgármester válasza. Ebben a cikkünkben adtuk közzé.

Támogasd a hatalomtól független újságírást!

Bár a kormánymédia megpróbálja elhitetni, hogy a tőlük független szerkesztőségek úsznak a pénzben ez közel sincs is.

Amennyiben neked is fontos, hogy sokáig legyen még a hatalmat ellenőrző hang, akkor támogast adománnyal a mi munkánkat is segítő Nemzeti Újságírók Demokratikus Egyesületét.

Adományodat ide utalhatod: 10918001-00000113-44920004.

Köszönjük!

Szólj hozzá!

Gépjármű-kiskereskedelemre váltott Illés Károly vállalkozása

Továbbra is veszteséget termel a szombathelyi önkormányzati képviselő Kft.-je.

Betörtek a szombathelyi Ferences templomba

Egyelőre nem tudni, mit vittek el.

18 új kukásautó állt munkába Győrben

Végre saját lábra állhat a hulladékszállítás.

Ausztriába szökött egy sárvári, elítélt férfi

Az ítélet szerint nem hagyhatta volna el Vas megye területét.

Orbán Viktor a Facebook-on toborozza a harcosokat

A miniszterelnök kiküldte a digitális behívót, egyre alacsonyabban van a léc.

Változnak a rendelési idők Győrben

Ne megszokásból menjünk orvoshoz.

204 centis, angol centert igazolt a Falco

Jubrile Belo, a francia élvonalból érkezik.

Lemond a Momentum elnöki posztjáról Tompos Márton

A távozó elnök Rózsa Andrást, Zugló polgármesterét kérte fel a politikai közösség új elnökének.

Zsebe Ferenc a körmendi kosárlabda klub ügyvezetője

Július 1-től, 5 évre nevezték ki a kosárlabda legendát.

Online átutalások és kifizetések biztonsága 2025-ben

Az online pénzügyi tranzakciók rohamos fejlődése új lehetőségeket és kényelmet hozott a magánszemélyek, valamint a vállalkozások számára.

Lemondta a válogatottságot Lukács Norbert

Reagált a kosárlabda szövetség.