Sehova sem tartó híd épül 100 millió forintból Kőszegen

Farkas Bazsi 2023-07-05 07:39:00
A gyalogos és kerékpáros híd a 87-es főútra vezet, ahol tilos kerékpározni és gyalogosan közlekedni. Hamarosan 81 méter hosszú bicikliút is épül a semmibe vezető hídhoz.

Márciusban számolt be a Kőszeg és Vidéke cikke nyomán az Ugytudjuk.hu, hogy a Technológiai és Ipari Minisztérium támogatásából összesen

94 millió 432 ezer 197 forintból új gyalogos és kerékpáros híd épült Kőszegen.

A kivitelezést a zalaegerszegi HÍDVASÚT Kft. nyerte el.

 

A beruházásról még 2022 májusában zárt ülésen döntöttek a kőszegi képviselők. És bár, a zárt ülés jegyzőkönyve nem nyilvános, értesüléseink szerint a testületi ülésen szóba került, hogy nem egy új híd építése Kőszeg legnagyobb megoldandó problémája, így amennyiben lehetséges próbálják meg a másra elkölteni a 100 millió forintot. A városvezetés azonban ragaszkodott ahhoz, hogyha már hídra kapták, akkor legyen híd belőle, így a beruházás zöld utat kapott.

A híd egyébként egy nagyobb beruházás része lenne.

2020 augusztusában a Magyar Építők szakportál közölt cikket “Nagyot lép előre Kőszeg közlekedése: intermodális csomópont létesül”  címmel. A beruházás lényege az lenne, hogy a vasútállomás mellett a városhatárban kapna helyet a buszpályaudvar is. Ez utóbbi egyébként jelenleg a belvárosi Liszt Ferenc utcában van elhelyezve.

Az ismertetett terv szerint többek között egy második számú csomópont is létesülne, a meglévő 87. sz. főút és az Vasútállomás utca és Rákóczi Ferenc utca keresztezése, ide jelzőlámpás irányítást terveznek.

A portál 50 új parkolóhelyet, turistabusz beállót, taxi állomást is említett, de új hidat, na azt nem.

A 2022-es májusi döntést egyébként először 2023 februárjában említette a helyi önkormányzat lapja. De cikk akkor is csak azért született, mert “többen kérdezték”, hogy mi történik a Penny áruház mellett a Gyöngyös-patak partján. Miért markolja munkagép a földet?

“87-es úton, a híd előtt megváltozik a közlekedés rendje, lámpás kereszteződést alakítanak ki. Ennek részeként a jelenlegi híd mellett épül egy másik, gyalogosok és kerékpárosok számára, és ennek a szerkezeti alapjainak a kiépítése kezdődött meg.” - írta még februárban a lap.

"Az építés befejezésének időpontja június vége. A teljes beruházáshoz hozzátartozik a körfogalomnál kezdődő, új híd felé haladó járda, bicikliút építése három méter szélességben, 81 méter hosszan.” - ismertette a részleteket a szerkesztőség.

Egyelőre azonban két dolgot nem értünk:

 

Az egyik, hogy miért kell gyalogos híd akkor, amikor a néhány méterre lévő, autósforgalmat bonyolító híd mindkét oldalán szintkülönbséggel kialakított gyalogjárda van. Az egyik oldalon ráadásul a járda egy gyalogos átkelővel, vagyis zebrával összekötve a vasútállomáshoz vezető járdával.

A másik pedig, hogy a kerékpáros forgalmat is bonyolító híd, a 87-es útba torkollik, a híd mellett pedig kerékpárosok közlekedését tiltó tábla van az út mellett. Vagyis olyan útra viszi át a bicikliseket a híd, ahol tilos kerékpározni.

Hogy kicsit tisztábban lássunk, levelet írtunk az út üzemeltetőjének a Magyar Közútnak. Íme a válaszuk:

A 87-es főúton eddig sem közlekedhettek biztonsági okokból kerékpárosok. Jelenleg Kőszeg Város Önkormányzatának beruházásában a Gyöngyös-patak felett új gyalogos és kerékpáros híd épül. A városi beruházás lényege, hogy az új kerékpáros átvezetés a jövőben készülő belterületi, főúttal párhuzamos kerékpárúthoz csatlakozzon. 

Így várhatóan a jövőben sem kerékpározhatnak majd a 87-es főúton, hiszen az új beruházások pont azt a célt szolgálják, azért készülnek, hogy biztonságos alternatívát nyújtsanak a két kerékkel közlekedőknek a térségben. 

A projektekkel kapcsolatosan további részleteket az önkormányzat adhat.

 

Mivel a Közút is ezt javasolta, és egyébként már az ő válaszuk előtt is eszünkbe jutott, így a kőszegi polgármesternek, Básthy Bélának (Fidesz-KDNP) is levelet küldtünk, hogy megtudjuk, a jelenlegi közlekedési viszonyok között haszhálhatatlan hídra adott-e ki 100 millió forintot a kőszegi önkormányzat. 

Továbbá azt is megkérdeztük, hogy a hidat mikor adják át a közlekedőknek. Egyelőre nem kaptunk választ. 

Frissítés!

Cikkünk megjelenése után megérkezett Básthy polgármester válasza. Ebben a cikkünkben adtuk közzé.

Támogasd a hatalomtól független újságírást!

Bár a kormánymédia megpróbálja elhitetni, hogy a tőlük független szerkesztőségek úsznak a pénzben ez közel sincs is.

Amennyiben neked is fontos, hogy sokáig legyen még a hatalmat ellenőrző hang, akkor támogast adománnyal a mi munkánkat is segítő Nemzeti Újságírók Demokratikus Egyesületét.

Adományodat ide utalhatod: 10918001-00000113-44920004.

Köszönjük!

Szólj hozzá!

Szombathely az ötödik legbiztonságosabb magyar város

A hévíziek érezhetik leginkább biztonságba magukat, Győr a 16. a listán.

Egy old timer Volkswagen bogárral gurul az Őrségbe Magyar Péter

Zala megy és Vas megye következik az országjárásban.

Milyen legyen a karikagyűrűd?

Te mit gondolsz, hogyan lehetne a legjobban kihangsúlyozni a karikagyűrűd stílusát? Ha valami igazán különlegesre vágysz, a mai karikagyűrűk között számos felületkezelési lehetőség közül választhatsz.

Az otthon fűtési rendszer karbantartása: a biztonságos és hatékony működés kulcsa

Otthonunk kényelme és biztonsága nagymértékben függ attól, hogy a fűtési rendszereink milyen állapotban vannak.

Pótfelvételi kisokos: még nem késő egyetemet választani

Július 30. és augusztus 7. között lehet jelentkezni. 

Az adagoló szivattyú: javítsd vagy cseréld?

Gondoltál már arra, hogy mi történik, ha egy adagoló szivattyú felmondja a szolgálatot? A legtöbb jármű és gép számára az adagoló szivattyú kulcsfontosságú, így meghibásodása nem csupán kényelmetlenséget okoz, hanem akár súlyos károkat is eredményezhet.

A bevallások nem megfelelő gyakoriságára figyelmeztet a NAV

Ma indul az új adategyeztetési kampány. 

Nem adott elsőbbséget és balesetet okozott egy férfi Szombathelyen

Az utasa súlyos sérülést szenvedett, őt pedig eltilthatják a vezetéstől. 

Több mint 350 millió forint ment el a VOKS2025 szavazólapokra 

Nem ellenőrizték, hogy valaki többször is kitöltötte-e, elhitték bemondásra, hogy nem. 

Medencék alá műpázsit: Praktikus és esztétikus megoldás

Sokan szembesültek már azzal a problémával, hogy a kerti medencéjük alja megsérült az éles kövektől vagy a felszín alatti gyökerektől. Ez sajnos nem ritka, és többeket elgondolkodtatott már, mivel is lehetne megvédeni a medence alját, hogy ellenállóbb legyen.

14 és fél milliárd forintból bővíti körmendi gyáregységét az Egis

Az állam 3 és félmilliárd forinttal száll be a költségekbe.