Ahogy arról korábban írtunk május 23-án egy friss kormányrendelet értelmében megszűnik minden olyan, a kormány által felfüggesztett vagy megállított, központi költségvetési forrásból finanszírozott beruházásról szóló polgári jogi vagy támogatási szerződés, amelyben szerződő fél
„az állam és az államháztartás központi alrendszerébe tartozó költségvetési szerv, helyi önkormányzat és az általa irányított költségvetési szerv, vagy azon gazdasági társaság, amelyben az állam vagy a helyi önkormányzat (…) legalább többségi befolyást gyakorol.”
Azóta egyre több ellenzéki parlamenti képviselő próbál tiszta vizet önetni a pohárban, és megtudni, hogy mi az, ami felkerült a leállított projektek listájára.
Vas megyével kapcsolatban nemrég Balassa Péter, a Jobbik képviselője tett fel írásbeli kérdést.
Több ezer aggódó Vas vármegyei lakos, ingázó honfitársunk nevében kérdezem, számíthatnak-e a Kormány támogatására abban a tekintetben, hogy betartsa az ígéreteit, és átgondoltabb döntést hozzon az érdekükben?
Van-e remény arra, hogy az említett beruházások végleges törlését megfontolják és belátható időn belül megvalósítsák? - tette fel a kérdést.
Válaszában Lázár János, Építési és Közlekedési Miniszter hangsúlyozta, hogy a kormány számára fontos az úthálózat fejlesztése az egész országban így Vas megyében (!) is és igyekeznek a gazdasági környezet nehézségei ellenére a legtöbb fejlesztése végrehajatni. A cél az, hogy az uniós fejlettségi szint 90%-ra fejlődjön fel Magyarország.
A miniszter több gyorsforgalmi út megépítését is említi, mint prioritást, ám, hogy ezek mikor valósulhatnak meg, arról konkrétumot nem írt.
Több konkrétum szerepel azonban abban a válaszban, amit a miniszter Vadai Ágnes (DK) kérdésére adott ki.
Vas megye
Ebben Lázár azt írja, hogy a leállították az
M87-es Kőszeg és Szombathely közöttre tervezett 2x2 sávos út előkészítését;
A 87-89-es főút Szombathely elkerülő szakaszának megvalósítását;
Az M80-as autóút Körmend - Rábafüzes szakaszhoz kapcsolódó mérnökségi telep megépítését;
A Körmend nyugati csomóponthoz kapcsolódó kerékpárút építését;
Az M86 Szombathely-Zanat-Körmend szakasz előkészítését;
Bük és az M87 összekötésének tervezését;
A jáki sportpark kivitelezését;
A szombathelyi Megyeháza épületének felújítását;
Győr-Moson-Sopron megye
Győri Szakképzési Centrum Lukács Sándor Mechatronikai és Gépészeti Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma;
Fertő tó és környezetének fejlesztése;
Lővérek program keretében megvalósuló konferenciaközpont;
A győri új Mosoni-Duna-híd megvalósítása;
M1-M85 csomópont közelében parkoló kialakítása;
Győr M1, 81 főút csomópontnál új körfogralom kialakítása;
M1-es autópálya Győr és Budapest közötti 2x3 sávossá fejlesztése;
Hogy ezek mikor indulhatnak újra, arról a miniszter válasza nem tér ki.
Címlapon: Lázár János miniszter és Ágh Péter államtitkár látogatása Kőszegen.
Támogasd a hatalomtól független újságírást! Bár a kormánymédia megpróbálja elhitetni, hogy a tőlük független szerkesztőségek úsznak a pénzben ez közel sincs is. Amennyiben neked is fontos, hogy sokáig legyen még a hatalmat ellenőrző hang, akkor támogast adománnyal a mi munkánkat is segítő Nemzeti Újságírók Demokratikus Egyesületét. Adományodat ide utalhatod: 10918001-00000113-44920004. Köszönjük! |