FRISSÍTÉS: Cikkünk megjelenése után az Útkezelő vezetője, Máthé-Tóth Péter megkereste lapunkat. Levelében azt írta, hogy nem igaz, amit cikkünkben állítunk, mivel – bár ez a Közbeszerzési Hatóság honlapján megjelent értesítőből, ami alapján cikkünket írtuk nem derül ki egykönnyen –
valójában itt nem egy új, 2022 tavaszán kötött keretmegállapodásról van szó, hanem a 2018-as keretszerződés utolsó üteméről.
„Intézményünk a törvényi előírások alapján negyedévente elküldi a közbeszerzésekkel érintett tevékenységek megrendelőit, szerződéseit a Közbeszerzési Hatóság számára. Vélhetően ez a negyedéves jelentés téveszthette meg az újságírót” – írta Máthé-Tóth Péter, akit telefonon is kerestünk, és megerősítette, hogy bár a lapunk által linkelt értesítő szerinte is eléggé nehezen kibogozható, valójában a 2018-as keretszerződésről volt ott szó.
Tehát nem állja meg a helyét az a korábbi következtetésünk, hogy Dézsi Csaba András polgármestersége alatt is kötöttek ilyen keretmegállapodást, az igaz, hogy ez a keretmegállapodás, és azon belül az egyes, közbeszerzésként értelmezett megrendelések, illetve az arra kötött szerződések már Dézsi Csaba András polgármestersége idején köttettek meg, erre azonban nem volt ráhatása a polgármesternek, hiszen a keretmegállapodás 2018-ban született. Cikkünket ennek megfelelően frissítettük.
Csütörtök reggel írtuk meg az Átlátszó nyomán, hogy Győrben van három cég, ami szinte minden közbeszerzést megnyert, amin elindult. Ennek az az oka, hogy Győrben a három érintett cég, a Strabag Általános Építő Kft. és a KIFÜ-KAR Zrt. konzorciumban, és a Vill-Korr Hungária Villamosipari Kft. keretszerződést kötött bizonyos munkákra, tehát valójában egy-egy nagyobb közbeszerzést nyertek meg, de aztán minden munka külön közbeszerzésnek számított, amin azonban más már nem indulhatott a keretszerződés miatt.
Csütörtök reggel kérdezték a témáról Dézsi Csaba András (Fidesz-KDNP) győri polgármestert is, aki úgy nyilatkozott, hogy ez az ügy őt nem, csak az előző városvezetést érinti. Az Új Szó Nálunk tudósítása szerint azt mondta:
„Ez a történet nem az én kalapom, nem akarom magamra venni, s nem tisztem az elődömet megvédeni, de ebben tényleg nem látok botrányt. Ha egyetlen pályázó van egy munkára, akkor más nem nyerhet… A Strabaggal ráadásul kétszer volt úgy dolgom, hogy a munkájukat nem vettem át: ez a Szent Imre úton, illetve a Jókai utcában”.
Az önkormányzati cég a konzorciummal az önkormányzati tulajdonú/kezelésű bel-, és külterületi közútjainak, kerékpárútjainak, járdáinak, és az utakhoz tartozó csapadékvíz elvezető létesítményeknek illetve műtárgyaknak (híd) folyamatos fenntartására, karbantartására, és felújítására illetve átépítésére szerződött 1,6 milliárd forintért.
A keretszerződéssel egyébként az Átlátszó által megkérdezett szakértő szerint annyi a probléma, hogy nem több céggel vagy konzorciummal kötöttek ilyet, és szerinte „az egyetlen nyertessel megkötött keretmegállapodás viszont a legális lopás legtökéletesebb eszköze”.