A Győrből északra vezető 14-es főút mentén található MOL-kút környéken parlagon heverő telkek úgy tűnik, nem sokáig hevernek már parlagon: egyrészt ugye a város próbál értékesíteni itt egy nagyobb földterületet; de a kútról látszik, hogy egy másik földterületen már meg is indult az építkezés, első körben legalábbis egy zajvédő fal tűnt fel a benzinkúttól északra található telken.
Ez a bálványosi csatorna mellett épülő, egyelőre 150 lakásos új lakópark déli sarka, ami miatt a helyben lakók pár hónapja tiltakozni kezdtek az önkormányzatnál.
Alapvetően nem feltétlenül a lakóparkkal van problémájuk, hanem a lakópark tervezett közúti kapcsolatával. Ezt ugyanis – bár elvileg több, a mostaninál a Galántai út és a Ciklámen utca lakói szerint jobb – opció felmerült, végül a városvezetéssel egyetértésben az építtető úgy döntött, hogy az új lakópark közúti forgalmát a Ciklámen utca átépítésével oldják meg. Ezzel a megoldással pedig problémák vannak. De először nézzü meg térképen, meg hogy pontosan miről van szó:
Az első probléma, hogy a fenti megoldással tovább terhelődik a Galántai (14-es) út forgalma, ami manapság is a város egyik legforgalmasabb bekötőútja. Erre is lehetnének egyéb megoldások, az új lakópark közúti kapcsolata a helyi lakók szerint lehetne a korábban tehermentesített régi Bácsai út felé, azonban az Ipar út meghosszabbításaként épülő belső elkerülő ugye végül nem fog elérni idáig.
De még ha ezt nem is lehet elkerülni, akkor is lehetett volna a jelenleginél jobb megoldás a helyiek szerint. a Ciklámen utca ugyanis egy kis utca, és bár a terveken elvileg minden klappol, a helyi lakosok szerint egyáltalán nem stimmelnek a számok, nem lehet akkora, kétirányú utat építeni ide, mint amit a terven elképzeltek, plána nem lámpás kereszteződést, aminek szerintük egyáltalán nem lenne hely.
Még súlyosabb, hogy a kialakítandó kanyarodósávok miatt a Galántai úti ingatlanok kerítésének tövébe kéne húzni a főutat,
olyan ingatlanok mellé, amelyek megközelítése a rendkívül nagy forgalom miatt már most is nehézkes és veszélyes – járda is csak az út egyik oldalán fut. A lakópark elkészülte után nyilván megemelkedne a forgalom, így ezzel együtt a zajterhelés is.
A Ciklámen utca torkolata most így néz ki:
Mint látható, az utat jelenleg egy villanyoszlop-sor szeli ketté, amelyet egyébként a tervlapon nem jelöltek, de amit – a helyi lakosok szerint – egyébként nem terveznek föld alatti vezetékkel kiváltani, a két sávnak valahol a bal oldalon látható sarokház kerítése és a villanyoszlopok között kéne elférnie a terv szerint. Itt van egy közelebbi kép a Ciklámen utca végéről:
A lapunkat megkereső helyiek szerint a már most folyó építkezés egyébként sem biztonságos: a félig elkészített-leaszfaltozott, jelenleg még egyirányú Ciklámen utcán oda-vissza járnak a teherautók és a munkagépek, semmi sem jelzi, hogy itt építkezés folyik, az ő értékelésük szerint egyáltalán nincs szabályosan jelezve, kitáblázva a megkezdett munka.
A városháza nem foglalkozott a kifogásaikkal
A Galántai út és a Ciklámen utca lakói mindezekkel a problémákkal levélben keresték meg a polgármestert, Dézsi Csaba Andrást (Fidesz), és ki utánajárás után megbeszélésre hívták őket a városházára,
itt azonban a lakók elmondása szerint minden érvük lepattant a város tisztviselőiről, érdemben nem foglalkoztak a panaszaikkal.
A lakók sérelmezik, hogy a városvezetés nem egyeztetett velük előre a kérdésben, hanem saját hatáskörben eldöntötték, merre vezessék ki az új lakópark forgalmátm pedig ők úgy tudják, több alternatíva is felmerült. Az egyik az volt, hogy a 14-es út szigetközi leágazójánál alakítsanak ki körforgalmat, ami szerintük egyébként is jó megoldás lenne a kereszteződés problémáira. A másik megoldás szerint a Körtöltés utca felé is lehetett volna akár vezetni a forgalmat. A verziókról nincsenek teljesen pontos információik, de ezzel is arra mutatnak rá, hogy őket, a leginkább érintett győri polgárokat senki sem kérdezte meg az ügyben.
Szintén jelezték egyébként a helyi lakók, hogy nem támogatják azt sem, hogy autómosó épüljön az első képünkön jobbra látható világos vakolású ház helyén. Ezt ugyanis felvásárolta egy bizonyos Szabó Ákos – mivel nem voltunk benne biztosak, hogy melyik Szabó Ákosról van szó, ezért telefonon kerestük dr. Szabó Ákost, az ingatlanokkal foglalkozó IC Partners tulajdonosát, aki lapunknak elmondta:
bár a városban valamiért elterjedt a pletyka, neki semmi köze a Ciklámen utcai építkezéshez.
Információink szerint a tervezett autómosó helyének birtokosa valójában egy másik Szabó Ákos, aki korábban a Győr-Szol vezetőjeként tevékenykedett., őt azonban nem tudtuk elérni, hogy megkérdezzük, ezért csak annyi biztos, hogy nem az ingatlanokkal foglalkozó, dr. Szabó Ákos az autómosó építője, már ha tényleg azt akar építeni valaki a területre.
A terület beépítésével egyébként már 2017-ben foglalkozott a Kisalföld.