Jövő héttől már nem az államé lesz az M86-os autóút üzemeltetési joga, ugyanis kiszervezték azt

Nagy Donát 2022-08-25 10:08:00
Több mint ezer kilométernyi autópálya kerül ki a magyar állam keze alól, rögtön 35 évig. A részleteket 10 évre titkosították.

A kormány által korábban kiírt koncessziós eljárás eredményeképpen 1237 km gyorsforgalmi útszakasz üzemeltetési feladatát adja át az állam szeptember 1-től – írja a Magyar Közút.

A Magyar Közút kezében mindössze 291 kilométernyi gyorsforgalmi út marad.

Jövő héttől ezek a cégek látják el a magyarországi autópálya-szakaszok 80 százalékának üzemeltetését:

  • MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.: M1-es és M7-es autópálya M0 és az országhatár közötti szakaszai, M15, M25, M3, M4, M30, M35, M44, M70, M85 és M86 teljes területe, M8-as autópálya Kisapostag és Apostag közötti szakasza
  • Magyar Közút Nonprofit Zrt.: M1-M7 bevezető szakasza az M0-s határáig, M0, M2, M9, M19, M31, M43, M51, M76 és M80 teljes területe, M5 bevezető szakasza, M6 Budapest és Érd közötti szakasza, M60-as Pécs melletti 1 kilométeres szakasza, kaposvári elkerülő autóút
  • AKA Alföldi Koncessziós Autópálya Zrt.: M5-ös autópálya a 17-es km szelvénytől
  • M6 Duna Autópálya Koncessziós Zrt.: M6-os autópálya Érd és Dunaújváros közötti szakasza, M8-as autópálya Dunaújváros és Kisapostag közötti szakasza
  • M6 Tolna Autópálya Koncessziós Zrt.: M6-os autópálya Dunaújváros és Tolna közötti szakasza
  • MAK Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt.: M6-os autópálya Tolna és Mohács közötti szakasza, M60-as autópálya Mohács és Pécs közötti szakasza

Az alábbi, részletes térképen lehet megnézni, melyik társaság melyik útszakasz üzemeltetését látja majd el a jövőben.

A Fidesz útkoncessziós terveiről már tavaly beszámoltunk: úgy döntöttek, hogy 35 évre odaadják az utak kezelését. A magyarokat érintő ügylet részleteit ugyanakkor 10 évre titkosították.

Több szakértő szerint a gigantikus koncesszió beleillik abba a hatalom- és vagyonkimentési folyamatba, amelyet az alapítványosdi, a hosszú távú kinevezések és a ciklusokon átnyúló központosított közbeszerzések jellemeznek.

Szólj hozzá!

Szombathely az ötödik legbiztonságosabb magyar város

A hévíziek érezhetik leginkább biztonságba magukat, Győr a 16. a listán.

Egy old timer Volkswagen bogárral gurul az Őrségbe Magyar Péter

Zala megy és Vas megye következik az országjárásban.

Milyen legyen a karikagyűrűd?

Te mit gondolsz, hogyan lehetne a legjobban kihangsúlyozni a karikagyűrűd stílusát? Ha valami igazán különlegesre vágysz, a mai karikagyűrűk között számos felületkezelési lehetőség közül választhatsz.

Az otthon fűtési rendszer karbantartása: a biztonságos és hatékony működés kulcsa

Otthonunk kényelme és biztonsága nagymértékben függ attól, hogy a fűtési rendszereink milyen állapotban vannak.

Pótfelvételi kisokos: még nem késő egyetemet választani

Július 30. és augusztus 7. között lehet jelentkezni. 

Az adagoló szivattyú: javítsd vagy cseréld?

Gondoltál már arra, hogy mi történik, ha egy adagoló szivattyú felmondja a szolgálatot? A legtöbb jármű és gép számára az adagoló szivattyú kulcsfontosságú, így meghibásodása nem csupán kényelmetlenséget okoz, hanem akár súlyos károkat is eredményezhet.

A bevallások nem megfelelő gyakoriságára figyelmeztet a NAV

Ma indul az új adategyeztetési kampány. 

Nem adott elsőbbséget és balesetet okozott egy férfi Szombathelyen

Az utasa súlyos sérülést szenvedett, őt pedig eltilthatják a vezetéstől. 

Több mint 350 millió forint ment el a VOKS2025 szavazólapokra 

Nem ellenőrizték, hogy valaki többször is kitöltötte-e, elhitték bemondásra, hogy nem. 

Medencék alá műpázsit: Praktikus és esztétikus megoldás

Sokan szembesültek már azzal a problémával, hogy a kerti medencéjük alja megsérült az éles kövektől vagy a felszín alatti gyökerektől. Ez sajnos nem ritka, és többeket elgondolkodtatott már, mivel is lehetne megvédeni a medence alját, hogy ellenállóbb legyen.

14 és fél milliárd forintból bővíti körmendi gyáregységét az Egis

Az állam 3 és félmilliárd forinttal száll be a költségekbe.