Hivatalosan is elkészült a Kőszeg – Szombathely vasútvonal felújítása

Bazsó Bálint 2022-03-25 15:37:00
Már csak a villamosítás van hátra.

A GYSEV lapunkhoz eljuttatott közleményében úgy fogalmaznak: a munkálatok keretében a 17 kilométeres szakaszon elvégezték a vasúti pálya teljes rekonstrukcióját. Megtörtént a vasúti útátjárók felújítása, átépítése, valamint kialakították a távközlési kapcsolatokhoz szükséges optikai hálózatot, így nem csak kényelmesebb, de biztonságosabb is lett a vasútvonal.

Mint írják, jelentős változások történtek Kőszegen: átalakították a vágányhálózatot, 100 méter hosszú magasperon készült, emellett új peronbútorok, esőbeállók, korszerű LED-es térvilágítás, új vizuális utastájékoztató kijelzők és korszerű hangos utastájékoztatás várja az utasokat. Az autóval érkezőknek P+R parkoló, a kerékpárosoknak 40 férőhelyes fedett kerékpártároló áll rendelkezésére.

Fotó: Vágvölgyi Bálint

Különlegesség az úgynevezett intermodális peron kialakítása: ennek lényege, hogy az autóbuszok közvetlenül a vasúti peron mellett tudnak megállni, így a lehető legkönnyebb az átszállási lehetőség.

A vasútvonal további 7 helyszínén: Kámon, Gencsapáti alsó és felső, Gyöngyösfalu, Lukácsháza alsó és Lukácsháza, valamint Kőszegfalva megállóhelyeken 90 méter hosszú magas peron, szintén új peronbútorzat, esőbeállók, térvilágítás és modern utastájékoztató rendszer szolgálja az utazók kényelmét. A megállóhelyeken szintén készültek kerékpártárolók, több helyszínen a létesítmények környezete is megszépült.

Fotó: Vágvölgyi Bálint

„A több mint 11 ezer lakosú Kőszeg és a megyeszékhely vasúti összeköttetésének korszerűsítése a villamosítással folytatódik. A tervezett beruházással a GYSEV teljes magyarországi hálózatán elektromos hajtású vonatok szállíthatják majd az utasokat. A Volánbusz tavaly beszerzett Credobus Econell 12 típusú járműveit az Újkér-Kőszeg-Szombathely járatokban is közlekedteti. A 87-es főút Kőszeg és Rőtfalva országhatár közötti szakaszát már tavaly nyáron átadtuk, az M87 megyeszékhelyig tartó szakasza pedig előkészítés alatt áll”

– mondta a projektzáró rendezvényen Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára.

„Büszkék vagyunk arra, hogy a GYSEV alapításának 150 éves jubileumi évében egy ilyen nagyszabású fejlesztés sikeres megvalósítását jelenthetjük be. A Kőszeg – Szombathely vasútvonalon ezzel a nagymértékű fejlesztéssel jelentősen emelkedett a szolgáltatási színvonal, de nem szeretnénk itt megállni: tervezzük a vonalszakasz villamosítását, amelynek megvalósítása után már modern, villamos motorvonatok közlekedhetnek Kőszeg és Szombathely között is”

– hangsúlyozta Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. elnök-vezérigazgatója.

Mint ismert, a vasútvonal villamosításáról már többször írtunk, a projekt egyelőre csúszni látszik:

Ezért késik a Szombathely-Kőszeg vasútvonal fejlesztése

Negyedszerre is meg kellett hosszabbítani a Szombathely-Kőszeg villamosításának előkészítési feladataira kiírt közbeszerzési felhívást, ezúttal december 9. a határidő. Hazánk egyik legjobb adottságokkal rendelkező vasúti mellékvonalának felújítása mellett (amely már a végéhez közelít) a GYSEV Zrt. a villamosítás tervezésébe is belevágott, ehhez azonban meg kell találni a megfelelő tervezőirodát is.

A kőszegi intermodális peronon a végleges forgalombahelyezési és használatba vételi engedélyek megérkezését követően indulhat meg az autóbuszos forgalom.

Ahogy arról korábban többször is beszámoltunk: a projekt összköltsége 3 milliárd 246 millió forint, a beruházás az Európai Regionális Fejlesztési Alap támogatásával valósult meg.

Szólj hozzá!

Közös listát állít Budapesten és az EP-választáson a DK, az MSZP és a Párbeszéd

A közös EP-lista vezetője Dobrev Klára lesz, a lista első négy helyét a DK kapta.

Az önkormányzat bevonásával fog bármi is történni a szombathelyi Nagyszállóval

A parkoló kérdésben is minden segítséget meg fog adni a városvezetés.

Nyakkitekeréssel fenyegette a kalauzt a szombathelyi vonaton egy férfi

Annak ellenére szállított kerékpárt, hogy azon a járaton a kerékpár szállítása tilos volt.

2027-től új villanyvonatok járnak Szombathely és Budapest között

Az óránkénti 160 kilométeres sebességre képes ötrészes járművek hossza 106,2 méter, az ülőhelyek száma a nyári és téli üléselrendezéstől függően rugalmasan változtatható.

Zöld Bajnok díjat nyert Szombathely

Szombathely minden várakozást felülmúlt.

Győrszentivánon két rákkeltő anyag tekintetében veszélyeztetettség áll fenn

Elkészült a civil légszennyezettség-mérés szakmai értékelése.

Homlok ne hazudj! Erzsi takarodj!

Felirat jelent meg a Haladás Sportkomplexum oldalán.

Magyar Péter: Nem úszhatja meg a maffiaállam feje, Orbán Viktor

Több ezer fő vett részt Magyar Péter budapesti tüntetésén.

Átépítik a szombathelyi Sportliget rendre víz alá kerülő sétányát

A tervezésnél a dozmati víztározó kapacitásában bíztak.

Dézsi: Borkai egy tátongó seb Győr lelkén és testén

Mesterséges intelligenciával szerkesztett videók léteznek csak Dézsi szerint, olyan nem, amivel zsarolni lehetne.

A szombathelyi börtönbe akart drogot csempészni a győri férfi

Mobiltelefonok és adathordozók is voltak a csomagban.

„Magukat kihuzatták” – közzétette a hangfelvételt Magyar Péter

Varga Judit volt igazságügyi miniszter beszél a felvételen arról, hogy fideszes politikusok kihúzatták a nevüket a Völner-Schadl-ügy irataiból.

Zebrán gázolt a szentgotthárdi nő

A balesetben a sértett nyolc napon túl gyógyuló súlyos sérülést szenvedett.