A Facebook 18 éven keresztül mindig tudta növelni a napi felhasználóinak a számát, ez a sikerszéria most viszont megdőlt. A BBC azt írja, hogy az oldalra október eleje és december vége között 1 milliárd 929 ember jelentkezett be. Ezt az időszakot megelőző három hónapban viszont még 1 milliárd 930 millió felhasználóval ékeskedett a Facebook, tehát valamennyire megcsappant a közösségi oldal felhasználógárdája.
A Facebooknak emellett a bevételszerzéssel is meggyűlt a baja, míg a TikTok és a YouTube folyamatosan több hirdetőt tud a magáénak, Mark Zuckerberg oldalán viszont egyre kevesebben fizetnek azért, hogy több embernél jelenjenek meg a posztjaik.
A felhasználók száma ugyan "csak" egy millióval csökkent az elmúlt negyedévben, de a tőzsdén már sokan megvállnak a Facebook-részvényeiktől. A new york-i indexen a hír hallatán 20 százalékkal csökkentek a Facebook részvényeinek az értékei. Ez pénzbe átváltva nagyjából 200 milliárd dolláros csökkenést jelent.
A Facebook emellett magával rántott több másik közösségi oldalt, így például a Twitter, a Snap és a Pinterest részvényei is zuhanásnak indultak.
Mark Zuckerberg egyébként korábban már beismerte, hogy egy ideje problémák vannak a felhasználók számával, ez szerinte azért van, mert a fiatalabb közönséget már nem érdekli a Facebook, ők sokkal inkább a TikTok felé orientálódnak.
A Facebookot és az Instagramot felölelő Meta ugyan még mindiga világ második legjobban teljesítő hirdetője, rögtön a Google után, de az elmúlt negyedévben 33,67 milliárd dollárral gazdálkodhatott a cég, amivel alig sikerült megugrani az előzetes elvárásokat. Az elemzők szerint az esést a következő negyedévben látjuk majd igazán, ekkorra 27 milliárdos bevételt jósolnak a Metának.