A korábbi pletykákkal ellentétben tanévkezdésre sikerült kijavítani az M0-s hárosi Duna-hídjának északi pályaszerkezetét, így végre megszűnhetnek a főváros és az agglomeráció életét pokollá tevő dugók.
"A terveknek megfelelően augusztus végére befejeződtek a Deák Ferenc híd északi hídjának teljes lezárásával járó javítási és megerősítési munkák. A közlekedők szeptember elsejétől ismét használhatják az átkelőt, az M1 felé vezető oldalon három sávon haladhat a forgalom"
– olvasható az Innovációs és Technológiai Minisztérium sajtóközleményében.
Ahogyan arról többször is beszámoltunk, bár az M0-s déli szektorának régóta esedékes felújításával időben elkészültek, a hárosi Duna-ág (hivatalos nevén Deák Ferenc híd) északi hídpályáját alaposan elrontották, ugyanis nem a forgalomnak megfelelő sarukat építettek be. Ennek köszönhetően két saru el is tört, emiatt a hidat rendszeresen le is kell zárni, amelyek értelemszerűen óriási dugókat eredményeznek a környéken.
Egy soha véget nem érő történet: A nyáron ismét lezárják az M0-s hídját
A dél-budai térségben lakók életét pokollá tevő lezárások még mindig nem értek véget. Európa egyik legforgalmasabb és legfontosabb tranzitútvonalának felújítása 2017 végén kezdődött, és bár az első ígéretek szerint 2020 nyarára át is kellett volna adni az utat, a felújítás elakadt.
Mivel az M0-s hazánk és Európa egyik legfontosabb tranzitútvonala is egyben, ez a döbbenetesen durva hiba nemcsak a környéken lakóknak okozott óriási károkat, de az egész országnak is.
A minisztérium közleményéből kiderült: a várhatóan karácsonyig tartó további munkálatok miatt újabb teljes lezárásra már nem, csak néhány órás eseti forgalomkorlátozásokra lehet számítani, amelyeket kizárólag a hétvégékre időzítenek majd.
Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese felidézte:
"A kivitelező mulasztásai hosszú ideje nehezítik a közlekedést az M0 déli szakaszán. A Strabag vezette konzorcium nem az elvárható gondossággal járt el, ezért bosszantják régóta a híd biztonságos használata érdekében szükséges újabb beavatkozások a térségben utazókat. A tanítási szünetre ütemezett teljes lezárás feloldásával szeptembertől megint három sávon haladhat a forgalom az M1 irányába."
Próbaterhelés után jöhet a megnyitás
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. szakemberei próbaterhelést követően, augusztus 31-én délután kezdik meg a lezárás felszámolását. Szeptember 1-én kora reggelre a halásztelki felhajtóval együtt nyitják meg ismét a Deák Ferenc híd északi hídját.
A befejező ütemben, az év végéig még időszakosan szükség lesz a híd felszerkezetének emelésére és visszaengedésére. Decemberig háromhetente-havonta rövid ideig tartó, eseti forgalomkorlátozásokra lehet számítani.
Tavaly ugyanekkora már örültünk, hogy végre sikerült megcsinálni a hidat
Érdekes egybeesés, hogy szinte napra pontosan egy évvel ezelőtt adták ki azt, a mostanira kísértetiesen hasonlítő közleményt, amiben azt írták, hogy bár további vizsgálatok szükségesek a hídon (mint később kiderült, súlyos hibára bukkantak), ezt már a forgalom jelentősebb zavarása nélkül végre tudják hajtani.
Itt a vizsgálati eredmény: Meg kell erősíteni az M0-s hídját
Az M0 autóút déli szektorának M1 autópálya felé vezető oldalán a folyamatban lévő átfogó vizsgálat 1. ütemét rövidesen lezárják. A vizsgálat részeként a BME Hidak és Szerkezetek Tanszéke által 2020. július 30-án elvégezett próbaterhelés adatai alapján az 1990-ben átadott Deák Ferenc (Hárosi) Duna-híd hídján a Csepel-szigeti ártéri hídszerkezet 8. sz.
Ezt követően, idén márciusban derült ki, hogy korai volt az öröm, újabb, több hónapos munka vette kezdetét. Az akkori igérer szerint a munkát az iskolakezdésre befejezik, ezt sikerült is tartani, így szerdától végre megszűnnek a több kilométeres dugók az ország egyik legfontosabb útvonalán.