Egy soha véget nem érő történet: A nyáron ismét lezárják az M0-s hídját

Bazsó Bálint 2021-03-18 18:29:16
Az ígéretek szerint immáron végleges megoldást találtak az ország egyik legfontosabb hídjának problémájára.

A dél-budai térségben lakók életét pokollá tevő lezárások még mindig nem értek véget. Európa egyik legforgalmasabb és legfontosabb tranzitútvonalának felújítása 2017 végén kezdődött, és bár az első ígéretek szerint 2020 nyarára át is kellett volna adni az utat, a felújítás elakadt.

Az útpályával ugyan elkészültek a legtöbb helyen, az autóút hárosi Duna-hídjának (hivatalos nevén Deák Ferenc híd) északi hídpályáját azonban alaposan elrontották, ugyanis nem a forgalomnak megfelelő sarukat építettek be. Ennek köszönhetően két saru el is tört, emiatt a hidat rendszeresen le is kell zárni, amelyek értelemszerűen óriási dugókat eredményeznek a környéken.

A Deák Ferenc híd északi hídpályája felállványozva. A képen jól láthatóak az alulméretezett saruk is.

Az utóbbi hónapokban már lehetett arról hallani, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kidolgozta a híd hosszú távú üzemeléséhez szükséges koncepciót. Jelenleg az új hídsaruk kiválasztását és az ehhez szükséges egyes szerkezeti elemek megerősítését szolgáló részletes terveket készítik, ám emellett a jövő héttől a munkába is belekezdenek.

Itt a vizsgálati eredmény: Meg kell erősíteni az M0-s hídját

Az M0 autóút déli szektorának M1 autópálya felé vezető oldalán a folyamatban lévő átfogó vizsgálat 1. ütemét rövidesen lezárják. A vizsgálat részeként a BME Hidak és Szerkezetek Tanszéke által 2020. július 30-án elvégezett próbaterhelés adatai alapján az 1990-ben átadott Deák Ferenc (Hárosi) Duna-híd hídján a Csepel-szigeti ártéri hídszerkezet 8. sz.

A NIF tájékoztatása szerint a munkák első ütemében március 22. és június 14. között a híd déli, M5 autópálya felé vezető pályáján a szélső forgalmi sávot lezárják, és elvégzik a zajvédő fal befejezési munkáit.

Ennél jóval nagyobb forgalmi dugót okoz majd a következő szakasz: Június 15. és szeptember 1. között a híd északi, azaz az M1 autópálya felé vezető oldal hídját teljesen lezárják.

Ebben az időszakban a térségben közlekedők 2×2 sávon haladhatnak a Deák Ferenc híd déli, azaz az M5 autópálya felé vezető oldal hídján.

A forgalmi terelések teljes időszakában a kerékpáros és gyalogos forgalom fenntartása biztosított lesz.

A NIF tájékoztatása szerint szeptember 1-től mindkét hídon a forgalom mindkét irányban, teljes értékűen, 4 forgalmi sávon haladhat.

Szólj hozzá!

Holnaptól egy hónapig tartó vidámparkot nyitnak Bükfürdőn

Légvár, kisvasút, dodgem, és még sok minden más.

Ropiként törte a fákat Kőszegen a tegnap esti vihar

Balesethez és vihar következtében kilenc fakidőléshez riasztották a Vas vármegyei tűzoltókat tegnap.

A napelemes rendszerek rejtett költségei

A napelemes rendszerek egyre népszerűbbek Magyarországon, hiszen a környezetkímélő hatásuk mellett hosszú távon jelentős megtakarítást biztosítanak.

Pintér Bence a sajtónak is bemutatta alpolgármester-jelöltjét

Szerinte van rá esély, hogy a pénteki közgyűlésen megválasztják Balog-Farkas Renátát.

Ismét járnak a vonatok Győr és Mosonmagyaróvár között

A késések fokozatosan csökkennek, a menetrend a győri fővonalon délután állhat helyre.

5 gyakori hiba áramláskapcsolók telepítésekor

Hiába a precíz technológia, ha a telepítés során hibák csúsznak a kivitelezésbe.

Nyári locsolás kisokos

Nem mindegy, hogy mikor és mennyit öntözünk. 

Ma debütál a világ legdrágább filmje

Brad Pitt és az F1 a nyári sláger a  mozikban.

Szervezzetek kétnapos esküvőt!

Míg régebben a hajnalig tartó, egynapos ceremóniák voltak jellemzőek, addig ma már sokkal gyakrabban szerveznek kétnapos esküvőket. Hogy ennek mi az oka? Tarts velünk, és eláruljuk!

Idén nagykorú lett a Győrkőcfesztivál 

„A játék az különös, gömbölyű és gyönyörű…”