A dél-budai térségben lakók életét pokollá tevő lezárások még mindig nem értek véget. Európa egyik legforgalmasabb és legfontosabb tranzitútvonalának felújítása 2017 végén kezdődött, és bár az első ígéretek szerint 2020 nyarára át is kellett volna adni az utat, a felújítás elakadt.
Az útpályával ugyan elkészültek a legtöbb helyen, az autóút hárosi Duna-hídjának (hivatalos nevén Deák Ferenc híd) északi hídpályáját azonban alaposan elrontották, ugyanis nem a forgalomnak megfelelő sarukat építettek be. Ennek köszönhetően két saru el is tört, emiatt a hidat rendszeresen le is kell zárni, amelyek értelemszerűen óriási dugókat eredményeznek a környéken.
Az utóbbi hónapokban már lehetett arról hallani, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kidolgozta a híd hosszú távú üzemeléséhez szükséges koncepciót. Jelenleg az új hídsaruk kiválasztását és az ehhez szükséges egyes szerkezeti elemek megerősítését szolgáló részletes terveket készítik, ám emellett a jövő héttől a munkába is belekezdenek.
Itt a vizsgálati eredmény: Meg kell erősíteni az M0-s hídját
Az M0 autóút déli szektorának M1 autópálya felé vezető oldalán a folyamatban lévő átfogó vizsgálat 1. ütemét rövidesen lezárják. A vizsgálat részeként a BME Hidak és Szerkezetek Tanszéke által 2020. július 30-án elvégezett próbaterhelés adatai alapján az 1990-ben átadott Deák Ferenc (Hárosi) Duna-híd hídján a Csepel-szigeti ártéri hídszerkezet 8. sz.
A NIF tájékoztatása szerint a munkák első ütemében március 22. és június 14. között a híd déli, M5 autópálya felé vezető pályáján a szélső forgalmi sávot lezárják, és elvégzik a zajvédő fal befejezési munkáit.
Ennél jóval nagyobb forgalmi dugót okoz majd a következő szakasz: Június 15. és szeptember 1. között a híd északi, azaz az M1 autópálya felé vezető oldal hídját teljesen lezárják.
Ebben az időszakban a térségben közlekedők 2×2 sávon haladhatnak a Deák Ferenc híd déli, azaz az M5 autópálya felé vezető oldal hídján.
A forgalmi terelések teljes időszakában a kerékpáros és gyalogos forgalom fenntartása biztosított lesz.
A NIF tájékoztatása szerint szeptember 1-től mindkét hídon a forgalom mindkét irányban, teljes értékűen, 4 forgalmi sávon haladhat.