A budapesti Magyar Vasúttörténeti Park a magyar vasút fennállásának 175. évfordulója alkalmából 2021. július 17-én és 18-án, (vagyis e hétvégén) Nemzetközi Vasúti Járműparádé és Étkezőkocsi Találkozó programmal színesíti kínálatát
– írja a vasúttársaság közleménye.
A járműparádén a MÁV-Volán-csoport állásbörzét tart az Orient csarnokban, ahol a vállalatcsoport állásajánlatairól adnak részletes tájékoztatást. A hétvége egyik különlegességeként bemutatják a vasútvillamost is, amely még idén forgalomba áll Hódmezővásárhely és Szeged között.
A járműparádé egyedülálló lehetőség arra, hogy az érdeklődők Budapesten is megtekinthessék a tram-traint, amely idén áll forgalomba Hódmezővásárhely és Szeged között.
A 37 méter hosszú, hetvenegy tonnás, dízel-villamos hibrid vasútvillamos 216 férőhelyes, melyből 4 mozgássérült hely. A komfortos, nagy részben alacsonypadlós és akadálymentes CityLink jármű korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, világos, tágas utastérrel, valamint korszerű fedélzeti biztonsági kamerarendszerrel felszerelt. A két multifunkciós térben kerekesszékkel közlekedő utasok, kerékpárok vagy babakocsik szállítása is biztosított
– teszik hozzá.
A Vasúttörténeti Park szombaton és vasárnap 10 és 18 óra között az állandó kiállításon kívül számos magyar és külföldi járműkülönlegességet is felvonultat, ezzel izgalmas időutazásra invitálja az érdeklődőket a hazai és európai vasút múltjától a jövőjéig. A járműparádéra Csehországból és Szlovákiából is érkeznek járművek
– írják.
Több NOHAB mozdony és a Volánbusz egy faros Ikarus busza is megtekinthető a vasúti járműbemutató során, továbbá a MÁV-HÉV néhány éve beszerzett Bz motorkocsija is. Számos magánvasúttársaság tolató- és nagyteljesítményű villanymozdonya is bemutatkozik, egyes járművek vezetőállását is meg lehet tekinteni.
A járműkülönlegességeket a hétvége mindkét napján két alkalommal, 11 és 14 órakor bemutató keretében is megtekinthetik a látogatók a „B” fordítókorongon. A tematikus hétvégén a vasút szerelmesei térítés ellenében utazhatnak az 1882-ben gyártott 1026-os és az 1942-45 között gyártott 411,118-as számú gőzmozdonyok vezetőállásán
– derül ki ugyanitt.
A járműparádé keretében NOHAB-vontatású szerelvénnyel különvonatos utazás indul a Vasúttörténeti Parkból a MÁV Rail Tours szervezésében, ’NOHABOS Csillagtúra’ elnevezéssel.
A vasút történelme iránt érdeklődőket Vándor Vasúttörténeti Kiállítással és magyar vasúti jegykiadástörténeti gyűjteménnyel várják az Orient csarnok aulájában.
Akik mégsem tudnak eljönni a kiállításra, azok megnézhetik ezt a kisfilmet a MÁV történetéről:
175 éves a magyar vasút
(null)
Az ügyeletes szerkesztő megtette.
A bő három percbe tömörített MÁV-krónika a vasút reformkori hőskorszakával indít, mikor Petőfi Sándor száz vasútat (sőt: ezeret) követelt a polgárosodás és iparfejlesztés jegyében. Aztán a vasút dualizmuskori aranykoráról, Baross Gábor, a Vasminiszter időszakáról esik pár szó.
Majd arról, hogy Trianon miként hatott a történelmi Nagy-Magyarországra tervezett hazai vasúthálózatra. Megtudhatjuk, hogy épült a Rákosi-korszakban az úttörővasút, illetve hogy a '70-es évek olajárrobbanása miként tette szükségessé a MÁV villamosítását.
Így jutunk el a rendszerváltásig, hogy aztán a vasúttársaság jelenkorának önfényező bemutatásával érjen véget a filmecske.
De térjünk vissza a kiállításhoz:
Az Orient csarnokban a MÁV-Volán-csoport megújult standjánál a humán szervezetek munkatársai tájékoztatást adnak a vállalatcsoport álláslehetőségeiről, a szakmai terület kollégái pedig részletes információt adnak a szakterületükről, feladataikról.
A standdal szemben a Keleti makettnél pályaorientációs játékokkal várják a legkisebbeket. A helyszínen felállított GreenBox segítségével vasúti témájú élményfotókat készítenek a látogatókról. Az autóbusz- és mozdonyszimulátor egyedülálló interaktív élményt nyújt az érdeklődőknek – zárul a programajánló.