Egykori szocialista alpolgármester Dézsinek: 14 éve a Fidesz miatt toporog helyben Győr

Pintér Bence 2021-07-13 14:38:24
Eredics Imre egykori szocialista győri alpolgármester szerint Dézsi Csaba András is felel azért, hogy Borkai alatt elvetették a Balogh-éra komplex közlekedésfejlesztési terveit.

Tegnap Dézsi Csaba András győri polgármester a Tatai úti csomópont fejlesztése kapcsán nem elégedett meg azzal, hogy együtt örüljön a fejlesztésnek a fideszes képviselőkkel: a sajtótájékoztatón hosszasan ecsetelte, hogy a fejlesztésre azért volt szükség, mert a város korábban elégtelen fejlesztési koncepciót dolgozott ki ezen a környéken.

Erre a vádra reagált most írásban Eredics Imre egykori szocialista alpolgármester, aki ezért a területért felelt. Írását változtatás nélkül közöljük:

Szánalmas, ha egy polgármester úgy tesz, mintha az élet vele kezdődne, és mindaz, ami előtte volt, az csak téves, hanyag, rossz munka lett volna, amit most neki kell keserves vesződéssel és áldozatokkal helyre hozni.

Különösen hazug ez a beállítás olyan embertől, aki mindvégig ott ült a Fidesz-frakcióban, és megszavazta az előző – ugyancsak fideszes – polgármester előterjesztéseit 14 éven keresztül, évtizedes Fidesz kormányzás mellett, és most a még azt megelőző szocialista városvezetésre akar felelősséget lapátolni.

Az elhangzottakkal kapcsolatban pár észrevétel:

1./ A szocialista városvezetésnek annak idején komplex városfejlesztési terve volt, külön közlekedésfejlesztési fejezettel, amit az akkori Fidesz-frakció is egyhangúlag megszavazott. A közlekedésfejlesztési terv számos, az akkori időket megelőző korszerű elemet tartalmazott. Emlékeztetőül: az ország első lámpavezérelt párhuzamos körforgalmait Győrben építettük úgy, hogy akkor még az országos közlekedési szabványokban az nem is szerepelt. Az engedélyezést az akkori szocialista városvezetés küzdötte ki. Az úgynevezett turbó körforgalom ennek egyszerűsített változata.

Az akkori közlekedésfejlesztési terv tartalmazta a bevezető utak átépítését, amiből a 81-es út átépítése tisztán városi erőből meg is valósult, az akkori igényeket bőségesen kielégítő kapacitással. A 82-es és 83-as utak bevezető részeinek tervezése már folyamatban volt, de ennél tovább lépnie a Fidesz városvezetésnek 14 év alatt sem sikerült. A terv a közös bevezető, a hozzá kapcsolódó utak elvezető kapacitásainak elemzésével együtt készült, egy rendkívül komplex tömegközlekedés fejlesztési tervvel együtt. Azt ugyanis minden közlekedési szakember régóta tudja, hogy a városi személygépkocsi-forgalom növekedése nem lehet korlátlan, a növekedést közösségi közlekedésnek kell kiváltania. Ezt még egy orvosnak is be kellene látnia – kétségbe vonását legfeljebb egy populista politikus engedi meg magának.

A terv része volt a belváros forgalom mentesítése, és közösségi közlekedéssel (modern, hangtalan villamossal) kiváltása, egyben összekötve ezzel a belvárost, az egyetemet a nagy lakótelepekkel és a város határában már akkor fejlődésnek induló bevásárlóközpontokkal. A tervet a fideszes városvezetés dobta ki anélkül, hogy gondoskodott volna a helyettesítéséről. 14 éven keresztül nem csináltak semmit, most meg úgy tesznek, mintha ők váltanák meg a szocialista múlt hibáit. A városfejlesztési tervet 5 évenként felül kellett volna vizsgálni és aktualizálni. Nem tették! Most arra rádöbbenni, hogy mennyire megnőtt az Ipari Park, az oda irányuló forgalom, vagy például, hogy kevés a parkoló, akár vidám tréfa lenne, ha ezt nem ilyen hazug módon elhárított felelősséggel tennék. A parkolók száma egyébként a világon mindenütt kevés. (Tokióban pl. csak úgy lehet autót venni, ha előtte igazolják, hogy van a számára parkoló.) A közlekedésfejlesztés akkori tervében a következő rész, a városihoz kapcsolódó elővárosi kötöttpályás és közúti tömegközlekedés fejlesztése és összehangolása volt. Ezt is a Fidesz felejtette el!

2./ A polgármester kritizálta a városi vízelvezetési rendszert. A városi szennyvízelvezető rendszer Győrben úgynevezett egyesített évszázados rendszer. Az esővíz a szennyvízzel együtt kerül a szennyvíztisztítóba, ameddig az elvezető kapacitás bírja. Amikor heves esőzéskor az esővíz mennyisége meghaladja a kapacitást, akkor a fölös mennyiséget tisztítatlanul beleengedik a Mosoni-Dunába. Ez azonban felhígulva olyan kevés szennyvizet tartalmaz, hogy a folyóvízre veszélyt nem jelent. 

A polgármester célozgatásával ellentétben nincs és nem is lesz olyan rendszer, amit úgy méreteznek, hogy képes legyen bármilyen zivatar vízmennyiségét elvezetni. Ezt lehet ígérgetni, de megvalósítani nem lehet. Igaz, láttunk már olyat, hogy egyszerűen letagadták az ígéreteket. A rendszer karbantartása és a fejlesztése kutyakötelesség, nem érdem, viszont talán számoljanak el a Fideszben rezsicsökkentés okozta bevételkiesések miatt elmaradt fejlesztésekkel is, vagy pótolják azt szó nélkül. A mai problémák nem örökölt gondok, hanem maguk teremtették!

3./ A felelős városfejlesztés ott kezdődik, hogy megköszönjük az elődök munkáját, értékeljük, és megvizsgáljuk, hogyan kell továbblépni. Az ötletszerű utasítások, a kapkodó intézkedések csak károkat okoznak a városnak. Adott a város, amiért polgármesterként ma Dézsi felel. A városnak vannak örökölt (évszázados) adottságai, amiket tisztelni kell, és tudni kell eldönteni, hogy a múlt örökségéből mit kell megtartani és mit lehet és hogyan, a jövő érdekében feláldozni. 

Amit tesz a polgármester, az nem érdem, hanem kötelesség, ha vállalta a tisztséget, és viselje olyan méltósággal és felelősséggel, mint az általa kritizált Balogh József tette. A város ezzel járna igazán jól. 

Kevesebbet dicsérgesse magát, és többet dolgozzon illő szerénységgel.

Tisztelettel: Eredics Imre (az érintett területekért egykor felelős alpolgármester)

Szólj hozzá!

Éremeső Győrben, Kolozsvári Lili duplázott a kajak-kenu vb-n

Fiatal tehetségek és parasportolók is történelmet írtak a maratoni versenyen.

Tervezett áramszünet várható Győrben

Hálózat karbantartás lesz két utcában.

Citromsárga riasztást adtak ki Vas vármegyére

Délután és este zivatarok jöhetnek.

A bírók vehetik birtokba a bezárt győri börtönt

Akár azokban a cellákban is dolgozhatnak ahova régen ők juttatták az elítélteket. 

Porsche, airsoft, krémes, lecsó, oprea és death metal

Program program hátán a hétvégén Győr környékén.

Szólt a magyar himnusz a kajak-kenu vb-n Győrben

A nyitónapon erősen indított a magyar kontingens.

A mesterséges intelligencia fontosságáról egyeztetett a Soproni Egyetemmel Palkovics László

A fenntarthatóság és az erdőgazdálkodás állt a program középpontjában.

154 ezer forinttal károsították meg az áldozatukat a telefonos csalók, néhány napja Győrben

Banki alkalmazottnak adták ki magukat. Hiába fogott gyanút a sértett, már késő volt. 

Jubileumi tűzoltó találkozó lesz szeptember 20-án, Kőszegen 

Tizedik alkalommal gyűlnek össze a térségbeli lánglovagok.

Semmi extra, csak néhány dugó az M1-esen térségünkben

Bábolnánál sávzár és leterelés, Lébénynél munkavégzés és 8 km torlódás.

Csatornafelújítási munkák kezdődtek a Nagysándor József utcában, Győrben 

Ideiglenes forgalmi változásokra kell számítani, várhatóan 5 hétig tart a kellemetlenség. 

Miért kötelező a kétfaktoros azonosítás 2025-ben?

Egyre kevésbé vagyunk biztonságban az online térben. 

Borsi Róbert: "Más tollával ékeskedik a polgármester!”

Hallgattassék meg a másik fél is óvoda felújítás ügyben. 

Több, mint fél millió forint értékű szerszámot nyúltak le az alkalmi tolvajok Tokorcs közelében 

A celldömölki nyomozók pár napon belül visszaadták a sértettnek a telephelyéről elvitt műszaki eszközöket.

Nyáron sem állt meg a munka: megszépültek a győri óvodák

Az önkormányzat prioritásként kezeli a saját fenntartású intézmények folyamatos karbantartását.