Egykori szocialista alpolgármester Dézsinek: 14 éve a Fidesz miatt toporog helyben Győr

Pintér Bence 2021-07-13 14:38:24
Eredics Imre egykori szocialista győri alpolgármester szerint Dézsi Csaba András is felel azért, hogy Borkai alatt elvetették a Balogh-éra komplex közlekedésfejlesztési terveit.

Tegnap Dézsi Csaba András győri polgármester a Tatai úti csomópont fejlesztése kapcsán nem elégedett meg azzal, hogy együtt örüljön a fejlesztésnek a fideszes képviselőkkel: a sajtótájékoztatón hosszasan ecsetelte, hogy a fejlesztésre azért volt szükség, mert a város korábban elégtelen fejlesztési koncepciót dolgozott ki ezen a környéken.

Erre a vádra reagált most írásban Eredics Imre egykori szocialista alpolgármester, aki ezért a területért felelt. Írását változtatás nélkül közöljük:

Szánalmas, ha egy polgármester úgy tesz, mintha az élet vele kezdődne, és mindaz, ami előtte volt, az csak téves, hanyag, rossz munka lett volna, amit most neki kell keserves vesződéssel és áldozatokkal helyre hozni.

Különösen hazug ez a beállítás olyan embertől, aki mindvégig ott ült a Fidesz-frakcióban, és megszavazta az előző – ugyancsak fideszes – polgármester előterjesztéseit 14 éven keresztül, évtizedes Fidesz kormányzás mellett, és most a még azt megelőző szocialista városvezetésre akar felelősséget lapátolni.

Az elhangzottakkal kapcsolatban pár észrevétel:

1./ A szocialista városvezetésnek annak idején komplex városfejlesztési terve volt, külön közlekedésfejlesztési fejezettel, amit az akkori Fidesz-frakció is egyhangúlag megszavazott. A közlekedésfejlesztési terv számos, az akkori időket megelőző korszerű elemet tartalmazott. Emlékeztetőül: az ország első lámpavezérelt párhuzamos körforgalmait Győrben építettük úgy, hogy akkor még az országos közlekedési szabványokban az nem is szerepelt. Az engedélyezést az akkori szocialista városvezetés küzdötte ki. Az úgynevezett turbó körforgalom ennek egyszerűsített változata.

Az akkori közlekedésfejlesztési terv tartalmazta a bevezető utak átépítését, amiből a 81-es út átépítése tisztán városi erőből meg is valósult, az akkori igényeket bőségesen kielégítő kapacitással. A 82-es és 83-as utak bevezető részeinek tervezése már folyamatban volt, de ennél tovább lépnie a Fidesz városvezetésnek 14 év alatt sem sikerült. A terv a közös bevezető, a hozzá kapcsolódó utak elvezető kapacitásainak elemzésével együtt készült, egy rendkívül komplex tömegközlekedés fejlesztési tervvel együtt. Azt ugyanis minden közlekedési szakember régóta tudja, hogy a városi személygépkocsi-forgalom növekedése nem lehet korlátlan, a növekedést közösségi közlekedésnek kell kiváltania. Ezt még egy orvosnak is be kellene látnia – kétségbe vonását legfeljebb egy populista politikus engedi meg magának.

A terv része volt a belváros forgalom mentesítése, és közösségi közlekedéssel (modern, hangtalan villamossal) kiváltása, egyben összekötve ezzel a belvárost, az egyetemet a nagy lakótelepekkel és a város határában már akkor fejlődésnek induló bevásárlóközpontokkal. A tervet a fideszes városvezetés dobta ki anélkül, hogy gondoskodott volna a helyettesítéséről. 14 éven keresztül nem csináltak semmit, most meg úgy tesznek, mintha ők váltanák meg a szocialista múlt hibáit. A városfejlesztési tervet 5 évenként felül kellett volna vizsgálni és aktualizálni. Nem tették! Most arra rádöbbenni, hogy mennyire megnőtt az Ipari Park, az oda irányuló forgalom, vagy például, hogy kevés a parkoló, akár vidám tréfa lenne, ha ezt nem ilyen hazug módon elhárított felelősséggel tennék. A parkolók száma egyébként a világon mindenütt kevés. (Tokióban pl. csak úgy lehet autót venni, ha előtte igazolják, hogy van a számára parkoló.) A közlekedésfejlesztés akkori tervében a következő rész, a városihoz kapcsolódó elővárosi kötöttpályás és közúti tömegközlekedés fejlesztése és összehangolása volt. Ezt is a Fidesz felejtette el!

2./ A polgármester kritizálta a városi vízelvezetési rendszert. A városi szennyvízelvezető rendszer Győrben úgynevezett egyesített évszázados rendszer. Az esővíz a szennyvízzel együtt kerül a szennyvíztisztítóba, ameddig az elvezető kapacitás bírja. Amikor heves esőzéskor az esővíz mennyisége meghaladja a kapacitást, akkor a fölös mennyiséget tisztítatlanul beleengedik a Mosoni-Dunába. Ez azonban felhígulva olyan kevés szennyvizet tartalmaz, hogy a folyóvízre veszélyt nem jelent. 

A polgármester célozgatásával ellentétben nincs és nem is lesz olyan rendszer, amit úgy méreteznek, hogy képes legyen bármilyen zivatar vízmennyiségét elvezetni. Ezt lehet ígérgetni, de megvalósítani nem lehet. Igaz, láttunk már olyat, hogy egyszerűen letagadták az ígéreteket. A rendszer karbantartása és a fejlesztése kutyakötelesség, nem érdem, viszont talán számoljanak el a Fideszben rezsicsökkentés okozta bevételkiesések miatt elmaradt fejlesztésekkel is, vagy pótolják azt szó nélkül. A mai problémák nem örökölt gondok, hanem maguk teremtették!

3./ A felelős városfejlesztés ott kezdődik, hogy megköszönjük az elődök munkáját, értékeljük, és megvizsgáljuk, hogyan kell továbblépni. Az ötletszerű utasítások, a kapkodó intézkedések csak károkat okoznak a városnak. Adott a város, amiért polgármesterként ma Dézsi felel. A városnak vannak örökölt (évszázados) adottságai, amiket tisztelni kell, és tudni kell eldönteni, hogy a múlt örökségéből mit kell megtartani és mit lehet és hogyan, a jövő érdekében feláldozni. 

Amit tesz a polgármester, az nem érdem, hanem kötelesség, ha vállalta a tisztséget, és viselje olyan méltósággal és felelősséggel, mint az általa kritizált Balogh József tette. A város ezzel járna igazán jól. 

Kevesebbet dicsérgesse magát, és többet dolgozzon illő szerénységgel.

Tisztelettel: Eredics Imre (az érintett területekért egykor felelős alpolgármester)

Szólj hozzá!

Mit kell tudni az aranykalászos gazda képzésről?

A hírekben egyre többet olvasni arról, hogy a mezőgazdaság fellendülőben van. Sokan térnek át biogazdálkodásra, szívesen termelik meg maguk számára a szükséges gyümölcsöket, zöldségeket, és állattartással is egyre többen foglalkoznak.

Budapest, Debrecen és Pannonhalma környékén a legjobb élni 2024-ben

De Győrnek és Szombathelynek sincsen szégyenkezni valója.

Kondora István sárvári polgármester székfoglalójában az interneten hamis nevek mögé bújt várost ócsárlókról beszélt

Máhr Tivadart választották a képviselők alpolgármesternek. A megyei közgyűlés alelnöke pedig nyomott egy szexista megjegyzést.

6 millió forintnyi drogot csíptek el egy szombathelyi garázsban

Összehangolt akcióban fogták el a Vas vármegyei rendőrök és a Terrorelhárítási Központ műveleti egységei a kábítószer-kereskedőket.

Költöztetés profikkal

A költözés általában örömteli eseménye életünknek, amely azt jelenti, hogy egy nagy mérföldkövet sikerült megvalósítani. Nagyon sok vidéki ember álma a budapesti élet, illetve sokan vágyódnak a főváros forgatagából nyugalmasabb településekre.

Négy tanácsnok fog dolgozni Szombathelyen ebben a ciklusban

Bokányi Adrienn, Szuhai Viktor, és Németh Ákos mellett Kelemen Krisztián is tanácsnoki kinevezést kapott.

Érdemes időt szánni a weboldal sebességének optimalizálására

Napjainkban az embereknek már nincs türelme kivárni azt, hogy 4-5 másodpercig tartson, mire betölt egy weboldal. Ha túlságosan lassú egy honlap válaszideje, akkor a legtöbben bezárják azt, és jó eséllyel vissza sem térnek oda a későbbiek során.

Egy férfi mutogatta magát a szombathelyi Romkert-sétányon

A kis mutatványának, most nagy következményei lesznek.

Gesztenyés programmal csábít a szombathelyi Fő tér

Lesz sült gesztenye és jó zene. Jövő hétre vésse be mindenki a naptárba.

Kiss Norbert kamionversenyző jövőre is történelmet írna

A hatszoros Európa-bajnok Kiss Norbert a 2025-ös idényben szeretne a kamion Európa-bajnokság történetének legsikeresebb pilótájává válni.

A hírolvasás szórakoztató is lehet

A hírek követését nem mellőzhetjük teljesen az életünkből, hiszen képben kell lennünk bizonyos mértékben a világ történéseivel – az viszont egyáltalán nem mindegy, milyen formában dolgozzuk fel a különféle forrásokat.

Pénteken tartják a győri alakuló közgyűlést

Napirendi pont lesz az szmsz felülvizsgálata.

Balhé volt egy kőszegi focimeccsen

Az egyik szurkoló ittasan poharakat dobál a pályára, majd az egyik játékost meg is rúgta.