Egyelőre nem tudják kiváltani a Sopron délkeleti részén áthaladó vasútvonalat

Bazsó Bálint 2021-06-23 08:17:00
A jelentős teherforgalom egyre nagyobb terhet ró a városra, ezért folyamatosan fejleszti a várost érintő vasútvonalakat a GYSEV.

Néhány nappal ezelőtt írtuk meg, hogy a GYSEV ismét nekifog a Sopron-Győr vasútvonal részbeni kétvágányúsításának. A zöld-sárga vasúttársaság a vonal tervezéséről szóló közbeszerzésésből kiderült, hogy bár egyelőre nincs szó a vonal teljes kétvágányúsításáról (most a Sopron-Harta, valamint a Győr-Csorna közötti részek tervezését kezdik meg), ez mégis jelentős kapacitásnövelést, vagyis végeredményképpen a forgalom gyorsabb és zavartatásmentesebb haladását eredményezheti, amennyiben bele tud kezdeni a munkába a vasúttársaság.

Az Európai Unió hivatalos lapjában megjelent, két részre bontott közbeszerzés során a nyertes ajánlattevők feladata a műszaki tervek elkészítése, a kivitelezéshez szükséges engedélyek megszerzése, továbbá a támogatási konstrukció keretében elvárt dokumentumok elkészítése.

A Sopron-Harka vonalszakasz esetében ez körülbelül 3,8 kilométer hosszú szakaszt érint, Harka állomásának átépítésével. A Győr és Csorna közötti 31 kilométeres vonalszakasz esetében három állomás (Csorna, Ikrény, Enese) és két megállóhely (Rábapatona, Kóny) átépítésével és P+R és B+R parkolóhelyek kiépítésével számolnak.

A nyertes ajánlattevők feladata emellett teljes körű állapotfelmérés, forgalmi prognózisok, forgalmi üzemi vizsgálat elkészítése a jelenlegi és a jövőbeni tervezett állapotra, valamint részletes megvalósíthatósági tanulmány elkészítése, kitekintőleg a teljes Győr-Sopron vonalra és önállóan a Harka-Sopron, valamint a Győr-Csorna szakaszra egyaránt.

Újra nekifut a GYSEV a Győr-Sopron vasútvonal kétvágányúsításának

Hazánk egyik legnagyobb teherforgalmával rendelkező egyvágányos vasútvonala nemcsak szűk keresztmetszetet jelent, de a nagy forgalom jelentős terhet is jelent a városnak. A GYSEV 2015-re elkészítette a 8-as számú (Győr-Sopron) és a 15-ös számú (Sopron-Szombathely) vasútvonalak átalakításának terveit, eszerint utóbbi vonal esetében a Sopron-Harka közötti szakasz kétvágányúsításával a személy- és teherforgalom kapacitását is növelni lehetne.

Nagy teher a teher

Hazánk egyik legnagyobb teherforgalmával rendelkező egyvágányos vasútvonala nemcsak szűk keresztmetszetet jelent a környezetbarát vasúti teherszállítás számára, de a jelentős forgalom komoly terhet is jelent a városnak.

A GYSEV ezért még 2015-re elkészítette a 8-as számú (Győr-Sopron) és a 15-ös számú (Sopron-Szombathely) vasútvonalak átalakításának terveit, eszerint utóbbi vonal esetében a Sopron-Harka közötti szakasz kétvágányúsításával a személy- és teherforgalom kapacitását is növelni lehetne. Az akkori tervek szerint a 8-as számú vasútvonalat Fertőboz és Kópháza között közvetlenül összekötnék a szombathelyi vonallal, így kiváltva a vasútvonal városon átvezető szakaszát, amit fel is számolnának.

A hat évvel ezelőtti tervekben szereplő összekötő vágány a mostani kiírásban nem szerepel, ezért megkérdeztük a GYSEV Zrt., tervezik-e még a városon áthaladó szakasz kiváltását és a Fertőboz-Kópháza közötti szakasz összekötés megvalósítását. 

Csorna vasútállomás

Válaszukban közölték: "Vasúttársaságunknak továbbra is kiemelten fontos fejlesztés a Győr-Sopron vonal kétvágányúsítása, azonban a magas forrásigény miatt a megvalósítás több szakaszban, ütemben történhet".

Hozzátették: menetrendi és forgalomtechnikai okok miatt a teljes szakaszból a GYSEV Zrt. számára prioritás a Győr és Csorna, valamint a Sopron-Harka között található szakaszok kétvágányúsítása. Ezen vonalszakaszok kiviteli terveinek elkészítésre sikerült pályázati forrásokat nyernie a vasúttársaságnak.

Ugyanakkor válaszukból az is kiderült, a "Fertőboztól-Sopronig tartó szakasz esetében egyelőre még a kiviteli tervek megvalósítására sem látnak finanszírozási megoldást", vagyis egyelőre megmarad a vasútvonal jelenlegi, városon áthaladó vonalvezetése.

Szólj hozzá!

Győri polgármesterjelölti vita: Pintér Bence igent, Dézsi és Borkai nemet mondott

A Partizán szervezett volna polgármesterjelölti vitát Győrben.

Szombathely rendezi a jövő évi lacrosse Eb-t

Jövő nyáron Szombathelyen kerül sor a lacrosse Európa-bajnokságra.

Félmillió forintot loptak el egy idős, beteg embertől a soproni vasútállomáson

Az elkövetők megszerezték a bácsi bankkártyáját és annak PIN kódját.

Továbbra is rejtély, hogy miért nem vállalja fel szombathelyi címét Lenkai Nóra

Megszólalt albérlete ügyében a Fidesz-KDNP polgármesterjelöltje.

Fellökte haragosát egy férfi Kőszegen

Egy szórakozóhelyen szólaltak össze.

Tudd meg, mire jó a praktikus kefés ajtószigetelő!

A kefés ajtószigetelővel ellátott szúnyoghálók praktikus kiegészítői az ajtóknak, hiszen megakadályozzák nemcsak a repülő és mászó rovarok, hanem a por és a zajok bejutását is a lakóterekbe, továbbá a huzatot, így biztosítják a nyugalmunkat és a kényelmünket.

6 szervezet állított megyei listát Vas megyében

A Fidesz-KDNP, az LMP, a DK, a Követ, a Momentum és az MSZP jelöltjeire lehet voksolni.

Végrehajtást jegyeztek be a Dreiszker és Társai Kft.-re

A NAV követelése jelent meg a cégjegyzékben.

Nyilvános vitára hívja jelölt társait Czeglédy Csaba

A szombathelyi Derkovits-lakótelep képviselője nem csak kihívóit, de a jelölő szervezetek szociális területért felelős politikusait is bemutatkozásra.

Leállt a távfűtés Győrben, de kérhető egyedi fűtésindítás

A kedvező időjárási körülményeket és a meteorológiai előrejelzéseket figyelembe véve 2024. április 29-én Győrben leállt az általános távfűtési szolgáltatás.

Nagyot esett az Audi üzemi eredménye

Logisztikai okokból nem tudtak elég hat- és nyolchengeres motorral szerelt autót legyártani.