Egyelőre nem tudják kiváltani a Sopron délkeleti részén áthaladó vasútvonalat

Bazsó Bálint 2021-06-23 08:17:00
A jelentős teherforgalom egyre nagyobb terhet ró a városra, ezért folyamatosan fejleszti a várost érintő vasútvonalakat a GYSEV.

Néhány nappal ezelőtt írtuk meg, hogy a GYSEV ismét nekifog a Sopron-Győr vasútvonal részbeni kétvágányúsításának. A zöld-sárga vasúttársaság a vonal tervezéséről szóló közbeszerzésésből kiderült, hogy bár egyelőre nincs szó a vonal teljes kétvágányúsításáról (most a Sopron-Harta, valamint a Győr-Csorna közötti részek tervezését kezdik meg), ez mégis jelentős kapacitásnövelést, vagyis végeredményképpen a forgalom gyorsabb és zavartatásmentesebb haladását eredményezheti, amennyiben bele tud kezdeni a munkába a vasúttársaság.

Az Európai Unió hivatalos lapjában megjelent, két részre bontott közbeszerzés során a nyertes ajánlattevők feladata a műszaki tervek elkészítése, a kivitelezéshez szükséges engedélyek megszerzése, továbbá a támogatási konstrukció keretében elvárt dokumentumok elkészítése.

A Sopron-Harka vonalszakasz esetében ez körülbelül 3,8 kilométer hosszú szakaszt érint, Harka állomásának átépítésével. A Győr és Csorna közötti 31 kilométeres vonalszakasz esetében három állomás (Csorna, Ikrény, Enese) és két megállóhely (Rábapatona, Kóny) átépítésével és P+R és B+R parkolóhelyek kiépítésével számolnak.

A nyertes ajánlattevők feladata emellett teljes körű állapotfelmérés, forgalmi prognózisok, forgalmi üzemi vizsgálat elkészítése a jelenlegi és a jövőbeni tervezett állapotra, valamint részletes megvalósíthatósági tanulmány elkészítése, kitekintőleg a teljes Győr-Sopron vonalra és önállóan a Harka-Sopron, valamint a Győr-Csorna szakaszra egyaránt.

Újra nekifut a GYSEV a Győr-Sopron vasútvonal kétvágányúsításának

Hazánk egyik legnagyobb teherforgalmával rendelkező egyvágányos vasútvonala nemcsak szűk keresztmetszetet jelent, de a nagy forgalom jelentős terhet is jelent a városnak. A GYSEV 2015-re elkészítette a 8-as számú (Győr-Sopron) és a 15-ös számú (Sopron-Szombathely) vasútvonalak átalakításának terveit, eszerint utóbbi vonal esetében a Sopron-Harka közötti szakasz kétvágányúsításával a személy- és teherforgalom kapacitását is növelni lehetne.

Nagy teher a teher

Hazánk egyik legnagyobb teherforgalmával rendelkező egyvágányos vasútvonala nemcsak szűk keresztmetszetet jelent a környezetbarát vasúti teherszállítás számára, de a jelentős forgalom komoly terhet is jelent a városnak.

A GYSEV ezért még 2015-re elkészítette a 8-as számú (Győr-Sopron) és a 15-ös számú (Sopron-Szombathely) vasútvonalak átalakításának terveit, eszerint utóbbi vonal esetében a Sopron-Harka közötti szakasz kétvágányúsításával a személy- és teherforgalom kapacitását is növelni lehetne. Az akkori tervek szerint a 8-as számú vasútvonalat Fertőboz és Kópháza között közvetlenül összekötnék a szombathelyi vonallal, így kiváltva a vasútvonal városon átvezető szakaszát, amit fel is számolnának.

A hat évvel ezelőtti tervekben szereplő összekötő vágány a mostani kiírásban nem szerepel, ezért megkérdeztük a GYSEV Zrt., tervezik-e még a városon áthaladó szakasz kiváltását és a Fertőboz-Kópháza közötti szakasz összekötés megvalósítását. 

Csorna vasútállomás

Válaszukban közölték: "Vasúttársaságunknak továbbra is kiemelten fontos fejlesztés a Győr-Sopron vonal kétvágányúsítása, azonban a magas forrásigény miatt a megvalósítás több szakaszban, ütemben történhet".

Hozzátették: menetrendi és forgalomtechnikai okok miatt a teljes szakaszból a GYSEV Zrt. számára prioritás a Győr és Csorna, valamint a Sopron-Harka között található szakaszok kétvágányúsítása. Ezen vonalszakaszok kiviteli terveinek elkészítésre sikerült pályázati forrásokat nyernie a vasúttársaságnak.

Ugyanakkor válaszukból az is kiderült, a "Fertőboztól-Sopronig tartó szakasz esetében egyelőre még a kiviteli tervek megvalósítására sem látnak finanszírozási megoldást", vagyis egyelőre megmarad a vasútvonal jelenlegi, városon áthaladó vonalvezetése.

Szólj hozzá!

Drágább lesz házasodni Kőszegen

2019 óta nem emelt árat az önkormányzat. Eddig.

A MOHU MOL 18 új kukásautót adott át Győrben

Az átadott új Mercedes típusú kukásautók modern, EURO 6E környezetvédelmi besorolásúak, használatukkal csökkenni fog a károsanyag-kibocsátás és a környezet terhelése.

Az ETO indulhat a konferencia ligában, a DAC nem

Egy tulajdonos csak egy csapatot nevezhet a pontvadászatba.

Elfogták a rendőrök a szombathelyi késelőt

A vita hevében egy személyt életveszélyesen, három másikat könnyebben sebesített meg a fiatal férfi.

Könyörögve kéri a Madártani Egyesület, hogy ne etessük a vízimadarakat!

A vízimadarak etetése nemcsak felesleges, de tömegesen sodorja veszélybe és betegíti meg az állatokat.

Kitette a kölyökkutyát a 81-es út mellett, amely ezt nem élte túl

A kölyökkutyát nem sokkal később a főúton elütötték.

Az iskolában rángatta meg fia osztálytársát egy szombathelyi nő

A gyerekek összeszólalkoztak, anyuka meg ment rendet tenni.

Mindennapos bőrápolás 4 lépésben

A rohanó hétköznapokban sokszor elfelejtjük, hogy a bőrápolás sokkal több, mint pusztán szépségápolás.

A Blikk után a Győr+t fogja igazgatni Kolossváry Balázs

Július 1-től kezdi meg munkáját az új vezérigazgató.

Holnaptól egy hónapig tartó vidámparkot nyitnak Bükfürdőn

Légvár, kisvasút, dodgem, és még sok minden más.

Ropiként törte a fákat Kőszegen a tegnap esti vihar

Balesethez és vihar következtében kilenc fakidőléshez riasztották a Vas vármegyei tűzoltókat tegnap.

A napelemes rendszerek rejtett költségei

A napelemes rendszerek egyre népszerűbbek Magyarországon, hiszen a környezetkímélő hatásuk mellett hosszú távon jelentős megtakarítást biztosítanak.

Pintér Bence a sajtónak is bemutatta alpolgármester-jelöltjét

Szerinte van rá esély, hogy a pénteki közgyűlésen megválasztják Balog-Farkas Renátát.