Ládában gyűjtenék a betegpanaszokat Zalában - írja a Népszava.
A zalai jegyzők arra kaptak utasítást, hogy egészségügyi panaszládákat helyezzenek ki a háziorvosi rendelők elé, „amelyekbe a rendelőt látogató betegek elhelyezhetik egészségügyi panaszaikat tartalmazó, háziorvosaik részére írt levelüket (telefonszámaikkal)”. Kapcsolattartóként a kormányhivatal egyik ügyintézőjének elérhetőségeit adták meg.
A hivatalos indoklás szerint a panaszláda azért szükséges, hogy a háziorvos fel tudja hívni és ki tudja kérdezni betegeit a panaszaikról. Ezzel próbálnák megakadályozni, hogy az egészségügyi személyzet is elkapja a fertőzést
- mondta a Népszavának egy zalai háziorvos.
Egy másik doktor szerint veszélyes a kezdeményezés: mi történik, ha a beteg péntek délután dobja be az üzenetét a panaszládába, de az orvos csak hétfőn veszi észre?
Akut esetnél ez akár tragédiába is torkollhat. Az Emmi szerint a telefonos megkeresés a hatásos, ki lehet kérdezni a beteget, s el lehet dönteni, hogy behívja-e az orvos a rendelőbe, vagy másfajta protokollt alkalmaz. Amúgy tudomásom szerint a Nemzeti Népegészségügyi Központnál nem is tudnak a panaszládákról
- mondta.
A cikk szerint nem is jó egy akármilyen doboz, azokat a kormányhivataltól kell megrendelni