Újabb több, mint 6 milliárd forintot költ el az állampolgárok tájékoztatására a kormányzati kommunikációért felelős Miniszterelnöki Kabinetiroda - írja a G7 gazdasági portál. A lap szerint a Rogán Antal vezette tárca még április elején állapodott meg az állami hirdetési pénzeket felszívó cégcsoporttal.
Úgy tudják, ez már a huszadik olyan közbeszerzés volt, amit az „állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátására” írtak ki.
Egyik első ilyen akció volt, amikor az országot ellepték a kék hátterű, később Soros György arcképével díszített plakátok. Pár éve a megbízások kiegészültek egy újabb feladattal: a magyar állampolgárok tájékoztatása mellett már az „Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációt” is lefedik.
A mostani hatmilliárdból vélhetően a koronavírussal kapcsolatos tájékoztatókat és a kormányzat gazdaságélénkítőnek szánt, legalábbis akként kommunikált intézkedéseit - például a 13. havi nyugdíj „visszaépítését” - népszerűsítő plakátokat.
Biztosat azért nem lehet mondani, mert Rogán Antal minisztériumát hiába kérték korábban többször is, hogy árulja el, melyik kampányt melyik közbeszerzésből fizették, ezt eddig a Miniszterelnöki Kabinetiroda nem tette meg, hiába közpénz az, amit ilyen esetben elköltenek.
A tendert a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon keresztül intézte Rogánék minisztériuma, és az állami kommunikációs költést felügyelő hivatal egy ideje egy kivételével csak Balásy Gyula ügynökségei kapták. Ennek eredményeként a néhány éve még csak néhány százmilliós bevételt csináló ügynökségek mostanra több mint 150 milliárdnyi állami megrendeléshez jutottak.
Forrás: G7