Tíz nappal a veszélyhelyzet megszűnése után – a járványhelyzetre hivatkozva – Csorna és Hegyeshalom között is szétverik a vonatközlekedést

Bazsó Bálint 2020-06-11 17:04:00
Nyolc vonatból hetet törölnek. A szakmai szervezet szerint nincs logikus magyarázat.

Úgy tűnik, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) és a Közlekedéstudományi Intézet (KTI) illetékeseit nem érdekli, hogy számos polgármester és több országgyűlési képviselő, köztük kormánypárti politikusok jelezték, hibás döntésnek tartják a regionális vasúti közlekedés elsorvasztását: 

A Közlekedő Tömeg információi szerint július 1-től a Csorna–Hegyeshalom vonalon a naponta irányonként 8 vonatból 7-et törölnek, helyettük pótlóbuszokat állítanak forgalomba, ezáltal a menetidő 34-ről 71 percre nő, a kerékpárszállítás pedig az egy-egy hajnali illetve esti vonatot kivéve nem lesz lehetséges.

Közlekedő Tömeg

Újabb vonalon szüntet meg vonatokat a minisztérium: Csorna-Hegyeshal... om között is kétszeresére nő a menetidő Úgy tűnik, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) és a Közlekedéstudományi Intézet (KTI) illetékeseit nem érdekli, hogy számos polgármester és több országgyűlési képviselő, köztük kormánypárti politikusok jelezték, hibás döntésnek tartják a regionális vasúti közlekedés elsorvasztását: július 1-től a Csorna-Hegyeshalom vonalon a naponta irányonként 8 vonatból 7-et törölnek, helyettük pótlóbuszokat állítanak forgalomba, ezáltal a menetidő 34-ről 71 percre nő, a kerékpárszállítás pedig az egy-egy hajnali illetve esti vonatot kivéve nem lesz lehetséges.

A szakmai szervezet szerint a visszafejlesztést semmi nem indokolja, hiszen egy kivételesen jó állapotú vasútvonalról van szó: a pálya 100 km/h sebességre alkalmas, 2015-ben villamosították és az állomásokat akadálymentesítették. Az üzemeltető GYSEV eddig túlnyomórészt azokat az alacsonypadlós, légkondicionált, korszerű Flirt motorvonatokat közlekedtette ezen a szakaszon, melyeket öt évvel ezelőtt darabonként 1,7 milliárd forintért szerzett be, de szintén rendszeresen megfordultak itt a magyar vasúthálózat egyik legkényelmesebb típusának számító Jenbacher motorkocsik.

Mint írják: 

"Az ITM és a KTI illetékeseinek sokkal inkább példát kellene vennie a Nyugat-Magyarországon, a GYSEV vonalain az elmúlt néhány évben lezajlott fejlesztésekről ahelyett, hogy az itt elért eredményeket is a kukába dobják"

A Közlekedő Tömeg szerint 

arra sincs logikus magyarázat, miért van szükség egy újabb vasútvonalon “ideiglenes járványügyi menetrend” bevezetésére július 1-én, ha a pandémiás veszélyhelyzet már június 20-án megszűnik.

Emellett arra is felhívják a figyelmet, hogy 

"Egyáltalán nem segíti a vírus elleni védekezést, hogy a négy részből álló Flirt szerelvények helyett egyetlen pótlóbuszt biztosítanak az utasoknak, melyen ráadásul hosszabb időt kell eltölteniük, mint a vonaton."

A civil szervezet továbbra is kéri az Innovációs és Technológiai Minisztérium és a Közlekedéstudományi Intézet (ahol a legtöbb szakmai szervezet szerint a brutális járatritkítást kitalálták) illetékeseit, hogy "azonnal állítsák vissza a múlt hétig érvényes menetrendeket minden vasútvonalon, decemberig pedig készüljön átfogó, az utasok és a lakosság valós érdekeit figyelembe vevő szakértői vizsgálat a regionális közlekedés fejlesztéséről!"

Szólj hozzá!

Teljes körű adventi élelmiszer-ellenőrzés indul – jönek a fokozott vizsgálatok a karácsonyi vásárokban

Az NKFH országos razziát rendelt el a szezonális árusoknál, vendéglátóknál és boltokban.

A Bajnokok Ligájába repítené a Haladást a DSM Football!

Na nem most, hanem egy éveken át tartó építkezés eredményeképpen. 2031-re célozták meg az NB 1-et.

Mától megszűnt a Szabad Európa magyar kiadása

A szabadeuropa.hu sem frissül már.

Ingyenes hétvégi programok Győrben

Koncertek, filmklub, mosolyhajtás, lesz itt minden!

Két szombathelyi parkolóőrt támadtak meg

Nem tetszett az autó tulajdonosainak, hogy pótdíjazzák a kocsit.

Forró teával indulnak útnak a győri kukások

A GYHG igyekszik komfortossá tenni a munkavégzést kollégáinak. 

Magyar Péter - Túl sok év telt el az életünkből kishitűséggel, keserűségben

A Tisza vezére közös rendszerváltásra készül, aki változást szeretne, most regisztrálhat és dönthet a párt jelöltjeiről. 

10 millió forintra bírságolta az NMHH Balázsékat

A rádióműsorral szemben egy újabb eljárást is indítottak.

Uniós és hazai forrásból, 170 millió forintból fejlesztette telephelyeit a Velekey Kft. Szombathelyen

Európai uniós és hazai költségvetési támogatásból fejlesztette telephelyeit a lemeztermékek lézervágásával, élhajlításával és szerelvények gyártásával foglalkozó Velekey Kft. Szombathelyen. .

Spanyol, lengyel és német ellenféllel találkozik a Falco

A “K” jelű csoportban folytatják a sárga-feketék.

A DK nyerte a családi pótlék-emelés licitversenyét

Dobrev Klára drasztikus emelést ígér. 

Kormánydöntés született a szombathelyi Oladi Iskola felújításáról

Elsőként azt vizsgálják meg, hogy mennyibe is kerülne ez a mutatvány.

A kollagénről egyre többet hallani, és ez nem véletlen

Az elmúlt években a kollagén igazi hívószóvá vált az egészségtudatos életmód világában. Egyre gyakrabban találkozhatunk vele a hírekben, szakmai cikkekben és a táplálékkiegészítők kínálatában is – de miért ekkora az érdeklődés iránta?

Közös döntések születtek a győri GYHG és a szakszervezetek egyeztetésén

A béren kívüli juttatások emelésében, a 2026-os bérrendezés keretrendszerében és több szakmai kérdésben is egyhangú megállapodás született.

Nem nyúlt az alapkamathoz az MNB Monetáris Tanácsa

Marad a szigorú pénzügyi politika, az inflációs kockázatok miatt továbbra is óvatosságra int a jegybank.