Április 30-án, a szombathelyi közgyűlésben a képviselők hosszan beszéltek arról, hogy az M86-os Szombathely és Sárvár közötti szakaszát ingyenessé kellene tenni. A legfőbb probléma ugyanis az, hogy bár megvan az elkerülő, az útdíj miatt sokan mégis a régi 86-oson közlekednek. Ez leginkább Szombathely zanati város részét érinti, ahol akkora az autóforgalom, hogy csak nehézkesen lehet az út egyik oldaláról a másikra átsétálni.
A problémát Nemény András, az Éljen Szombathely akkori frakcióvezetője vetette fel, és több kormánypárti képviselő is csatlakozott hozzá. Például a körzet akkori képviselője, Kántás Zoltán.
Kántás a jegyzőkönyv szerint többek között ezt mondta:
már lakossági fórumon és fogadóórán is volt módja tájékoztatni az ott élőket. Levélben hivatalosan kereste meg annak idején a Magyar Közútkezelőt azzal kapcsolatosan, hogy milyen kilátások vannak ennek a helyzetnek a feloldására? Világossá tette a Magyar Közút egyébként, egyrészt összevonná. Tehát nem az ő hatáskörébe tartozik, hanem a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató hatáskörébe tartozik, de az álláspontjuk az, hogy nincs előkészítés alatt sem olyan elképzelés, ami az útdíj fizetés megszűntetésére szólna. Ettől függetlenül képviselőként nyilván a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató felé egy levelet részéről mindenképp megfogalmaz ennek a tisztázása érdekében.
A közgyűlés végül azt a határozatot hozta, hogy felkéri a polgármestert, hogy keresse meg a város országgyűlési képviselőjét és az illetékes minisztériumot az M86-os út Szombathelytől a sárvári leágazóig tartó szakaszának ingyenessé tétele érdekében.
Mindez - még egyszer - április 30-án történt. Birtokunkba került egy levél, amit június 25-én szignózott Szombathely parlamenti képviselője, Hende Csaba (Fidesz-KDNP). Hende a levelet Puskás polgármesternek címezte és ebben arról ír, hogy az Éljen Szombathely újságjából értesült arról, hogy neki az M86-ossal kapcsolatban feladatai lennének. A közgyűlési döntés ellenére ő ugyanis semmilyen hivatalos értesítést nem kapott a szombathelyi városházáról. Egyébként pedig sajnos nem tud az ügyben érdemben intézkedni mivel az a innovációért és technológiáért felelős miniszter hatásköre és egy fizetős autóút nem fizetőssé tételét komoly szakmai előkészítés előz meg. Egyébként pedig országgyűlési képviselőként neki ebben nem lehet szakmai beleszólása.
Ez már csak azért is érdekes, mert jelenleg a kormányt, így annak miniszterét is az a párt adja, amiben Hende is politizál, sőt, mi több, Hende korábban miniszter is volt szintén a Fidesz alatt. Így lobbizni egészen biztosan tudna az ügyért.
Arról nem is beszélve, hogy az önkormányzati kampányban a Fidesz és annak polgármesterjelöltje azzal kampányolt, hogy megépítették az M86-os utat. Ha ők építették, akkor lehet, hogy egy szakaszát akár, ingyenessé is tehetnék.
Mögöttünk a kormány, előttünk a feladat - szólt a Fidesz szlogenje. Hende levele alapján azonban hiába egy színű a kormány és a városvezetés, mégsem lehet egy könnyen, a város lakóinak életét megkeserítő állapotokat felszámolni.
Hende levelét azzal zárja, hogy országgyűlési képviselőként minden, a város lakóinak és annak környezetében élők érdekét szolgáló és fejlődést segítő javaslatot támogat. Hende alig két hétre rá leszavazta a Parlamentben, hogy Szombathely 1 milliárd 300 millió forintért buszokat vásárhason.