László Győző és Nemény András tartott sajtótájékoztatót a Perintparti sétány tavaly felújított kerékpárútjánál. A téma apropója éppen ez: a kerékpárutak.
Nemény András polgármesterjelölt rögtön egy komoly bejelentéssel indított. Elmondta, hogy az Éljen Szombathely szövetség számára a kerékpárutak fejlesztése elsődleges feladat, majd kijelentette hogy
Hozzátette, adottsága Szombathelynek, hogy a patakpartok mentén lehet kerékpárutakat építeni, könnyen megvalósíthatóak, ugyanis forgalmi akadályokba nem ütköznek, szinte mindenhol saját területről van szó, így kisajátítani sem szükséges.
A teljessé váló észak-déli vonal gerince lenne a szombathelyi kerékpárút hálózatnak, amire aztán bordák csatlakozhatnának. Ezt a gerincet egy térképen is bemutatták:
A meglévő szakaszok hiányosságait pótolnák, és újraélesztenék a "Perint-part revitalizációja projektet". Nemény elmondta, ez egy több éve az íróasztalfiókban lévő többmilliárdos projekt, ami sokkal többre érdemes.
Nem városi költségvetésből oldanák meg, hanem EU-s forrásokat keresnének rá. Az Éljen Szombathely polgármesterjelöltje elmondta, már most tárgyalásokat folytat az unió ilyen területtel foglalkozó képviselőivel. Azt szeretné elérni, hogy más példákhoz hasonlóan külön Szombathelyre detektált forrást tudjanak szerezni.
"Ha külön a városok kapják a pénzt, nem fog elveszni a pénz, nem helyi oligarchák szedik meg magukat, hanem tisztán kiírt közbeszerzéssel átlátható lesz, mire költötték el a támogatást." - mondta.
"Biztos vagyok benne, hogy Szombathelyre külön európai uniós forrást fogunk tudni hozni." - tette hozzá a polgármesterjelölt.
László Győző, a Éljen Szombathely listavezetője, az egyik érintett körzet képviselője vette át a szót.
Azt mondja, tulajdonképpen el is kezdték már a megvalósítását, hiszen megszavazták a plusz 500 milliós útfelújítással, hogy a Perintparti sétányon lévő szakasz folytatódhasson a Kodály Zoltán utcáig a nemrég megépült vadonatúj parkoló mellett.
Majd hozzátette, jó lenne közvetlenül összekötni a Váci Mihály utcát a Domusszal is, sokakat érintene.
Azt mondja, apróbb, a biztonságos kerékpáros közlekedést segítő dolgokra is gondolnak, a Bartók Béla körút alatt elhaladó szakasz egy része kivilágítatlan, ezt megoldanák.
Ezt a terhelést kétféle módon vennék le az utakról: javítani kell a tömegközlekedésen, valamint fejlszeteni az alternatív közlekedési módokat, például a kerékpárutak építésével.
Nemény András hozzátette, a kivitelezői árak magasak, a jelenlegi támogatási rendszer pedig olyan, hogy nem lehet hozzátenni önkormányzati forrást. Ezen változtani szeretnének, elmondta, azért lobbiznak, hogy a felesleges és értelmetlen szabályok miatt ne hiúsuljon meg egy beruházás sem.
Nemény szerint ha kell önerő, azt hozzá tudja tenni a város, de az egészet csak uniós támogatással lehet megvalósítani. "Úgy viszont meg lehet és meg is fogjuk."
Szólj hozzá!
2 milliárd forinttól esett el a szervezet.
Egy kutyás háború tanulságai.
A hévíziek érezhetik leginkább biztonságba magukat, Győr a 16. a listán.
Magánakció volt a kutyát kitiltó táblák kihelyezése.
Zala megy és Vas megye következik az országjárásban.
Te mit gondolsz, hogyan lehetne a legjobban kihangsúlyozni a karikagyűrűd stílusát? Ha valami igazán különlegesre vágysz, a mai karikagyűrűk között számos felületkezelési lehetőség közül választhatsz.
Otthonunk kényelme és biztonsága nagymértékben függ attól, hogy a fűtési rendszereink milyen állapotban vannak.
Július 30. és augusztus 7. között lehet jelentkezni.
Gondoltál már arra, hogy mi történik, ha egy adagoló szivattyú felmondja a szolgálatot? A legtöbb jármű és gép számára az adagoló szivattyú kulcsfontosságú, így meghibásodása nem csupán kényelmetlenséget okoz, hanem akár súlyos károkat is eredményezhet.
Az utasa súlyos sérülést szenvedett, őt pedig eltilthatják a vezetéstől.
Nem ellenőrizték, hogy valaki többször is kitöltötte-e, elhitték bemondásra, hogy nem.
Sokan szembesültek már azzal a problémával, hogy a kerti medencéjük alja megsérült az éles kövektől vagy a felszín alatti gyökerektől. Ez sajnos nem ritka, és többeket elgondolkodtatott már, mivel is lehetne megvédeni a medence alját, hogy ellenállóbb legyen.
Az állam 3 és félmilliárd forinttal száll be a költségekbe.
Már több mint 10 millió turista érkezett az országba.