Kétéves az Ugytudjuk.hu, hogy megajándékozhassunk, olvasd el figyelmesen a cikket!
Még június végén történt az a szerencsés kimenetelű baleset, amiben egy Renault rohant bele a Magyar Közút Nonprofit Zrt. egyik energiaelnyelő berendézésébe.
A munkálatok miatt ideiglenesen 60 kilométer/órás sebességkorlátozást vezettek be, emellett terelőkúpokkal és változtatható jelzésképű táblán is igyekeztek felhívni az autósok figyelmét az úton folyó karbantartásra. Egyik sem tűnt fel az egyébként jogosítvánnyal rendelkező úrnak.
Renault ütközött a Magyar Közút munkagépének - A MK felvétele, némi kiegészítéssel
Az ütközést a Magyar Közút kamerája rögzítette. Megítélésünk szeint nem igaz az, hogy a Renault alig fékezett a becsapódás előtt és a vészvillogót sem a sofő...
Ugyanakkor mint látható, nemcsak az energiaelnyelőbe belehajtó, majd onnan úriasan távozó sofőr szegte meg a KRESZ tekintélyes részét, hanem gyakorlatilag mindenki, aki a videón szerepel, ugyanis
senki nem tartotta be a sebességkorlátozást Kicsit sarkítva: magasról tettek az úton dolgozók biztonságára.
Ezért sem véletlen, hogy a Magyar Közút az eddig tapasztalatokból kiindulva úgy döntött: kilenc új ütközéscsillapító forgalomtechnikai utánfutót szerez be.
A döntés helyességét az élet bizonyította, ugyanis a bejelentést követően pénteken az M0-s autóút Dunakeszi mérnökségének szakaszán, a Megyeri híd felé vezető oldalon rohant bele egy furgon a védőeszközbe. Szerencsére személyi sérülés nem történt, az anyagi kár viszont jelentős.
A Magyar Közút közleményében kiderül az is, hogy ezek a berendezések a 60-80 km/órás sebességgel becsapódó járműveknél a leghatékonyabbak, olyannyira, hogy nemcsak a járműben utazók, hanem a jármű is szinte sértetlenül megúszhat egy ilyen esetet.
Újabb videó, ahogy egy autó az ütközési energiaelnyelő modulunknak csapódik‼️ Kedden jelentettük be, hogy újabb eszközökkel védjük munkatársainkat, rá pár napra, pénteken már össze is törtek egy használatban lévő energiaelnyelő berendezést. ☹️ Az M0-s autóút Dunakeszi mérnökségének szakaszán, a Megyeri híd felé vezető oldalon lokális burkolatjavítási munkákat végeztünk, ehhez kapcsolódóan az előírásoknak megfelelően számos előjelzést alkalmaztunk, hogy felhívjuk a közlekedők figyelmét. ☝🏻 Ugyanakkor a munkavégzést biztosító eszköznek egy furgon ütközött, miután nagyobb sebességgel haladt a belső sávon és már nem tudott kisorolni a külső sávba. Külön szerencse, hogy miután a leállósávra hajtott, nem ütközött a pályára felhajtó járműveknek. Személyi sérülés nem történt, az ütközési energiaelnyelő berendezés így ellátta funkcióját, viszont a becsapódás miatt használhatatlanná vált, és a furgonban is számottevő kár keletkezett. Az ilyen esetek miatt kérjük a közlekedőket, hogy minden esetben vegyék komolyan a munkavégzésre utaló előjelzéseket, sebességkorlátozásokat, figyeljünk egymásra, hiszen biztonságunk egymás kezében van! 👷🏻♂️👷🏻♀️🙏🏻 . . . #magyarkozut #kozut #kozutkezelo #dunakeszi #m0 #autout #utkozesienergiaelnyelo #biztonsagunkegymaskezebenvan #figyeljakozutasokra #tma #truckmountedattenuator
null
A társaság még júliusban hozta nyilvánosságra: az elmúlt húsz évben 17 munkatársuk halt meg munkaterületen a figyelmetlen autósok miatt. Bár folyamatosan próbálják felhívni a figyelmet a problémára, gyakorlatilag nem telik el úgy hét, hogy ne történjen valamilyen baleset a munkaterületeken.
Valami oda nem illőt olvastál a cikkben? Ez csakis EZÉRT lehetett.