Ami igencsak nyögvenyelősen halad. Miután 2020 májusában kiírta majd júniusban visszavonta a kettős üzemű, vagyis felsővezetékről és akkumulátorról is üzemelő villamos motorvonatok tenderét a MÁV, augusztusban újra közzé tette - szeptember 7-i határidővel - a közbeszerzést a vasúttársaság.
A mennyiség nem változott: a vasúttársaság továbbra is 50 darab – 30 db 150 ülőhelyes és 20 db 200 ülőhelyes alacsonypadlós - motorvonatot kíván beszerezni.
További beszerzési igény esetén ez további öt darab egységgel kibővíthető.
Az eredeti kiíráshoz képest változás, hogy az egy ülőhelyre eső egységárat - mindkét típusnál - a korábbi 600 euróról 550 eruróra csökkentette a MÁV-START.
A Balatonra kerülnek, de Szombathelyen és Győrben is felbukkanhatnak
Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója korábban azt mondta:
"A kettős üzemű motorvonatok alkalmazási helye erősen függ attól, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. villamosítási tervei hogyan valósulnak meg. Amíg a Balaton északi partján futó vonal csak Balatonfüredig van villamosítva, az első ütemben beszerezni kívánt 20 jármű fele a 29-es vonalon közlekedne.
Ugyanakkor a vasúttársaság minden olyan vonalon be tudja majd vetni őket, amelyek nem, vagy csak részben villamosítottak. Mint mondta: a további tervek között szerepel a Győr-Szombathely (itt nyilván a 10. számú vasútvonalra, Győr-Celldömölk irányra gondolt), a Miskolc-Ózd, az Esztergom-Komárom, a Győr-Keszthely-Kaposvár-Pécs és a Szolnok-Hatvan-Somoskőújfalu vonalak.
Az eredeti tervek szerint az 50 jármű fokozatos ütemezéssel érkezne: 2023-2024-ben a húsz 200 ülőhelyes, 2024-2029 között pedig a harminc 150 ülőhelyes motorvonat beszerzése történik majd meg.