Németh Gábor és Németh Roland autós kalandjával bővebben ebben a cikkben foglalkoztunk.
Egy jáki testvérpár is rajthoz áll a pénteken induló Budapest - Bamako versenyen
Nagy Donát Egy 32 éves Nissan-t vezetnek végig Afrikában. Ez a Dakar szellemi örököse - tartják sokan a versenyzők közül. Hiszen a legendás verseny már évek óta elkerüli Afrikát, és valójában mindenhol ellenőrzött körülmények között hajtanak a gigadrága versenygépekkel. A Bamako viszont megmaradt Afrikában, hogy életben tartsa a szaharai versenyzés szellemiségét és élményét.
Az autó már hivatalos forgalmival is rendelkezik, ám anno rendszám nélkül hozták el a korábbi tulajdonostól. A fiúk azt mondják, hatalmas szívás volt visszaszerezni az eredeti, már leadott rendszámot az okmányirodából, de ragaszkodtak ahhoz, hogy ez is korhű legyen egy új, EU plakettes helyett.
Hiába kombi, azért a tetőre is kell pakolni. A marmonkanna ajándék volt.
A kocsi eleje kapott egy vadrácsot és LED-es lámpát, alul pedig lemez védi a motort.
Amerikai felszereltségű, de svájci autó volt eredetileg. A 90-es években vette meg valaki, és hozta Magyarországra. Később egy fiatalabb srác vásárolta meg tőle felújítási szándékkal, de aztán mégsem maradt ideje a projektre. Tőle szerezte meg a jáki testvérpár az autót, ami azért rosszabb állapotban volt, mint most.
A verseny karitatív jellegű, az indulók mindenféle adományokkal készülnek. Gábor és Roland viszonylag sok mézet visz, mert az hatalmas kincs Afrikában. Ezen kívül tanszerekkel is készültek, mert például a füzet vagy a toll - ami számunkra alapfelszerelés az iskolában - ott sokszor ritkaságszámba megy.
Rengeteg elektromos kütyüt visznek magukkal. Vettek GPS-t és CB rádiót is, de a telefon, a laptop és a kamerák miatt egy plusz akkumulátort is üzembe helyeztek. Amúgy a beltér teljesen gyári, ma ezt úgy mondanánk, kopogós műanyag. Mégis kibírt 32 évet, és ahhoz képest pöpec.
Nagyon jó designelem a motorháztetőre fóliázott térkép, amelyen Ják is szerepel. Ugyan idén is Budapestről indulnak, de nem Bamako a cél, ugyanis ott éppen véres polgárháború zajlik. A célvonalat Sierra Leonéban állították fel. Ez így a Budapest-Bamako történetének leghosszabb versenye lesz.
Sima egyhatos szívó benzinmotor, kiforrott és japán, "mi baj lehet". Kapott új vezérlést, gyújtás alkatrészeket is a kötelező olaj- és szűrőcseréken kívül. Levegőszűrőből amúgy hármat is magukkal visznek, talán a por lesz a legnagyobb ellenségük. Azaz remélik, nagyobb baj nem lesz. A technikában mindenesetre bíznak.
Content Warning
null
Ha neked is van egy érdekes történeted, kalandod, sztorid, amit szívesen megosztanál, jelentkezz az ezittaz[kukac]ugytudjuk[pont]hu címen!
Szólj hozzá!
A dolog szépséghibája, hogy egymástól 200 méternyi távolságra.
Pintér Béla, Mező Misi, Doszpot Péter és egy kis Halloween a Víztoronyban.
Társadalmi egyeztetésen a támogatott lakáshitel szabályainak módosítása.
A sértett súlyos sérülést szenvedett, a vádlottat eltilthatják a vezetéstől.
Október 6-án a bátorság és a hűség előtt tisztelgünk.
A Révai -és a Kodály Zoltán úti parkolókat kell nélkülözni egy rövid ideig.
Több, mint 16 ezer felvétele volt a visszaeső bűnösnek, köztük olyanok is, amin erőszakot követnek el.
Az újabb bringabarát lépéssel egy kicsit zöldebb lehet a város.
Lesz ünnepi műsor, megemlékezés, koszorúzás, és forgalomkorlátozás.
Ezért ne rollerezz ittasan!
Régi motorosok, új arcok egyaránt vannak a fedélzeten.
Egy telefon miatt pattant ki a vita.
A TISZA Párt elnöke szerint az államtitkár magára hagyta a szombathelyieket.
Tavaly június óta dolgozik rajta Sárvár, hogy a tulajdonába kerüljön az épület.
A 3 milliárd 700 millió forintos beruházáshoz 560 millió forintot csap hozzá az állam.
8 milliárd 300 millió forintot költöttek el rá.
Az már korábban eldőlt, hogy a magyar bajnoki ezüstérmes a spanyol Zaragozával és a dán Bakken Bearsszel is összecsap.