Németh Gábor és Németh Roland autós kalandjával bővebben ebben a cikkben foglalkoztunk.
Egy jáki testvérpár is rajthoz áll a pénteken induló Budapest - Bamako versenyen
Nagy Donát Egy 32 éves Nissan-t vezetnek végig Afrikában. Ez a Dakar szellemi örököse - tartják sokan a versenyzők közül. Hiszen a legendás verseny már évek óta elkerüli Afrikát, és valójában mindenhol ellenőrzött körülmények között hajtanak a gigadrága versenygépekkel. A Bamako viszont megmaradt Afrikában, hogy életben tartsa a szaharai versenyzés szellemiségét és élményét.

Az autó már hivatalos forgalmival is rendelkezik, ám anno rendszám nélkül hozták el a korábbi tulajdonostól. A fiúk azt mondják, hatalmas szívás volt visszaszerezni az eredeti, már leadott rendszámot az okmányirodából, de ragaszkodtak ahhoz, hogy ez is korhű legyen egy új, EU plakettes helyett.

Hiába kombi, azért a tetőre is kell pakolni. A marmonkanna ajándék volt.

A kocsi eleje kapott egy vadrácsot és LED-es lámpát, alul pedig lemez védi a motort.

Amerikai felszereltségű, de svájci autó volt eredetileg. A 90-es években vette meg valaki, és hozta Magyarországra. Később egy fiatalabb srác vásárolta meg tőle felújítási szándékkal, de aztán mégsem maradt ideje a projektre. Tőle szerezte meg a jáki testvérpár az autót, ami azért rosszabb állapotban volt, mint most.

A verseny karitatív jellegű, az indulók mindenféle adományokkal készülnek. Gábor és Roland viszonylag sok mézet visz, mert az hatalmas kincs Afrikában. Ezen kívül tanszerekkel is készültek, mert például a füzet vagy a toll - ami számunkra alapfelszerelés az iskolában - ott sokszor ritkaságszámba megy.

Rengeteg elektromos kütyüt visznek magukkal. Vettek GPS-t és CB rádiót is, de a telefon, a laptop és a kamerák miatt egy plusz akkumulátort is üzembe helyeztek. Amúgy a beltér teljesen gyári, ma ezt úgy mondanánk, kopogós műanyag. Mégis kibírt 32 évet, és ahhoz képest pöpec.

Nagyon jó designelem a motorháztetőre fóliázott térkép, amelyen Ják is szerepel. Ugyan idén is Budapestről indulnak, de nem Bamako a cél, ugyanis ott éppen véres polgárháború zajlik. A célvonalat Sierra Leonéban állították fel. Ez így a Budapest-Bamako történetének leghosszabb versenye lesz.

Sima egyhatos szívó benzinmotor, kiforrott és japán, "mi baj lehet". Kapott új vezérlést, gyújtás alkatrészeket is a kötelező olaj- és szűrőcseréken kívül. Levegőszűrőből amúgy hármat is magukkal visznek, talán a por lesz a legnagyobb ellenségük. Azaz remélik, nagyobb baj nem lesz. A technikában mindenesetre bíznak.

Content Warning
null
Ha neked is van egy érdekes történeted, kalandod, sztorid, amit szívesen megosztanál, jelentkezz az ezittaz[kukac]ugytudjuk[pont]hu címen!
Szólj hozzá!
A párt példa nélküli előválasztási rendszere újabb mérföldkőhöz érkezett, holnap megismerjük a végső befutókat.
A család azt kéri, hogy a virágra, koszorúra költött pénzt valamelyik, az általuk megjelölt állatvédő szervezetnek adományozzák a gyászolók.
A fideszes képviselő szerint nem gond, hogy frakciótársa cége újította fel a Bóbita Óvodában a falat.
Világnézeti vita bontakozott ki a megvásárolható bérlakások kapcsán.
A fürdő sztorija már nem csak hosszában, hanem stílusában is kezd a dél-amerikai szappanoperákra hasonlítani.
Pintér Bence polgármester szerint a TSZV áll a vizsgálat elé, mert az “igazság náluk van!”
Szerintük jobb, ha a pénz a Fidesznél van.
Ingatlanértékesítések nélkül viszont 615 millió forintos mínuszban lenne a cég.
720 millió forintba került. Az unió és az állam felesben fizette a költségeket.
Te is autóztál már rajta?
A TISZA jelölt saját családján keresztül is érzi a térség minden problémáját, és azt, hogy itt az ideje a változásnak.
Elhivatott lokálpatriótaként javítaná ki a rendszerváltás hibáit.
Vannak alkalmak amikor a képviselő minden szavával egyet lehet érteni.
Vigh 3 cikluson keresztül volt a Zala 01-es választókerület parlamenti képviselője.
Ruhaneműk értékesítésével csalást is elkövetett.
A Parlament Népjóléti Bizottsága egyhangúlag szavazta meg.
Közösségi és erkölcsi felelősségük.
