Németh Gábor és Németh Roland autós kalandjával bővebben ebben a cikkben foglalkoztunk.
Egy jáki testvérpár is rajthoz áll a pénteken induló Budapest - Bamako versenyen
Nagy Donát Egy 32 éves Nissan-t vezetnek végig Afrikában. Ez a Dakar szellemi örököse - tartják sokan a versenyzők közül. Hiszen a legendás verseny már évek óta elkerüli Afrikát, és valójában mindenhol ellenőrzött körülmények között hajtanak a gigadrága versenygépekkel. A Bamako viszont megmaradt Afrikában, hogy életben tartsa a szaharai versenyzés szellemiségét és élményét.
Az autó már hivatalos forgalmival is rendelkezik, ám anno rendszám nélkül hozták el a korábbi tulajdonostól. A fiúk azt mondják, hatalmas szívás volt visszaszerezni az eredeti, már leadott rendszámot az okmányirodából, de ragaszkodtak ahhoz, hogy ez is korhű legyen egy új, EU plakettes helyett.
Hiába kombi, azért a tetőre is kell pakolni. A marmonkanna ajándék volt.
A kocsi eleje kapott egy vadrácsot és LED-es lámpát, alul pedig lemez védi a motort.
Amerikai felszereltségű, de svájci autó volt eredetileg. A 90-es években vette meg valaki, és hozta Magyarországra. Később egy fiatalabb srác vásárolta meg tőle felújítási szándékkal, de aztán mégsem maradt ideje a projektre. Tőle szerezte meg a jáki testvérpár az autót, ami azért rosszabb állapotban volt, mint most.
A verseny karitatív jellegű, az indulók mindenféle adományokkal készülnek. Gábor és Roland viszonylag sok mézet visz, mert az hatalmas kincs Afrikában. Ezen kívül tanszerekkel is készültek, mert például a füzet vagy a toll - ami számunkra alapfelszerelés az iskolában - ott sokszor ritkaságszámba megy.
Rengeteg elektromos kütyüt visznek magukkal. Vettek GPS-t és CB rádiót is, de a telefon, a laptop és a kamerák miatt egy plusz akkumulátort is üzembe helyeztek. Amúgy a beltér teljesen gyári, ma ezt úgy mondanánk, kopogós műanyag. Mégis kibírt 32 évet, és ahhoz képest pöpec.
Nagyon jó designelem a motorháztetőre fóliázott térkép, amelyen Ják is szerepel. Ugyan idén is Budapestről indulnak, de nem Bamako a cél, ugyanis ott éppen véres polgárháború zajlik. A célvonalat Sierra Leonéban állították fel. Ez így a Budapest-Bamako történetének leghosszabb versenye lesz.
Sima egyhatos szívó benzinmotor, kiforrott és japán, "mi baj lehet". Kapott új vezérlést, gyújtás alkatrészeket is a kötelező olaj- és szűrőcseréken kívül. Levegőszűrőből amúgy hármat is magukkal visznek, talán a por lesz a legnagyobb ellenségük. Azaz remélik, nagyobb baj nem lesz. A technikában mindenesetre bíznak.
Content Warning
null
Ha neked is van egy érdekes történeted, kalandod, sztorid, amit szívesen megosztanál, jelentkezz az ezittaz[kukac]ugytudjuk[pont]hu címen!
Szólj hozzá!
A vezeték nélküli fülhallgatók napjainkban igencsak népszerűek lettek. A mindennapok során rengeteg helyzetben használjuk ezeket az apró készülékeket, amelyek kényelmesek és kimagasló teljesítményre is képesek.
Egy friss közlemény szerint azokat a júzereket tiltják ki, akik mások jó hírnevét, becsületét megsértik.
30 éve látta el megannyi társasház kezelését.
Több mint 1 milliárd 383 millió forint rövid lejáratú tartozása van az egyesületnek, ebből 213 millió forintnyi adósság már le is járt.
Az egyesület szerint az eléggé aggályos, hogy azért ne kapjon egy sárvári tájékoztatás, mert véleménye nem egyezik a hatalom gyakorlóival.
Böröcz László, budavári polgármester érkezik az Őrvidékházba.
Már a decemberi közgyűlésre beviszik a győri egészségügyi ellátást hosszú távon biztosító előterjesztést.
Ma már számos feladat nagyon egyszerűen, gyorsan és biztonságosan elvégezhető a különféle speciális kialakítású eszközöknek köszönhetően.
Szita Károly maradt az elnök.
A felvételből látszik, hogy valótlanságokat közöl a Győr+ munkatársainak vegzálásáról szóló közlemény.
A tolóajtók napjaink egyik legpraktikusabb és legesztétikusabb belsőépítészeti megoldásai közé tartoznak, nem véletlenül olvashatunk róluk olyan sokat a híroldalakon is. Nemcsak helytakarékosak, hanem modern, letisztult megjelenést is kölcsönöznek az otthonunknak.
Egyelőre még mindig nem tudni, hogy pontosan milyen egészségügyi problémával küzdött a parlamenti képviselő, de párt helyi elnöke szerint már jobban van.
Ez a hivatalos álláspontja a cégnek.
A sofőr az utolsó pillanatban fékezett a zebránál, ez váltotta ki az indulatokat.
213 millió forint lejárt tartozása van jelen pillanatban az egyesületnek. A hivatalos közleménnyel frissítve.