Az ügy előzménye, hogy az mfor.hu portál egy korábbi cikkében arról írt, hogy ciprusi offshore hátterű cégtől bérel buszokat a BKV. Mégpedig olyan cégtől, amelynek a többségi tulajdonosa, a Cratis Ingatlanbefektető Zrt. tulajdonosa „egy ciprusi székhellyel bíró offshore-cég, az Agrina Holdings" – írja az mfor.hu.
„A ciprusi tisztségviselők mellett három magyar személy neve tűnik fel: Sasinszki Ágnesé, Temesvári Gáboré, valamint Jákó János Dezső. Utóbbi személy feltételezhetően az az ügyvéd lehet, aki a Cratis Ingatlanbefektető Zrt. kézbesítési megbízottjaként szerepel a cégkivonatban. Sasinszki Ágnes és Temesvári Gábor pedig Leisztinger Tamás cégbirodalmához szorosan kötődő személyek. Sasinszki jelenleg is Lesztinger zászlóshajó cégének, az Arago Zrt.-nek vezető tisztségviselője, sőt, egy másik ciprusi offshore-cégben, a Hartberg Investmentsben is igazgatói feladatokat lát el. Temesvári Gábor pedig a sajtóban megjelent információk szerint Leisztinger Tamás bányavállaltánál, az Ormosszén Szénkitermelő Zrt.-nél projektvezető” – derül ki a cikkből.
A Főpolgármesteri Hivatal pénteki közleményében jelezte: a BKV használt autóbuszok bérlését célzó közbeszerzési eljárásáról megjelent sajtóhírekre reagálva Tüttő Kata főpolgármester-helyettes (Leisztinger korábbi élettársa) felkérte a BKV felügyelőbizottságát (fb), hogy a közbeszerzési eljárás szabályszerűségét soron kívül vizsgálják meg. Az fb-ben valamennyi közgyűlési frakció delegáltja jelen van - jegyezték meg.
Mint írták, Karácsony Gergely megelégedéssel vette tudomásul Bolla Tibor BKV-vezérigazgató tájékoztatását, miszerint az autóbuszbérlés teljes átláthatósága érdekében a közbeszerzés dokumentációját - a GDPR rendeletnek megfelelést célzó áttekintés után, néhány napon belül - a BKV honlapján nyilvánosságra hozza.
Az Mfor.hu cikke szerint a Budapesti Közlekedési Zrt. még április utolsó napjaiban, 28-án írt ki közbeszerzési eljárást használt, dízelüzemű alacsonypadlós, csuklós autóbuszok bérlésére. A kiírás szerint 6 darab, legfeljebb 12 éves légkondicionált, EURO IV-es környezetvédelmi besorolásnál nem rosszabb osztályú autóbuszt bérelne 12 hónapra a fővárosi közlekedési vállalat.
A tender győztese az a CR-Facilities Vagyongazdálkodó Zrt. lett, ami még egy évet sem tudhat maga mögött, hiszen idén május 11-én alapították és pontosan 7 nappal azelőtt, május 18-án jegyezte be a cégbíróság, hogy lejárt volna a BKV tenderének ajánlattételi határideje.
A cég egyik alapítója, a Cratis Ingatlanbefektető Zrt. tulajdonosa tehát egy ciprusi székhellyel bíró offshore-cég, az Agrina Holdings.