Együttműködési megállapodást írt alá a győri Széchenyi István Egyetem és a Magyar Közút

Nagy Donát 2020-02-20 07:55:00
Azt mondják, egyesítik a tudásbázist, és a gyakorlati helyek választéka is szélesebb lesz a hallgatók számára.

Tegnap tette közzé a Facebook oldalán a Magyar Közút, hogy együttműködési megállapodást kötött a győri Széchenyi István Egyetemmel.

Magyar Közút Nonprofit Zrt.

EGYRE TÖBBET DOLGOZUNK ÉJSZAKA A GYORSFORGALMI UTAKON Társ... aságunk 2017 óta folyamatosan fejleszti az éjszakai munkavégzést gyorsforgalmi úthálózatunkon, mind a tevékenységek körét, mind a géppark bővítését illetően. Tavaly e fejlesztéseknek köszönhetően az éjszaka elvégzett útkarbantartási és fenntartási munkák meghaladták a 13 ezer munkaórát. Az éjszakai munkavégzés célja, hogy a forgalmat kevésbé tartsák fel korlátozásokkal.

A szerződés aláírása kapcsán érdeklődtem a Magyar Közútnál, kérdéseimre Pécsi Norbert Sándor kommunikációs osztályvezető küldött kielégítő választ:

A Széchényi István Egyetem és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szakmai tapasztalatainak ötvözésével kívánják emelni a mérnökképzés színvonalát. Az együttműködés az oktatás és a mérnök/művezető/informatikus utánpótlás számos területére, például a közösen meghirdetett Közutas ösztöndíjra is kiterjed. A Széchényi István Egyetem fontos partner társaságunk számára, mivel a hazai mérnökképzés kiemelkedő központjának számít.

A Megállapodás célja:

  • Az elméleti és gyakorlati tudásbázis összekapcsolása.
  • A közös oktatási és kutatási programok szervezése, szakmai gyakorlóhelyek biztosítása.
  • A Társaság a tevékenységi körét érintő tantárgyakhoz kapcsolódóan szakmai konzultációt, valamint diplomatervek témavezetését biztosítja.
  • Együttműködés közös TDK dolgozat, közös kutatások, illetve közös kutatás-fejlesztési pályázatok keretében.
  • A Társaság szakértői vendégelőadóként megosztják szakmai tapasztalatainak a hallgatókkal.
  • A mérnök hallgatók, megfelelő kiválasztási eljárást követően, a Magyar Közút humán-erőforrás terveinek megfelelően ösztöndíjhoz jussanak – illetve a képzés befejeztével Társaságunknál munkába álljanak.
  • Az Egyetem figyelemmel kíséri a Magyar Közút munkaerő-piaci igényeit és segítséget nyújt a Magyar Közút munkaerő toborzáshoz kapcsolódó humánpolitikai feladatainak végzéséhez.

A gyakorlati szakmai ismeretek, tapasztalatok megosztása a mérnöki tanulmányok hatékonysága növelésének legfontosabb eszköze.  A felsőfokú műszaki képzés elengedhetetlen része a gyakorlat centrikusság és az ehhez szükséges erőforrások biztosítása. Ehhez nyújt szakmai segítséget a Magyar Közút. Ugyanakkor az együttműködés során megismert és kiválasztott hallgatókkal hosszú távon biztosítja a magasan képzett munkaerő utánpótlását. Cél, hogy az együttműködési megállapodás által megteremtett kereteket a jövőben mindkét fél számára értékes tartalommal töltsék meg.

A Társaságunknál 2016-ban vezettük be a „közutas életpálya modellt”, melynek kiemelt területe a mérnök/informatikus utánpótlási program. Az egyetemekkel kötött együttműködési megállapodások keretében a Magyar Közút Nonprofit Zrt. évente meghirdeti ösztöndíjpályázatát. Idén 22 ösztöndíjasunk lesz, ebből a Széchenyi István Egyetemről 4 közutas ösztöndíjast köszönthettünk: 2 fő közlekedésmérnök, 1 fő építőmérnök és 1 fő gépészmérnök hallgatót.

Az egyetemekkel kötött együttműködési megállapodások célja, hogy a hallgatók ne csak elméleti, hanem gyakorlati szinten is minél sokrétűbb ismeretet szerezzenek a Magyar Közút tevékenységi köreiről. Lehetőséget biztosítunk szakdolgozat/diplomamunka készítésére, üzem-, illetve telephely látogatásokra, nyári (kötelező) szakmai gyakorlat eltöltésére, valamint az ösztöndíj-programban történő részvételre.


Közutas Életpálya Modellt vezettünk be 2016-ban, melynek keretében az Ösztöndíjprogram célja a fiatal, motivált mérnökök bevonzása társaságunkhoz. A pályázat benyújtásakor a hallgatóktól kérjük a preferált leendő munkavégzési hely megadását, melyhez a 94 mérnökség, 19 megyei igazgatóság, és a Társaság budapesti központja széleskörű választási lehetőséget nyújt. Az ösztöndíj összegének leendő munkavégzési hely szerint történő differenciálása előnybe helyezi a vidéki munkahelyet választó hallgatóknak az ösztöndíjprogramba való felvételét. A rotációs rendszernek köszönhetően az ösztöndíjasok, mérnök-gyakornokok megismerhetik egy nagyvállalat belső működését, kipróbálhatják magukat több szakterületen is.

Szólj hozzá!

Holnaptól egy hónapig tartó vidámparkot nyitnak Bükfürdőn

Légvár, kisvasút, dodgem, és még sok minden más.

Ropiként törte a fákat Kőszegen a tegnap esti vihar

Balesethez és vihar következtében kilenc fakidőléshez riasztották a Vas vármegyei tűzoltókat tegnap.

A napelemes rendszerek rejtett költségei

A napelemes rendszerek egyre népszerűbbek Magyarországon, hiszen a környezetkímélő hatásuk mellett hosszú távon jelentős megtakarítást biztosítanak.

Pintér Bence a sajtónak is bemutatta alpolgármester-jelöltjét

Szerinte van rá esély, hogy a pénteki közgyűlésen megválasztják Balog-Farkas Renátát.

Ismét járnak a vonatok Győr és Mosonmagyaróvár között

A késések fokozatosan csökkennek, a menetrend a győri fővonalon délután állhat helyre.

5 gyakori hiba áramláskapcsolók telepítésekor

Hiába a precíz technológia, ha a telepítés során hibák csúsznak a kivitelezésbe.

Nyári locsolás kisokos

Nem mindegy, hogy mikor és mennyit öntözünk. 

Ma debütál a világ legdrágább filmje

Brad Pitt és az F1 a nyári sláger a  mozikban.

Szervezzetek kétnapos esküvőt!

Míg régebben a hajnalig tartó, egynapos ceremóniák voltak jellemzőek, addig ma már sokkal gyakrabban szerveznek kétnapos esküvőket. Hogy ennek mi az oka? Tarts velünk, és eláruljuk!

Idén nagykorú lett a Győrkőcfesztivál 

„A játék az különös, gömbölyű és gyönyörű…”