Fotók: Guardian

Az Élősködők diadalmenete még egy spanyol chipsmárka eladásait is az egekbe emelte

Fehér Buda
2020. február 13. csütörtök, 11:30
Senki sem számított ekkora sikerre.

Vasárnap éjszaka osztották ki az idei Oscar-díjakat, sokak meglepetésére a dél-koreai film, az Élősködők akkorát tarolt a gálán, mint még egy idegennyelvű film sem. A film a szerkesztőségünknek is bejött, itt tudjátok elolvasni a kritikánkat:

 

Ez a dél-koreai film szó szerint rajtunk élősködik

Varga Mátyás Megnéztük hogyan teljesít az Arany Pálmával jutalmazott Élősködők. Múlt heti filmajánlónk ban már ajánlottuk a dél-koreai rendező, Bong Joon Ho legújabb filmjét, az Élősködők et. Mint sokan én is kíváncsi voltam, hogy milyen lehet az a koreai alkotás ami elnyerte a rangos fesztivál fődíját, az Arany Pálmát.

 

Az idei Oscar-gálának azonban van még egy olyan meglepetése, amire tényleg senki sem számított. Bong Joon-ho filmjében ugyanis feltűnik néhány másodpercig egy spanyol chips-márka, a Bonilla a la vista. Ez a pár másodperces cameo pedig elég volt ahhoz, hogy a chipset úgy kezdjék felvásárolni, mintha aranyból lenne.

 

A spanyol chips-márka tulajával a Guardian beszélgetett, Arteixo városkában. A családi vállalkozásként indult chips márka mára már hatalmassá nőtte ki magát, csak Dél-Koreába évente 40 tonna chipset exportálnak. A Bonilla a la vista története majdnem egy évszázada kezdődött, egy hónapja vették észre, hogy megnövekedett a termékeik iránt a kereslet, de akkor még nem tudták miért. Csak annyit vettek észre, hogy a kék-fehér fémdobozuk fotói egyre többször tűnik fel különböző Instagram-oldalakon, de főleg a dél-koreai influenszerek oldalain.

 

 

A Bonilla chips Dél-Koreában eddig is hatalmas népszerűségnek örvendett, de az Élősködők után egyenesen az égbe szöktek az eladások. Néhány hónap alatt 150 százalékkal ugrottak meg az eladások, ami miatt most a gyártóknak igencsak keményen kell dolgoznia, ha ki akarják elégíteni a hirtelen jött keresletet.

 

"Teljesen féletlenül került bele a chips a filmbe" - mondta a Guardiannek a Bonilla egyik szóvivője. "Mi is csak az ismerőseinktől tudtuk meg, hogy a termékünk megjelent a filmvásznon. Hatalmas meglepetés volt, de örültünk neki" - tette hozzá. A Bonilla viszonteladói azóta egyre többet rendelnek a termékeikből, a cég 100 alkalmazottja alig bírja szusszal az előállítást.

 

A Bonilla a la vistát 1932-ben alapította Salvador Bonilla. Ő először saját maga sütött chipset és churrost, majd a motorján különböző vásárokon árulta őket. Mára már évente 540 tonna chipset állít elő a cég, 60 tonnát külföldön adnak el belőle. A legnagyobb importőrük pont Dél-Korea, ott egy fél kilós doboz ára 23 euró, majdnem 8000 ezer forint.

 

A céget jelenleg Salvador fia, César vezeti, aki 87 éves kora ellenére újabb és újabb magasságokba emeli a vállalkozást. César szerint az a titka a cég sikerének, hogy mindig is kiváló minőségű krumplit, olívaolajat és tengeri sót használnak fel, ez tetszett meg a külföldieknek is. César emlékszik rá, hogy egy dél-koreai delegáció négy éve látogatta meg a gyárukat, annyira megtetszett nekik a termékük, hogy azonnal nekiállták a saját országukban árulni azt. Jelenleg 20 országba exportálnak, de César szerint ekkora növekedést még sosem tapasztaltak. Ezért azt tervezi, hogy két dialíziskezelés között megnézi Bong Joon-ho filmjét, majd küld neki néhány doboz chipset, hogy legyen mit tennie az Oscar-szobrocska mellé.

comments powered by Disqus
Van még itt cikk a témában:
Twitter megosztás Google+ megosztás