A koronavírus miatt csúszik Szombathely közlekedési reformja

Nagy Donát 2020-04-24 17:50:00
A város jelenleg is dolgozik rajta, azonban valós forgalmi adatok hiányában most nem lenne ésszerű hosszútávú döntéseket hozni.

A koronavírus miatt hozott korlátozó intézkedések, boltzárak, valamint az iskolák bezárása nyomán látványosan lecsökkent a közlekedők száma Szombathelyen. Bár szubjektíven nézve napról-napra egyre többen merészkednek ki a korlátozások ellenére otthonaikból, a városi forgalom mértéke általában össze sem hasonlítható a veszélyhelyzet előtti állapottal.

A jelenség miatt egyébként több város vezetői is meg mertek lépni olyan módosításokat a közlekedési rendben, amiket korábban nem. Jellemzően plusz biciklisávokat alakítanak ki, vagy utcákat egyirányusítanak, bízva abban, hogy a visszatérő forgalom a megváltozott közlekedési rendet jobban tolerálja, mintha járványügyi intézkedések nélkül lettek volna kialakítva.

Mivel Szombathely közlekedésével az elmúlt években alapvetően csak minimálisan foglalkoztak, ezért sokszor egy katasztrófával ér fel a városban autózni, biciklizni. Az új városvezetés azonban azt ígérte, hogy javítani fognak a helyzeten.

A fentebb említett okok miatt most rákérdeztem, hogy a lecsökkent forgalomnak hála közelebb kerülünk-e az áhított módosításokhoz.

Németh Ákos (Éljen Szombathely!) tanácsnok szerint a szombathelyi önkormányzat egyelőre nem szeretne azonnali, radikális változásokat eszközölni a közlekedésben, ugyanakkor a városi tömegközlekedés rendszere a csökkenő forgalom miatt átállt a munkaszüneti napokra jellemző menetrendekre.

Mint írta, a jelenlegi városvezetés hosszabb távlatokban gondolkodik, és a terveik között szerepelt egy átfogó közlekedési stratégia kidolgozása is. Azonban a városi közlekedési rendszerünk egy meglehetősen komplex rendszer, ezért csak alapos előkészítés és tervezés után lehet módosítani rajta.

Egy átfogó közlekedési koncepció kialakítása egy egész évtizedre szól, ennek az elkészítése is legalább egy éves munkát kíván. Ebben a munkafolyamatban központi szerepe van a forgalomszámlálásnak is. A szakemberek szerint egy év során két időszakban lehet optimálisan elvégezni ezt a mérést, tavasszal, esetleg ősszel. A mi célunk az volt, hogy már tavasszal el tudjuk kezdeni a forgalomszámlálást; a választások után ugyanis nagy lelkesedéssel álltunk neki a közlekedési koncepció kialakításának. Sajnos azonban a COVID-19 járvánnyal és az iskolák bezárásával pont a forgalomszámlálás lehetetlenült el, ezért őszre tolódott a munkavégzés ezen része

– írta Németh.

A város tanácsnoka szerint azonban semmi ok az aggodalomra, a közlekedés reformja nem fog elmaradni, de a járvány miatt némi késedelmet szenved a megvalósítás.

Szólj hozzá!

Közokirat hamisítás miatt kell felelnie egy vasi férfinak

Külföldön elvették a jogsiját, itthon megpróbált trükközni vele.

Rátkovics Roland Zsoltot indítja Sopronban a Jobbik országgyűlési képviselőnek

A jelölt a Jobbik soproni szervezetének alelnöke, jelenleg Sopronkőhidán él családjával.

Az az ember lett Varga Mihály egyik ügyvezetője, akinek a családja tízezer tonna számra rakta le a gumihulladékot illegálisan

Többek között a nagykölkedi, máig a település határában éktelenkedő gumitelep is az ügy részese.

Közel félmilliárd forint mínusszal zárt tavaly az Illés Sport Alapítvány

1 milliárd 800 millió forintra csökkent a szervezet állami támogatása. Szalai Ádám és Schäfer András veheti át az utánpótlásbázis.

Ismét Pozsonyban vendégszerepel a Győri Balett

A győriek előadása a műfajilag is rendkívül színes programot kínáló Magyar Kulturális Hét Pozsonyban nevű rendezvénysorozat idei évadának egyik kiemelkedő pontja.

Gyors, de lehet kényelmes is? Országúti bringa hétköznapi szemmel

Ha valaki meghallja azt, hogy országúti kerékpár, legtöbbször a Tour de France ugrik be.

Hetedszerre is Európa legjobb női kézilabdacsapata az Audi ETO KC

Az Odense sem okozott gondot a  győri csajoknak.

Szabad a szivárványos menet Budapesten

A rendőrség megerősítette, lehet az LMBTQI jogokért felvonulni Budapest belvárosában.

Egy gólos győzelemmel döntős az Audi ETO KC a Final Four-ban

29:28-ra győzték le a győri lányok a dán riválist.

1 milliárd 400 millió forint mínuszt termelt tavaly a Győr-Szol

Ezentúl a közgyűlés nyilvánossága előtt tárgyalják meg az önkormányzati cégek beszámolóit.

Nem támogatták a fideszesek, hogy teljes mértékben zöld területté nyilvánítsák a marcalvárosi Kiserdőt

Hiába szavaztak úgy a helyiek, hogy nem szeretnék, ha egy része be lenne építve.

Pintér Bence betartotta ígéretét: nyilvánosak az Audi szerződések!

Kiderült, hogy nem is lehetett volna titkos, és, hogy mára mennyire elavult.