Múlt héten minden a black friday-től volt hangos, meg attól, hogy azért nem mindenhol volt tisztességes a híresen nagy leakciózás.
Vas megyében a kormányhivatalhoz tartozó fogyasztóvédelmi osztály ellenőrzi a vásárlók érdekeit, kicsit utánajártunk, mik a tapasztalataik.
Közlésük szerint a fogyasztói szokások változását követve a webáruházak ellenőrzésére is nagy hangsúlyt fektetnek, idén is felhívták a fogyasztók figyelmét a BF-akciók előtt a körültekintő döntére. A tapasztalat azt mutatja, hogy a fogyasztóvédelmi osztályt már inkább akkor keresik fel, ha megtörtént a baj.
Ilyen esetek azok, amikor például a vásárlói reklamációt nem megfelelően intézi a kereskedő, vagy a vásárló nem kapja meg a megrendelt és kifizetett terméket.
A legtöbbször azt ellenőrzik, hogy a kereskedő eleget tesz-e a különböző tájékoztatási kötelezettségeknek. Ha valami nincs rendben, határozattban kötelezik a kijavításra a vállalkozásokat.
Persze a black friday-jel nem áll meg az élet, a karácsony előtt fokozott ellenőrzést tart a fogyasztóvédelmi hatóság. Mivel Vasban az elmúlt években a fényfüzérekkel volt a legtöbb galiba, erre külön figyelmet fordít idén a fogyasztóvédelmi osztály.
- A vásárlásokat célszerű előre megtervezni, esetleg összehasonlítani a különböző kereskedők árajánlatait.
- Az ajándékokat megbízható helyről szerezzük be, mivel az esetleges reklamáció, a garanciális jogok érvényesítése ebben az eseten zökkenő-mentesebb.
- A vásárlást követően a fizetési bizonylat megőrzése is fontos, hiszen a későbbiek során ezzel lehet csak érvényesen reklamálni.
- Célszerű megkérdezni a kereskedőt arról is, hogy van-e lehetőség az ajándéknak szánt terméket kicserélni, amennyiben annak a mérete nem jó, vagy az ajándékozottnak más ok miatt nem felel meg.
- Műszaki termékek esetében javasolt azok kipróbálása, hiszen a vásárlástól számított 3 munkanapon belül köteles a kerekedő kicserélni a hibás terméket. Ezen túl pedig csak javításra van lehetőség.