44 milliárdért épül egy 4 km-es autóút Sopronnál

Nagy Donát 2020-02-03 08:11:00
Állítólag szükség van a 22 milliárdba kerülő alagútra is, ami megdobja az árát a határhoz vezető útnak. Ám mivel egyáltalán nem biztos, hogy az osztrákok az ő oldalukon is folytatják a gyorsforgalmit, lehet, hogy teljesen felesleges az egész.

A G7 írt egy összefoglaló cikket arról, hogy csillagászati áron épül autóút az osztrák határig, de a dugók ezzel nem fognak megszűnni.

Az M85-ös autóút utolsó, Sopront az osztrák határral összekötő 4 kilométeres szakasza lesz Magyarország valaha épült legdrágább gyorsforgalmi útja, hiszen egyetlen kilométer 11 milliárdba kerül. A költségeket egy 780 méteres alagút, valamint több csatlakozó útszakasz felújítása és építése dobja meg igazán.

Az autóút elkészültét még Orbán Viktor ígérte meg 2018-ra, de a végső, határ előtti szakaszra egészen 2024-ig kell még várni.

A cikk megjegyzi, hogy a Csorna és Sopron közötti, településeket elkerülő szakaszok fajlagosan drágábban épülnek, mint a Csorna elkerülő, pedig ott több vasúti felüljárót és csomópontot is kialakítottak.

Az M85 és a Szombathely felé vezető M86 közös, Csornát elkerülő szakaszán egyébként  2×3 sávot készítettek, ami olyannyira túlzásnak tűnik, hogy ezt a részt nem is támogatta az EU.

A határhoz vezető autóútra azért van szükség, mert Ausztria irányába ma már állandósultak a dugók a rengeteg, közel 60 ezer ausztriai ingázó miatt. 

Sopronnak ma is van az 1990-es évek elején épült elkerülő útja, ez azonban már a város része lett, hiszen a terjeszkedő város bekebelezte azt. Itt ma már minden reggel egybefüggő dugó áll az osztrák határig, ami nemcsak a munkába járást nehezíti, de a helyiek életminőségét is rontja.

A 44 milliárdos szerződésnek része, hogy 4 kilométeren 2×2 sávra szélesítik a 84-es út határig vezető szakaszát, amire azért van szükség, mert osztrák oldalon még nem jelölték ki az új gyorsforgalmi út határmetszési pontját. 

Ausztria évtizedek óta nem tudja megmondani, hogy a magyar M85-öshöz hol és mikor fog csatlakozni.

Viszont ha az osztrákok nem építenek gyorsforgalmit, a soproni autóút 44 milliárdos szakasza teljesen feleslegesen épül meg, hiszen amíg Ausztriában hiányzik a 10 kilométeres csatlakozó sztráda, az órási dugókat csak az osztrák oldalra fogják áttenni, azok nem fognak megszűnni vagy enyhülni.

A cikk úgy összegez, hogy bár Ausztriában dinamikusan nő a magyar munkavállalók és ingázók száma, amiből profitál az osztrák gazdaság, nem igazán segítik a munkába járásukat, sőt inkább akadályozzák. Sopron térségében ugyanis az is növeli a dugókat a 84-es úton, hogy az ezt elkerülő utakon lezárják a határátkelőket. Az ágfalvi határátkelőnél például egyszerűen kiraktak egy behajtani tilos táblát hétköznap reggel 5 és 8, illetve délután 16 és 19 óra között. Nem egyedi esetről van szó: a 60 osztrák-magyar határátkelő közül 35-ről kitiltották az autókat. A lépés azért is nehezen érthető, mert így több tíz kilométeres kerülőre kényszerülhetnek az autósok, ami nagyobb környezetterheléssel jár.

Szólj hozzá!

Nehéz szülés volt, de végre újra nyit a Győrszentiváni Lakossági információs Iroda

Hosszú hónapok vitáját sikerült pozitívan lezárni, jövőbe mutató tanulságokkal.

Ismét elszabotálta a Fidesz, hogy legyen második alpolgármestere Győrnek

Pintér Bence kabinetfőnöke másodszori nekifutásra sem kapta meg a pozíciót.

Mesés bőrápolási lehetőségek tű nélküli kezelésekkel

Gondoltál már arra, hogy a szép és egészséges bőr elérése ma már egyszerűbben is kivitelezhető?

Június 13 és 16 között rendezik idén a Bloomsdayt Szombathelyen

Ez évben is bővül Közép-Európa legnagyobb szabadtéri kortárs kiállítása.

Folytatódik a győri városháza luxusautótalanítása

Pintér polgármester visszaadja a harmadik Audi A6-ost is.

Megkezdődött a Szombathelyi Kézilabda Klub és Akadémia pénzügyi átvilágítása

Az egyesület akkor kaphatja meg az önkormányzat 40 millió forintos támogatását, ha a vizsgálat mindent rendben talál.

Megbüntette a bíróság azt a férfit, aki tévéket dobott ki a szombathelyi Erdei iskola úton

A készülékekből akár nehézfémek is a talajba kerülhettek volna.

Szombathelyi szupermarketből akart rabolni 2 férfi

Szeszesitalt és csoki szemeltek ki zsákmányul.

Az autófóliázás egy közkedvelt marketingeszköz

Ugyan az utóbbi években az online marketing pörgött fel a leginkább, egyre több vállalkozás található meg a digitális térben, de ez közel sem jelenti azt, hogy fizikai, “offline” promóciók már kevésbé lennének hatékonyak, sőt! Néhány okos megoldással még költséghatékonyabban érhetjük el a potenciális vásárlókat.

Nem jelenthető ki egyértelműen, hogy Bábolnán soha többé nem földelnek el fertőzött állati tetemeket!

Nagy István nem tudott határozott válasszal felelni a kérdésre a zárt ajtók mögött tartott szakmai értekezleten.

Hiányoltad már a szalagvágást? Pedig Sárváron tegnap nyisszant az olló

A Nádasdy-vár kapott macskakövek közé szorított új fákat. Szegények.

Nem ülhet le az Egis Körmend kispadjára a pénteki meccsen Forray Gábor

Vezetőedző nélkül kell helytállnia a Rába-partiaknak a Szolnok ellen.

A mese szerepe gyermekkorban

Folyamatosan hallhatjuk a híreket arról, hogy a gyerekek manapság túl kevés mesét hallanak, helyette mindig a képernyőt nézik. A hírek középpontjában ennek a jelenségnek a káros hatásai állnak. De mit tehet a szülő, ha szeretne ezen a helyzeten javítani?

Pénteken újabb alpolgármester csatlakozhat a győri városvezetéshez

A pletykákkal ellentétben Antal Imre nem lesz jelölt.

Nem maradtak némák a bábolnaiak

Nagy István agrárminiszter szerint a szigetközi magas talajvíz miatt hoztak Bábolnára több ezer leölt szarvasmarhát.