44 milliárdért épül egy 4 km-es autóút Sopronnál

Nagy Donát 2020-02-03 08:11:00
Állítólag szükség van a 22 milliárdba kerülő alagútra is, ami megdobja az árát a határhoz vezető útnak. Ám mivel egyáltalán nem biztos, hogy az osztrákok az ő oldalukon is folytatják a gyorsforgalmit, lehet, hogy teljesen felesleges az egész.

A G7 írt egy összefoglaló cikket arról, hogy csillagászati áron épül autóút az osztrák határig, de a dugók ezzel nem fognak megszűnni.

Az M85-ös autóút utolsó, Sopront az osztrák határral összekötő 4 kilométeres szakasza lesz Magyarország valaha épült legdrágább gyorsforgalmi útja, hiszen egyetlen kilométer 11 milliárdba kerül. A költségeket egy 780 méteres alagút, valamint több csatlakozó útszakasz felújítása és építése dobja meg igazán.

Az autóút elkészültét még Orbán Viktor ígérte meg 2018-ra, de a végső, határ előtti szakaszra egészen 2024-ig kell még várni.

A cikk megjegyzi, hogy a Csorna és Sopron közötti, településeket elkerülő szakaszok fajlagosan drágábban épülnek, mint a Csorna elkerülő, pedig ott több vasúti felüljárót és csomópontot is kialakítottak.

Az M85 és a Szombathely felé vezető M86 közös, Csornát elkerülő szakaszán egyébként  2×3 sávot készítettek, ami olyannyira túlzásnak tűnik, hogy ezt a részt nem is támogatta az EU.

A határhoz vezető autóútra azért van szükség, mert Ausztria irányába ma már állandósultak a dugók a rengeteg, közel 60 ezer ausztriai ingázó miatt. 

Sopronnak ma is van az 1990-es évek elején épült elkerülő útja, ez azonban már a város része lett, hiszen a terjeszkedő város bekebelezte azt. Itt ma már minden reggel egybefüggő dugó áll az osztrák határig, ami nemcsak a munkába járást nehezíti, de a helyiek életminőségét is rontja.

A 44 milliárdos szerződésnek része, hogy 4 kilométeren 2×2 sávra szélesítik a 84-es út határig vezető szakaszát, amire azért van szükség, mert osztrák oldalon még nem jelölték ki az új gyorsforgalmi út határmetszési pontját. 

Ausztria évtizedek óta nem tudja megmondani, hogy a magyar M85-öshöz hol és mikor fog csatlakozni.

Viszont ha az osztrákok nem építenek gyorsforgalmit, a soproni autóút 44 milliárdos szakasza teljesen feleslegesen épül meg, hiszen amíg Ausztriában hiányzik a 10 kilométeres csatlakozó sztráda, az órási dugókat csak az osztrák oldalra fogják áttenni, azok nem fognak megszűnni vagy enyhülni.

A cikk úgy összegez, hogy bár Ausztriában dinamikusan nő a magyar munkavállalók és ingázók száma, amiből profitál az osztrák gazdaság, nem igazán segítik a munkába járásukat, sőt inkább akadályozzák. Sopron térségében ugyanis az is növeli a dugókat a 84-es úton, hogy az ezt elkerülő utakon lezárják a határátkelőket. Az ágfalvi határátkelőnél például egyszerűen kiraktak egy behajtani tilos táblát hétköznap reggel 5 és 8, illetve délután 16 és 19 óra között. Nem egyedi esetről van szó: a 60 osztrák-magyar határátkelő közül 35-ről kitiltották az autókat. A lépés azért is nehezen érthető, mert így több tíz kilométeres kerülőre kényszerülhetnek az autósok, ami nagyobb környezetterheléssel jár.

Szólj hozzá!

Megdöbbentő, eltitkolt jelentésről beszélt Magyar Péter, amit még ma nyilvánosságra fog hozni

Az állami gondozásban élő gyermekeket érő visszaélésekről készült, eddig nyilvánosság elől elzárt dokumentumról számolt be a TISZA Párt elnöke.

A Nemzetgazdasági Minisztérium szerint míg Brüsszel a multikat védi, addig a kormány az árrés-stopot

Az Európai Bizottság bírálata ellenére a kabinet meghosszabbította és kiterjesztette az intézkedést.

Rekordmennyiségben ajánlunk programot a hétvégére

Advent harmadik hetében is van mit csinálni Győrben. 

Győri ovisok kreativitását díjazták a „Passzold vissza, tesó!” kihíváson

A környezettudatosság és közösségi szemlélet kapott főszerepet.

Iskolák kapták idén a Baross Gábor-díjat Győrben 

A polgármester szerint Győr jövője az iskolákban, a megfizethető lakhatásban és a helyben maradó forrásokban van. 

A legjobb hatóanyagok a fiatalos bőrért

Az idő múlásával a bőr állapota természetesen változik, de sokan keresnek hatékony módszereket az öregedés jeleinek lassítására.

Újabb letartóztatások történtek a Szőlő utcai bántalmazási ügyben

A bíróság három gyanúsított előzetesét rendelte el - a hatóságok szerint a bizonyítást veszélyeztetné, ha szabadon maradnának.

Bebes István főkonzulként már Németországban képviseli a magyarokat

Ősszel vette át a hivatalt, és a magyar-német műanyagipari szektorral kapcsolatos meglátásait is megosztotta Körmend korábbi polgármestere.

Magyar Péter: „nem leszünk cinkosok, nem fogjuk magukra hagyni ezeket a gyerekeket”

A TISZA Párt elnöke szerint rendszerszintű kudarc áll a bántalmazási botrányok mögött, és nem csak a javítóintézetekben van jelen a probléma.

Elindult Győrben az idei ebösszeírás

Oltásnak, chipnek lennie kell, és be kell jelenteni minden, a kutyát érintő változást.

Győr környéki programok a hétvégére

Advent harmadik hétvégéjén sem kell otthon kuksolni.

Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség bevételi határa

2026-tól évről-évre nő a keret, egyszerűbbé válhat a kisvállalkozások adózása.

Hogyan váljék gördülékeny folyamattá a vállalkozásod vezetése?

Manapság a sikeres vállalkozások számára a hatékonyság és az ügyfélkapcsolatok minősége kulcsfontosságú. A modern technológiai megoldások révén a cégek könnyebben kezelhetik napi feladataikat, és több időt fordíthatnak a stratégiai tervezésre.

Kiterjesztette a kormány a 3 százalékos lakáshitelt: zártkerti ingatlanok tízezrei válhatnak elérhetővé, amennyiben lakóház besorolásúak

A „belterületi” szó törlésével jelentős változás lépett életbe az Otthon Start szabályaiban.

Elkészült a talajvíz-monitoring rendszer első üteme Győrben

Bácsán, Kertvárosban és Győrszentivánon már működnek az új kutak, amelyek a város talajvíz helyzetét figyelik.

Íme a győri vásárcsarnok ünnepi nyitvatartása

Még szenteste napján délelőtt is vásárolhat, aki csak az utolsó pillanatban ér rá. 

Gyakorlatban ismerkedtek a hulladékgazdálkodással a Széchenyi István Egyetem hallgatói

A GYHG szakmai központja idén is tárt kapukkal várta a jövő környezetmérnökeit.