Nagyobb lesz, látványosabb lesz, drágább lesz. Napokon belül az is kiderül, hogy jobb-e.
Múlt héten számoltunk be arról, hogy megújul a tavaly megújult szombathelyi adventi vásár. Nagyobb lesz, a bejelentett újítások szerint látványosabb is lesz, a pénteki nyitás után az is kiderül, hogy jobb is lesz-e. Mi nagyon örülnénk neki.
Mivel az idei vásár rendezését átvette a város, kíváncsiak lettünk, mennyibe kerül ez az adófizetőknek.
A válaszokat megkaptuk, így most már azt is tudjuk, hogy a terv szerint az idei vásár bruttó 43 millió forinttal terheli az önkormányzat költségvetését.
Bár tavaly az Advent 2015 Kulturális Egyesület rendezte, a városnak nyilván ez is pénzébe került, tavaly 38 millió forintba. Idén ehhez képest 7 milliós többletköltséget jelent.
A tájékoztatásból az is kiderül, hogy idén több olyan jelentős beszerzés is terheli a kiadásokat, amivel jövőre már csak kisebb mértékben kell számolni. Ilyenek például az új pavilonok és a fényelemek is. Csak az idén beszerzett új díszek több mint 15 millió forintba kerültek.

A vásár legfőbb bevételei a pavilonok bérbeadásából és a közterületek bérbeadásából származnak.
A pavilont bérlő kereskedők átlagosan bruttó 565 ezer 515 forintot, a vendéglátósok átlagosan 803 ezer 340 forintot fizetnek azért, hogy árulhassák portékáikat. A saját pavilonnal érkező, régi résztvevő vásárosok sem ússzák meg, ők átlagosan bruttó 518 ezer 160 forintot fizetnek. Az idei adventi vásáron így bruttó 27 millió forint bevétel keletkezik.
A kiadási oldal ennél jóval magasabb, az idén mintegy 70 millió forintra rúg. Aki arra gondol, hogy a helyi fellépők kerülnek ilyen sokba, tévedni fog: az iskolai csoportok és a civil szervezetek évek óta ingyen lépnek fel. Egyedül a Szombathelyi Akusztik koncertje kerül pénzbe.
Szólj hozzá!
Az autófóliázás egy közkedvelt marketingeszköz
Ugyan az utóbbi években az online marketing pörgött fel a leginkább, egyre több vállalkozás található meg a digitális térben, de ez közel sem jelenti azt, hogy fizikai, “offline” promóciók már kevésbé lennének hatékonyak, sőt! Néhány okos megoldással még költséghatékonyabban érhetjük el a potenciális vásárlókat.
A mese szerepe gyermekkorban
Folyamatosan hallhatjuk a híreket arról, hogy a gyerekek manapság túl kevés mesét hallanak, helyette mindig a képernyőt nézik. A hírek középpontjában ennek a jelenségnek a káros hatásai állnak. De mit tehet a szülő, ha szeretne ezen a helyzeten javítani?