Az Európai Unió Hivatalos Lapjában (TED) október 26-i határidővel megjelent közbeszerzés szerint a szerelvényeknek minimum 700 fős utaskapacitással kell rendelkezniük, maximuális hosszuk pedig 120 méter.
A 42 darabon felül a társaság további 12 szerelvényt is rendelhet külön közbeszerzés nélkül.
Van mit frissíteni, ugyanis a HÉV-szerelvények átlagos életkora 44 év, a legöregebb kocsi pedig 54 éves.
Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára korábban arról beszél, hogy megújul és bővül a HÉV-hálózat, és 54 korszerű szerelvény is érkezik 2025-ig.
A HÉV-felújításról közölte, megindult a közbeszerzés, és három tervezési szerződést már meg is kötöttek.
A fejlesztés keretében a csepeli és a ráckevei HÉV-et a föld alatt meghosszabbítják a Kálvin térig, hogy összekapcsolódhasson a metróhálózattal.
A hosszabb távú fejlesztési tervek között szerepel, hogy az északi és déli HÉV-vonalakat összekötik egy Duna alatti alagúttal – tette hozzá.