Szeptember elsején írtunk róla, hogy ugyan Nyul Zoltán magasépítésért felelős helyettes államtitkár korábban arról beszélt, hogy a kőszegi intermodális csomópont kivitelezési közbeszerzési eljárásához szükséges dokumentációja elkészült. Minőségbiztosítási folyamat megindult. Így a nyáron kiírhatják a kivitelezési közbeszerzést. Azt végül az évszak elmúltával még mindig hiába kerestük, mégsem írták ki.
Most azonban megjelent a közbeszerzési értesítőben a felhívás, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium várja az ajánlatokat.
A tervek szerint nem csak, hogy egy helyre, a város határába épülne egybe a távolsági busz, és a vonatállomás de ezzel együtt kiépül
- 2 darab jelzőlámpás kereszteződés,
- 54 darab P+R parkoló,
- 80 méteren meghosszabbítják a peront,
- 2 darab új midibusz buszállás épül,
- 4 darab helyközi busz le-felszállást biztosító indítóállás létesül a közös busz-vonat peronon,
- 362 m hosszú gyalog- és kerékpárút; 47 m hosszú önálló vonalvezetésű kerékpárút,
- valamint a csomópont egész területén az akadálymentesítés megvalósítása tervezett, beleértve a meglévő épületet is.
Az eljárás ugyan nyitott, ám a kiírás szerint a tervezői becslés alapján 3 milliárd 153 millió 905 ezer 416 forintból az építést meg lehet valósítani.
Amennyiben az intermodális csomópont megépül, végre funkciót kapna az évek óta funkció nélkül álló, sehova sem vezető kőszegi híd.
Támogasd a hatalomtól független újságírást! Bár a kormánymédia megpróbálja elhitetni, hogy a tőlük független szerkesztőségek úsznak a pénzben ez közel sincs így. Amennyiben neked is fontos, hogy sokáig legyen még a hatalmat ellenőrző hang, akkor támogasd adománnyal a mi munkánkat is segítő Nemzeti Újságírók Demokratikus Egyesületét. Adományodat ide utalhatod: 10918001-00000113-44920004. Köszönjük! |