Egy győri asszony számlájáról több mint 150 ezer forintot emeltek le azok a csalók, akik banki ügyintézőnek adták ki magukat. A történet augusztus 28-án kezdődött, amikor is először egy néma hívás érkezett, majd röviddel később ismét megszólalt a telefon, a vonal végén pedig egy férfi jelentkezett be ‘banki alkalmazottként’.
A hívó arról érdeklődött, hogy tapasztalt-e gyanús hívást a sértett, majd azt állította, hogy számláját illetéktelenek próbálták elérni. Segítséget ajánlott, és a beszélgetést ‘kolléganőjéhez’ kapcsolta, aki már a banki adatokat kérte el. Bár az asszony végül gyanút fogott, és közölte, hogy inkább rendőrséghez fordul, ekkor már késő volt: a csalók 154 ezer forintot eltulajdonítottak számlájáról.
Az ügyben a Győri Rendőrkapitányság nyomozást indított információs rendszer felhasználásával elkövetett csalás gyanúja miatt. Az eset ismét rámutat arra, hogy mennyire óvatosnak kell lenni az ismeretlen telefonhívásokkal, különösen akkor, ha pénzügyekről van szó. A rendőrség hangsúlyozza: valódi banki ügyintéző soha nem kér el azonosítókat, bankkártyaadatokat vagy nem utasít azonnali utalásra telefonon.
A szakemberek szerint a legjobb védekezés a tudatosság. Érdemes beállítani SMS-értesítést a számlán történt pénzmozgásokról, korlátozásokat és limiteket alkalmazni, és soha nem kiadni adatokat telefonon. Fontos, hogy gyanús hívás esetén mindig a bank hivatalos központi számát hívjuk vissza, ne a hívó által megadott elérhetőséget használjuk.
A Győr-Moson-Sopron Vármegyei Rendőr-főkapitányság arra kéri a lakosságot, hogy vegyék komolyan a figyelmeztetéseket, és ne hagyják magukat megtéveszteni. Ha bárki bűncselekmény gyanúját tapasztalja, azonnal forduljon a rendőrséghez. További hasznos tanácsokat a KiberPajzs oldalán találhatnak az érdeklődők.