94 millió 432 ezer 197 forintból új gyalogos és kerékpáros híd épült Kőszegen - számoltunk be róla még 2023. júliusában.
A beruházás azért volt különösen érdekes, mivel a hídat úgy építették meg, hogy azt a közlekedők nem tudják használni. Az ugyanis egy nagyobb projekt részét képezve nyújtana csatalakozást egy majdan elkészülő intermodális csomópontban.
A beruházás lényege, hogy a kőszegi vasútállomás mellett a városhatárban kapna helyet a buszpályaudvar is. Ez utóbbi egyébként jelenleg a belvárosi Liszt Ferenc utcában van elhelyezve.
Az ismertetett terv szerint többek között egy második számú csomópont is létesülne, a meglévő 87. sz. főút és az Vasútállomás utca és Rákóczi Ferenc utca keresztezése, ide jelzőlámpás irányítást terveznek.
A portál 50 új parkolóhelyet, turistabusz beállót, taxi állomást is említett, de új hidat, na azt nem.
A híd megépítése enyhén szólva is elkapkodott volt. A képviselő-testületben sem értett azzal együtt mindenki, hogy el kell költeni 100 millió forintot egy olyan hídra, amit aztán hosszú ideig senki sem használhat majd.
A városvezetés azonban ragaszkodott az építéshez, így most Kőszegre érkezve mindenki láthatja az egyik oldalán lezárt torzót, ami a semmibe mered.
Az ugyanis biztos - és ezt a Magyar Közút korábban küldött válasza is megerősíti - hogy a híd jelenlegi csatlakozásában található 87-es főúton kerékpárral közlekedni tilos.
“A 87-es főúton eddig sem közlekedhettek biztonsági okokból kerékpárosok. Jelenleg Kőszeg Város Önkormányzatának beruházásában a Gyöngyös-patak felett új gyalogos és kerékpáros híd épül. A városi beruházás lényege, hogy az új kerékpáros átvezetés a jövőben készülő belterületi, főúttal párhuzamos kerékpárúthoz csatlakozzon.
Így várhatóan a jövőben sem kerékpározhatnak majd a 87-es főúton, hiszen az új beruházások pont azt a célt szolgálják, azért készülnek, hogy biztonságos alternatívát nyújtsanak a két kerékkel közlekedőknek a térségben.”
A legnagyobb kérdés az, hogy mikor épülhet meg az intermodális csomópont. Többen egyébként attól tartanak, hogy mivel a híd fából készült, így mire a beruházás a végéhez ér, addigra a hídon egy komolyabb felújítást kell majd eszközöli.
Idén augusztusban egy technikai jellegű tudomásulvétel miatt ismét a kőszegi testület elé került a csomópont ügye.
A nyilvános jegyzőkönyv szerint az intermodális csomópont megvalósítása érdekében a kormánnyal kötendő támogatási szerződés összeállítása folyamatban van, ehhez pedig a képviselőknek jóvá kellet hagynia a kőszegi térségi közösségi közlekedés fejlesztéséhez szükséges megvalósíthatósági tanulmány és Fenntartható Városi Mobilitási Tervet (SUMP).
Básthy Béla (Fidesz-KDNP) polgármester akkor azt fűzte hozzá az előterjesztéshez, hogy:
“Ebben a történetben az az örömhír, hogy zajlanak a Kőszegi Intermodális Csomópont megvalósulásának az előkészületei. Megvan tehát a remény arra, hogy a már elkészült gyalogos-kerékpáros hidunkon át tudunk majd menni.”
Hogy nagyjából mikor következhet be, arról továbbra sem tudni semmit.
Támogasd a hatalomtól független újságírást! Bár a kormánymédia megpróbálja elhitetni, hogy a tőlük független szerkesztőségek úsznak a pénzben ez közel sincs így. Amennyiben neked is fontos, hogy sokáig legyen még a hatalmat ellenőrző hang, akkor támogasd adománnyal a mi munkánkat is segítő Nemzeti Újságírók Demokratikus Egyesületét. Adományodat ide utalhatod: 10918001-00000113-44920004. Köszönjük! |