Újabb lépés az M86-os tervezésénél: 2025 év végéig várják az érintett települések lakosainak észrevételeit a tervezők

Farkas Bazsi 2024-11-25 08:14:57
Ha nem vigyázunk, egyszer elkészül a Szombathely - Körmend közötti szakasz is.

Ugyan az első közbeszerzési kiírás 2023. októberében nyertes hirdetése nélkül lezárult, végül idén júliusban sikerült kidobolni, hogy mely cégek végzik majd el a Vas megyébe tervezett három nagy útépítés tervezését. 

A TURA-TERV Kft. bábáskodása felett készül majd el:

- Az M86-os folytatása, vagyis a Szombathely-Zanat - Körmend közötti szakasza.
- A Szombathely-Kőszeg közötti új 2x2 sávos gyorsforgalmi, az M87-es.
- A szombathelyi METRO áruház mögötti elkerülő, vagyis hivatalosan a 87-89-es főutak közös elkerülője.

A múlt héten pénteken tartottak lakossági fórumot Táplánszentkereszten. A település az M86-os folytatásának építésénél lesz érintett. A tervezett folytatásnál a gyorsforgalmi Zanat - Szentkirály - Táplánszentkereszt nyomvonalon halad tovább majd délnek.

Tóth Gábor Tamás (független) heyi polgármester több téma mellett azt is megemlítette, hogy hamarosan kezdődik az M86-os tervezésének azon része, ahol a tervezők az egyes érintett települések lakosainak észrevételeit is várják. Ezeket egészen jövő év végéig lehet megtenni. A tervezés végének határideje 2025. december 31., ezt megelőzően lehet egyeztetni a tervező céggel. 

Mikor készülhetnek el az útfejlesztések?

2031 előtt egészen biztosan nem - erről Ágh Péter (Fidesz-KDNP) Észak-Vas megye parlamenti képviselője, az Építési és Közlekedési Minisztérium államtitkára beszélt egy interjúban.

Igaz Ágh itt kifejezetten a Kőszeg-Szombathely közötti 2x2 sávos út építéséről beszélt, de az már látszik, hogy a három útfejlesztést teljesen egyben kezeli az állam. 

Az interjúban Ágh által elmondottak alapján mi úgy számolunk, hogy a kiviteli terv 2026 elején lehet meg. 

A Kőszeg-Szombathely közötti gyorsforgalmira egy korábbi határozattal 2 milliárd 200 millió forintot biztosít a kormány. Az M86 folytatásának, az egészen pontosan 24 ezer 580 méter tervezésére 2 milliárd 725 millió forintot fordítanak a központi költségvetésből.

A pontos műszaki tartalom és az azon alapuló költségek ismeretében születhet döntés a projekt további előkészítése, a területszerzés, területelőkészítés, régészet elemeiről. A területszerzés és a régészet átfutási ideje a gyakorlatban minimum 12 hónap. A kivitelezési közbeszerzés lefolytatása 6 hónap, a kivitelezési munkák átfutási ideje mintegy 36 hónap a Vállalkozási Szerződés hatálybalépésétől számítottan - nyilatkozta Ágh.

Ha mindezt összevetjük akkor optimális számítás esetén 2031-ben gurulhatnak az első autók a Kőszeg - Szombathely között feszülő új autóúton. Kérdés, hogy az építésre kalkulált 140 milliárd forinthoz képest mennyivel lesz drágább akkor már a megvalósítás.

Támogasd a hatalomtól független újságírást!

Bár a kormánymédia megpróbálja elhitetni, hogy a tőlük független szerkesztőségek úsznak a pénzben ez közel sincs így.

Amennyiben neked is fontos, hogy sokáig legyen még a hatalmat ellenőrző hang, akkor támogasd adománnyal a mi munkánkat is segítő Nemzeti Újságírók Demokratikus Egyesületét.

Adományodat ide utalhatod: 10918001-00000113-44920004.

Köszönjük!

Szólj hozzá!

Hullik a márvány a homlokzatról, körbe kell kordonozni a győri színházat

Pintér Bence polgármester szerint mostohagyerek volt eddig az épület.

Saját autó nélkül fejezte be politikai karrierjét Hende Csaba

Viszont szombathelyi, budapesti, és balatoni ingatlannal is büszkélkedhet.

Felülvizsgálják a szombathelyi Bartók Béla körúti hidat

Ráfér az átvizsgálás az 1969-ben épült hídra.

Egy 5 éves óvodást fenyegetett meg egy férfi Körmenden

Azt mondta neki, hogy a családjával együtt fellógatja.

A 41.Vasi Vasember triatlonversenyt rendezik szombaton Szombathelyen

59 váltó és 414 egyéni induló áll rajthoz.

Letartóztatásba került a szombathelyi Paragvári utcai késelő

„Gyere ki! Megöllek!”, „Megölök mindenkit!” - ezt kiabálta a támadó.

További félmilliárdos csontvázak esnek ki a győri önkormányzati cégek szekrényeiből

A Győr+ mínusz 210 milliója mellett, a Győr Projekt 600 millió forintos adósságot halmozott fel, míg a Győr-Szol napok alatt 600 millió forintos mínuszba tette a folyószámla-hitelkeretét.

Bezár a répcelaki sajtgyár

A vállalat azt ígéri, nem kell búcsúznunk a Medve sajttól.

40-es sebességkorlátozást vezettek be a szombathelyi Öntő utcában

Megtiltották a parkolást a Váci Mihály utca egy szakaszán, és egyirányúsították a Garai János utcát.