Banki ügyintézőnek adta ki magát az a csaló, aki 2024. április 4-én hívta fel a későbbi sértettet, hogy gyanús utalásokat észlel a cége bankszámláján. A telefonáló rendkívül udvarias és segítőkész volt, így a számlatulajdonosban nem is merült fel, hogy csalók prédájává válhat. A „banki ügyintéző” kérte, hogy az illetéktelen hozzáférések megakadályozása érdekében a férfi telepítse mobiltelefonjára az Anydesk alkalmazást, ezt követően egy jóváhagyó kódot fog kapni, és azt olvassa be.
A sértett a kéréseknek eleget tett, és még aznap, összesen 7 átutalást hajtott végre a számláról a bűncselekmény elkövetője. Másnap a győri férfi észlelte, hogy a cég számlájáról közel 34 millió forint tűnt el, így a helyi bankfiókot kereste fel, ahol megtudta, hogy csalók áldozatává vált.
Az ügyben a rendőrség információs rendszer felhasználásával elkövetett csalás bűntette miatt büntetőeljárást indított, és az eset körülményeit a Mátrix Projekt keretében vizsgálja.