Elkezdték kiépíteni a 83. sz. főút Pápa – Győr, M1 autópálya közötti szakaszát, ami elkerüli majd a településeket. Az út kialakítása 2×2 sávos lesz, középen fizikai elválasztással, 20,50 méter koronaszélességgel, leállósáv nélkül. A 36 kilométeres szakaszra hat külön szintű csomóponton keresztül lehet majd felhajtani, és 23 műtárgy is épül – írja a nif.hu.
Mint arról korábban írtunk, a 83-as főút szóban forgó szakasza jelenleg a Dunántúl egyik legveszélyesebb útaszakasza is, az Infostart tavalyi cikke jól illusztrálja ezt: 2018 szentestéjén két fiatal hunyt el a Nagyszentpálnál található kanyarban, majd a két ünnep között a baleset harmadik áldozata is életét vesztette. De múlt év januárjában egy újabb baleset történt, amikor egy kamion és egy személyautó ütközött, aminek következtében az autóban tartózkodó idős hölgy súlyos lábtöréseket szenvedett. Egy oktató szerint a főút Győr és Győrszemere között nagyon keskeny, és az úttest is egyenetlen, számtalan bukkanó tarkítja.
A kivitelezés két ütemre bomlik: a Pápa-Tét-dél csomópont közötti 18,4 kilométeren 15 műtárgy és két külön szintű csomópont (Pápa Észak, Gyarmat), valamint egy vasúti felüljáró épül a pápai Repülőteret bekötő úton. A Tét-dél csomópont és a Győr közötti 17,6 kilométeres szakaszon nyolc műtárgy, négy külön szintű csomópont épül (Tét dél, Tét észak, Győrszemere, Koroncó). A győri bevezető 2018-ban elkészült, első 1 kilométeres szakaszához hasonlóan a további 3 kilométer is 2×2 sávra bővül, zajvédőfal és két további turbókörforgalom létesül. A beruházás részeként megépül a 83. sz. főút pápai repülőtéri bekötőútja is, mely lehetővé teszi a repülőtér és a város közvetlen megközelítését a vasúti átkelő külön szintben történő keresztezésével.
A projekt előkészítése befejeződött. A területszerzés, fakivágás, régészeti feltárások megtörténtek. 2020-ban a kivitelezéshez szükséges szállító és organizációs utak fognak kiépülni, megkezdődik a humuszolás, elindulnak a hidak próbacölöpözési munkálatai. Az új útszakaszon a 110 km/h megengedett sebességek köszönhetően a mostani 55 perces utazási idő kb. 20 perccel csökken Pápa és Győr között, várhatóan megszűnik a torlódás Győrben, a Malom úti csomópont térségében.
Erről korábban kérdeztük a győri Útkezelő szóvivőjét, aki elmondta: nem segít, hogy a 83-as út 2x2 sávos lesz, hiszen a városon belül továbbra is megmaradnak a problémák, bár a város közelében sok csomópont különszintű lesz, illetve turbókörforgalmakat létesítenek majd.