Nem lehet annyi parkolót építeni, ahány autóval minden évben több van Győrben

Pintér Bence 2023-10-20 16:53:17
Az Árkád-parkoló fizetőssé válása felboríthatja a belváros parkolásának kényes egyensúlyát.

Pintér Bence a Tiszta Szívvel a Városért Egyesület polgármesterjelöltje lesz a 2024-es önkormányzati választáson. Ez egy véleménycikk, ami nem feltétlenül tükrözi a szerkesztőség álláspontját. Iratkozz fel te is a Győr filter nélkül hírlevélre!

Győrben elkezdődött a kampány, ami azon is látszik, hogy a fideszes városvezetés elkezdte felépíteni a sikerpropagandát. Itt első sorban a propagandára kell majd koncentrálniuk, siker szempontjából ugyanis elég vérszegény a kép.

Jó illusztráció ehhez, hogy Dézsi Csaba András polgármester adott is egy sor interjút az elmúlt hetekben, amelyben elkezdte összegezni az elmúlt három-négy év eredményeit. Ezek közül az egyik az, hogy amióta polgármester, 810 parkolót létesítettek a városban. Ez azért is fontos, mert a polgármester rég hangoztatja, hogy a város egyik legfontosabb problémája a parkolás.

A 810 parkoló létesítése nyilván eredmény: a kórház melletti kulturált parkolás például nagyon jó dolog, és bizonyára Adyváros parkolási gondjain is enyhít az új parkolóház. A probléma ott kezdődik, hogy csak Győrben évente ennél nagyobb mértékben nő az új személygépkocsik száma. A mobilitási tervben

2021-es a legfrissebb adat, de így is láthatjuk, hogy 2020 és 2021 között kétezer új személygépjármű jelent meg a városban.

Ha csak ezt az adatot nézzük, láthatjuk, hogy a parkolóépítés 810-es, ciklus végére talán ezres száma érdemi javulást nem hoz, főleg ha hozzávesszük a városon kívülről érkező autókat is.

Nem véletlen, hogy 2022 elején először a Győr Pláza, a héten pedig a győri Árkád jelentette be, hogy fizetőssé teszi a parkolóját. Ebből a pláza talán kevésbé fájó pont, tekintve, hogy épp a környéken nyílt a két új parkolólemez. Az Árkád parkolója azonban az elmúlt években a győri belváros nem hivatalos ingyenes P+R parkolójaként működött, amire csak ráerősített a parkolódíjak tavalyi drasztikus emelése.

Azzal, hogy a parkolást most fizetőssé tette a cég – nyilván azért, mert az egész nap ott parkoló autóktól a vásárlóik nem fértek el – a győri belváros nagyon kényes parkolási egyensúlya a feje tetejére áll. És várható, hogy más, hasonló céllal használt áruházi parkolók – pl. a Lidl a Nádor-aluljáró mellett – is fizetősek lesznek a közeljövőben.

Innentől kezdve aztán tényleg teljesen mindegy, hogy 810 parkolóhelyet létesített-e a város, vagy nem, vagy hogy épít-e még 800-at, ez ugyanis csak tüneti kezelés.

Tavaly év elején már írtam egyszer arról, hogy a győri városháza maga ellen dolgozik a közlekedési dugók és a parkolás kérdésében. A változtatási tilalommal elérte, hogy erősödjön az agglomerációba költözés, ahová aztán a megnövekedő forgalomra hivatkozva mindenhol kétszer kétsávos bekötőutakat terveznek.Tervezik ezt például a 14-esre és a 82-esre is. Ez azt jelenti, hogy még nagyobb volumenben érkezhetnek majd be az autók a szűkebb keresztmetszetű városi utcákra: képzeljük el, mi lesz a Szentlélek templomnál, ha egyszer megépül a 82-es új bekötője is, ami oda fog érkezni. Akkor ugye jön majd az a kör, hogy a városon belüli utakat is ki kéne bővíteni, 

És akkor eljutunk oda, hogy ez a sok-sok autó ugye mind meg is akar majd állni valahol. Nem lehet annyi parkolóházat meg mélygarázst építeni már Győrben, hogy a folyamatosan növekedő gépkocsiállományt a napi forgalomban kiszolgálja a város, és teljesen értelmetlen is: növeli a balesetek számát, rontja a levegő minőségét, és a több, és a többi.

Ha az ember ránéz egy tetszőleges amerikai urbanista YouTube-videóra, azt fogja látni, hogy ott most éppen azt próbálják sok helyen visszabontani, amit mi itt elkezdtünk építeni. Agglomerációs alvóvárosok, kétszer nyolc sávos autópályaszörnyek, végtelen lebetonozott parkolótengerek.

Még talán épp időben vagyunk, hogy Győrben megálljt parancsoljunk ennek, és megtaláljuk a módját annak, hogy minél több embernek megfelelő alternatívát nyújtson a közösségi közlekedés:

az autóbuszhálózat, stratégiai pontokon elhelyezett P+R parkolók, egy esetleges iskolabusz-rendszer, a vasút és a kerékpáros infrastruktúra javításának formájában.

A Tiszta Szívvel a Városért programjában ezekre fogunk koncentrálni, miközben azt is fontosnak tartjuk, hogy forgalmat növelő gigaberuházások helyett a város területén lévő közutak legyenek használható állapotban.

Pintér Bence a Tiszta Szívvel a Városért Egyesület polgármesterjelöltje lesz a 2024-es önkormányzati választáson

Szólj hozzá!

Kigányolták a szombathelyi Szűrcsapó utcai szolgáltatóházat

Az elkövetkezendő hetekben a közterület-felügyelet is nagyobb figyelmet fordít majd a környékre.

Tóth Péter nem sértegette a Győr Szol, és a Győr Projekt dolgozóit!

Tegnapi cikkünkben tévesen állítottuk, hogy a városi cégek pénzkifizető helyek lennének! Helyreigazítás.

Őrizetben a szombathelyi ámokfutó

Büntetőeljárás indult egy szombathelyi autóssal szemben, aki a rendőrök többszöri jelzése ellenére sem volt hajlandó megállni gépkocsijával. Jogosítvány nélkül, a járművezetéstől eltiltva akart meglépni a rendőrök elől.

Kicsi fürdőszoba berendezése – ötletek és trendek

Bárhogyan is nézzük, a kis fürdőszobák megtervezése mindig kihívást jelent. Egy aprócska térben kell elérni, hogy a funkcionális elemek ne csak praktikusak, hanem esztétikailag is vonzóak legyenek.

Gyurcsány Ferenc elszörnyülködött a győri kórházon

Ez ma egy megyei kórház. Az Audi gyár tőszomszédságában. Világszínvonal és szedett-vedett, pusztuló kórház egymás mellett - fakadt ki a DK elnöke. 

Jobban jársz, ha modern éjjellátó rendszert választasz

Gondolkodtál már azon, hogy miért érdemes napjainkban egy fejlett éjjellátó kamerarendszert választanod? A biztonsági megfigyelés éjjeli képességei döntő fontosságúak lehetnek, különösen, ha az események éjszaka történnek.

Az E.ON 3200 fészekkel várja a gólyákat

Többszáz millió forintot költött el erre az energiaszolgáltató.

Milyen stílusú gyerekágy a trendi?

A gyerekszoba kialakítása során az ágy kiválasztása igen fontos lépés, mert nemcsak a kényelem és biztonság szempontjait érdemes figyelembe venni, hanem a szoba stílusát és hangulatát is. Az alábbiakban bemutatunk néhány népszerű stílust, amelyek napjainkban igen népszerűek lettek.

Szűkítette keretét Gasper Okorn, Durázi kimaradt az izlandiak ellen nevezett csapatból

A falcosok közül Keller, Pongó, Váradi és Perl ott lesz a pályán.

A szombathelyi civil szervezetek támogatási alapja a versenyképes járások egyik első “áldozata”

A 2025-ös városi költségvetés szerint idén csak akkor kapnak támogatást a civilek, ha a versenyképes járások bizottsága azt oda utalja.

Tavaly újra nőtt a magyarországi sörfogyasztás

Az öt legnagyobb sörgyártó költségvetési befizetései 2024-ben 6,8 százalékkal 95,9 milliárd forintra nőttek.

Gasper Okorn: egyedül a győzelem lehet a cél Izland ellen Szombathelyen

Csütörtökön 18 órakor dobják fel a labdát az Aréna Savariában.

Megtelt a győri kórház gyermek-intenzív osztálya

Az intézmény szerint egyelőre senkit nem kellett másik kórházba szállítani.

Amit a székhelyszolgáltatásról tudni érdemes

A hírekben gyakran hallhatunk olyan esetekről, amikor egy cég bírságot kapott vagy más negatív következményei lettek annak, hogy egy törvényi előírást nem tartott be, részben vagy teljes egészében figyelmen kívül hagyott.

Lakossági fórum lesz csütörtökön a győri Kiserdőről

Marcalváros egyik sokszor és sokféleképpen megszólított területéről mondhatják el véleményüket a városrész lakói.