„Kiemelt társadalmi, politikai, gazdaságfejlesztési” jelentőségre hivatkozva újrainsí 24 útfejlesztési projektet a kormány - derült ki a Magyar Közlöny hétfői számából, amit a 444 szúrt ki.
A kormány májusi döntésével állított le szinte minden előkészítés alatt álló állami beruházást, ez 270 projektet érintett. A mostani rendelet szerint azonban az út fejlesztésekre kerül némi pénz, hiszen a következő három évben 47,5 milliárd forintot, majd 2025 és 2027 között 35 milliárdot költenének az ágazatra.
Vas megyében a következő beruházások indulnak ezzel meg:
- Szombathely északkeleti elkerülő út, valamint az M87 gyorsforgalmi út előkészítése visszakötéssel a 87. sz. főútra,
 - M86 Körmend–Szombathely-Zanat közötti szakasz előkészítése,
 - Bük település és M87 autóút közötti úthálózat fejlesztésének előkészítése,
 - Sárvár, iparterületet elkerülő út előkészítése.
 
A további útfejlesztések pedig:
- Baja, déli elkerülő út előkészítése,
 - M9 gyorsforgalmi út déli lekötéséhez kapcsolódóan tompai új, teherforgalmi határátkelőhely és kapcsolódó gyorsforgalmi úti szakasz előkészítése,
 - 51. sz. főút Baja déli elkerülő – országhatár közötti szakaszának 2×2 sávossá fejlesztésének előkészítése,
 - M9 gyorsforgalmi út előkészítése 51. sz. és 53. sz. főutak között lekötéssel Tompáig előkészítése,
 - Berettyóújfalu–Békéscsaba közötti 2×2 sávos közúti kapcsolat fejlesztésének előkészítése,
 - Pápa keleti elkerülő Repülőtéri bekötő út körforgalmi csomópontja és 832. sz. út közötti szakasz fejlesztésének előkészítése,
 - M4 gyorsforgalmi út Karcag térségét érintő szakaszának, valamint
 - Karcag városát elkerülő új nyomvonalú útnak az előkészítése,
 - Szolnok új tehermentesítő út előkészítése Szandaszőlős elkerüléssel,
 - Kaposvár dél-keleti iparterület megközelítésének előkészítése,
 - 8. és 82. sz. főút összekötésének előkészítése Gyulafirátót térségében,
 - 32. sz. főút négynyomúsításának előkészítése az M3 autópálya – Jászberény között,
 - 47. sz. főút Algyői Tisza-híd 2×2 sávra történő bővítésének előkészítése kerékpáros átvezetéssel,
 - 31. sz. főút, Budapest és Nagykáta közötti szakaszának fejlesztésének előkészítése,
 - M44 gyorsforgalmi út (Békéscsaba) – országhatár (Nagyszalonta) közötti szakasz előkészítése,
 - 19. Békéscsaba, déli elkerülő út – 2×2 sávos emelt sebességű főúttá fejleszthető – előkészítése,
 - Pécs kelet-nyugati átjáró út fejlesztésének előkészítése,
 - Kaposvár–Szigetvár közúti összeköttetés előkészítése,
 - Tormásliget elkerülő út előkészítése,
 - Komárom város gazdaságfejlesztéséhez kapcsolódó – Komárom keleti elkerülő – infrastruktúra fejlesztések előkészítése,
 - Mihályfa elkerülő út előkészítése.
 
