Illés Károly szerint durván elszálltak az útépítések árai

Farkas Bazsi 2023-06-19 18:18:00
47 milliárd forint lenne 6 kilométer út? Nonszensz!

A szokásos közgyűlés utáni sajtótájékoztatón, vagyis a múlt héten pénteken voltunk olyan bátrak, hogy kérdéseket tegyünk fel Illés Károly (Fidesz-KDNP) frakcióvezetőnek. 

Legutóbb Illés megtagadta a válaszokat, akkor azt mondta, hogy amíg nem kérek bocsánatot Horváth Gábor (Fidesz-KDNP) képviselőtől, addig ne is számítsak arra, hogy a feltett kérdésekre válaszokat kapok. 

Most kaptam válaszokat, mint kiderült, a frakcióvezető szerint korrekt kérdéseket tettem fel. Ez volt az indok.

Mivel neki is feltettük a kérdést, hogy valóban utolértük-e az osztrákokat, mint ahogyan azt Hende Csaba állítottam rögtön tovább is kérdeztünk, hogy mikor tehetünk ezen, az Ausztria felé kitaposott ösvényen még egy újabb lépést és épülhet meg a Kőszeg - Szombathely közötti 2x2 sávos autóút?

Ismert a miniszter döntése. Tulajdonképpen státuszában nem változott ezzel a döntéssel a az út helyzete. Kronológiailag korábban volt egy feltételes közbeszerzés, amit megnyert a Strabag. Ez ugye egy tender pályázat volt, ez pedig azt jelenti, hogy a kiviteli terveket is a kivitelező készíti el. Ennek volt egy nyertese, ennek kapcsán akkor megtörtént a régészeti feltárás is. Ezt követően döntést kellett volna hozni arról, hogy forrást biztosítsanak a beruházáshoz ez nem történt meg a múltban sem. Most pedig tudjuk, hogy a háborús helyzetre való tekintettel mekkora összegeket tett be a kormány a rezsivédelmi alapba. 270 projekt lett visszahúzva, kvázi felfüggesztve. Ez nem azt jelenti, hogy ezek később nem valósulhatnak meg, jelen pillanatban a kormány erre forrást nem biztosít valószínű, hogy a későbbiekben fog. Hogy ez mikor fog megtörténni, hát ez függ attól is, hogy meddig húzódik el ez a válságos időszak, kapcsolódva a háború kapcsán meghozott hibás szankciós politikához. Minden mindennel összefügg. Amennyiben ezek megváltoznak, én bízom benne, hogy minél előbb, hiszen mindenkinek ez az érdeke, hogy mind a Kőszeg-Szombathely 2x2 sávos elkerülő, mind az M86-os déli szakaszának a bővítése, ami szombathelyt elkerülné. De talán a legfontosabb az pont az az északkeleti elkerülő, ami megkönnyítené a szombathelyi emberek közlekedését. 

Ágh Péter (Fidesz-KDNP) a Vas 02-es, tehát Kőszeget magában foglaló, választókerület parlamenti képviselője, egyben az Építési és Közlekedési Minisztérium államtitkára. Korábban szombathelyi önkormányzati képviselő is volt, tehát nem lehet azt mondani, hogy ne lenne személyes érintettsége a Kőszeg-Szombathely új, 2x2 sávos autóút megépítésében. Mégsem sikerült neki kilobbizni a megépítését.

Tudomásom van róla, hogy Hende Csaba és Ágh Péter nagyon sokat egyeztetett. Közösen is léptek fel az ügyben a miniszternél. Szakmai döntések születtek és csak azok a projektek maradtak, amik szükségesek voltak. Én ezt nem tudom megítélni, de például a mohácsi híd, ami fontos közlekedési fejlesztés most zöld utat kapott. Nem tudom, hogy ezek a projektek milyen ütemben valósulnak meg.

Azért annyit ne felejtsünk el, hogy 2002 és 2010 között Ipkovich György volt a Győr Szombathely közötti 86-os gyorsforgalmi út miniszteri biztosa. Ez idő alatt az útból 3 kilométer épült meg. Azt a sikert, hogy Hende Csaba közbenjárására épült meg végül ez az út, azt senki nem veheti el tőle. 

Most is mindent elkövet azért, hogy a mostani fejlesztések is elkészüljenek. Van egy háborús helyzet, a szombathelyi városvezetés is többször erre hivatkozott a csütörtöki közgyűlésen.

Ha a Hende Csaba által meghirdetett Szombathely 300, ami 330 milliárd forintos csomagot jelent megérkezne, elindulna, akkor ebből lehet finanszírozni a Kőszeg - Szombathely elkerülőt?

Ez a csomag tartalmazta is. Való igaz más forrás igénnyel, mint amiről most szó van. A Győr - Szombathely út költségvetése 140 milliárd forint körül mozgott, most ez a 6 kilométer kerülne 47 milliárdba, tehát nonszensz.

A háborús helyzet nyomta fel az árakat.

Nem tudom mi nyomta fel, de rémisztő.

Támogasd a hatalomtól független újságírást!

Bár a kormánymédia megpróbálja elhitetni, hogy a tőlük független szerkesztőségek úsznak a pénzben ez közel sincs is.

Amennyiben neked is fontos, hogy sokáig legyen még a hatalmat ellenőrző hang, akkor támogast adománnyal a mi munkánkat is segítő Nemzeti Újságírók Demokratikus Egyesületét.

Adományodat ide utalhatod: 10918001-00000113-44920004.

Köszönjük!

Szólj hozzá!

Bejegyezték a Haladás 1919 Labdarúgó Kft.-t

Egyelőre még 100%-ban a szombathelyi önkormányzat a tulajdonos.

Két győri és egy szombathelyi gimnázium a középiskolák TOP 20-as csapatában

A Kazinczy Ferenc Gimnázium, a Révai Miklós Gimnázium, és szombathelyi az ELTE Bolyai János Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium volt eminens. 

Kósa Roland lett Győr alpolgármestere

Konszenzussal választották meg.

Lemondott mandátumáról Jenei Ferenc

A győri önkormányzati képviselő mandátumát Rosinger Tímea veszi fel.

Mit kell tudni a chili paprika aromáról?

A chili kapcsán nincs ember a Földön, aki ne a tüzes csípősségre asszociálna.

Az Audi vezetése Győr új polgármesterénél járt

A mai találkozó megerősítette a feleket abban, hogy erős a partnerség a város és a vállalat között.

Marad az előterjesztések 5 napos közzétételi ideje Sárváron

Kondora polgármester visszavonta az szmsz ezen módosítását.

Többszöri próbálkozás után kapták el a győri kábítószerneppert a rendőrök

Rendszeresen vezetett jogsi nélkül kábítószer hatása alatt.

Illegális fegyvertartóra csaptak le Sárváron

Puskát és 100 darab lőszert találtak.

Frontális karambol történt a 82-esen, Győrújbarátnál

A baleset miatt teljesen lezárták az érintett útszakaszt.

DK: A győri megyei közgyűlés járjon el a sugárterápiás gépek javításának érdekében!

Ha arra volt pénz, hogy a megyei önkormányzat 100 millió forintért bérelje a győri Csónakházat, amelynek a fenntartása azóta is milliókat emészt fel, akkor a sugárterápiás gépekre is legyen! - véli a párt.

Újranyit az oladi posta Szombathelyen

Február, március környékén kezdheti meg működését. Nem a Posta fogja üzemeltetni.

Megint nincs fizetés a Haladás VSE-ben

Hova lesz az évi 250 millió forintos minisztériumi támogatás?