Talán senkinek nem kell bemutatni azt a jelenséget, amikor a szombathelyi csúcsforgalomban bedugul a Wesselényi utca.
A jelenségnek az az egyik oka, hogy aki a Szent Márton utca felől érkezik és a belvárosban van dolga, kénytelen végighaladni vagy a Vörösmartyn vagy a Wesselényi utcán, hogy aztán a Szelestey utcán visszakanyarodva, végül eljusson a Király utcára.
De a Wesselényit annak igénybe kell vennie, aki a belváros egy bizonyos pontjáról fordulna vissza. Például a Belső Uránia udvarból csak jobbra lehet kanyarodni, így ismét kerülnie kell a sofőröknek, ha vissza akarnak jutni a centrumba.
A plusz út megtétele azt is eredményezi, hogy az autós több időt tölt el az úton, több ideig jár a motor, így több káros anyagot bocsát ki.
A jelenséggel a múlt héten már egy cikkünkben foglalkoztunk. És nem csak mi, olvasóink különböző véleményeket fogalmaztak meg a témával kapcsolatban.
Többen azt írták, hogy egy átépítés nélküli minikörfogalom már megoldást jelenthetne a problémára.
Nem is kéne építeni, elég lenne normális minőségű festékkel felfesteni és rendszeresen karbantartani. A festék a busznak sem akadály és tényleg egyszerűsödne a közlekedés a körforgalommal - írta Attila.
Logikus lenne… Sopronban több “mini körforgalom” üzemel évek óta sikerrel. Nem kell mindenhová Kökörcsint ültetni a közepére - véleményezte János.
Talán a legolcsóbb és legegyszerűbb megoldást László vetette fel:
Simán a Király utcában kellene azt a 35 méteres szakaszt kétirányusítani a szálló mellett, elég lenne hozzá némi festék, nem kerülne milliókba..
Egy kis grafikával megrajzolva, ez így nézne ki: