Az időjárási előrejelzések alapján kedd estétől szerda hajnalig havas eső, havazás várható Zala, Vas és Győr-Moson-Sopron megyében, főleg Alpokalján és a magasabban fekvő területeken. A friss hóréteg vastagsága még bizonytalan az előrejelzések alapján, de a Magyar Közút szakemberei a délutáni óráktól kezdődően a szükséges előszórási, preventív sószórási munkákat is elvégzik még a havazás előtt az érintett megyékben. Ha a friss hó eléri a 3-5 centimétert a burkolaton, akkor kezdődhetnek majd az ekézési munkák, melyet folyamatosan, 12 órás műszakokban végeznek majd, de időszakosan még így is lehetnek téliesebb útviszonyok egyes területeken - tájékoztatott a Magyar Közút.
A meteorológiai előrejelzések alapján kedd este, éjszaka elsősorban az Alpokalján több helyen válthat havas esőbe, havazásba az erősebb intenzitású csapadék. A hegyvidéki részeken tartósan havazhat, ezért ott magasabb víztartalmú, úgynevezett tapadó hó is kialakulhat. Sőt, egyes esetekben a magasabb csúcsok környékén akár 10 centimétert is meghaladó friss hó is várható. Éjféltől a Bakonyban is havazás kezdődhet, így szerda reggel ott is lehet esély több centiméternyi friss hóra.
A Magyar Közút az ország teljes területén téli üzemmódra állt át november 10-én, így az előrejelzések alapján az ország nyugati megyéiben még a havazás előtt megelőzésképpen juttatnak ki síkosságmentesítő anyagokat, hogy megakadályozzák a friss hó azonnali letapadását a burkolatra. Ezt nehezítheti, hogy sok helyen esőzésből vált majd át havazásba az időjárás, így az előzetesen kijuttatott anyagokat lemoshatja az eső. A szükséges esetekben a síkosságmentesítési munkákon kívül a hóeltakarítási munkákat is elvégzik a burkolaton. A munkagépek minden esetben egy előzetes ütemterv és beavatkozási sorrend szerint avatkoznak be, mind az előszórási, mind az aktív védekezési munkákat első körben a főutakon, forgalmasabb mellékutakon, majd az alacsonyabb forgalmú útszakaszokon, bekötőutakon végzik el. A munkagépek a mérnökségi telephelyekről indulnak el az országos utakra és a településeken átvezető szakaszokra, így egy-egy munkagép teljes fordulóköre a beavatkozás jellegétől, az időjárási és forgalmi helyzettől, valamint a terepviszonyoktól függően 2-4 órát is igénybe vehet.