Átalakultak a tévénézési szokások, egyre többen választják a helyhez és időhöz nem kötött szolgáltatásokat

Fehér Buda 2022-05-30 07:26:36
Megváltozott azt is, hogy az emberek hol tévéznek, például a szobában, a teraszon vagy a vonaton.

Az elmúlt években jelentősen átalakultak a tévénézési szokások, mivel beléptek a piacra a streamingszolgáltatók, így már nem csatorna, hanem műsor szerint válogatnak a nézők a tartalmak között egy felmérés szerint, megváltozott azt is, hogy az emberek hol tévéznek, például a szobában, a teraszon vagy a vonaton, írja az MTI.

A műholdas és online televíziószolgáltatást nyújtó Direct One kutatása szerint egyre többen választják a tévénézés rugalmas, helyhez és időhöz nem kötött formáját. Közölték, a válaszadók közel fele rendszeresen online néz műsorokat, filmeket, sorozatokat: ez a fajta, okostelefonon keresztüli tartalomfogyasztás a 18-24 évesek között a legnépszerűbb, de a 25-39 évesek 57 százaléka és a 40-59 évesek 47 százaléka is online néz műsorokat.

Az elemzés szerint a legnépszerűbb tartalmak a filmek és a sorozatok, a dokumentumfilmek és a hírműsorok, illetve a sportadások. A változások dinamikáját mutatják az adatok is: a PWC szerint 2019-ben a hagyományos tévészolgáltatások éves előfizetői díjbevétele majdnem elérte a 400 millió dollárt, a streamingszolgáltatóké alig 50 millió dollár volt Magyarországon. Az előrejelzések szerint 2024-re a hagyományos piac több mint 1,3 százalékkal zsugorodik, miközben a streamingszolgáltatóké majdnem 13 százalékkal bővül.

A Nielsen információs, adat- és piacmérő cég adatai szerint 2021 első negyedévében naponta átlagosan 5 óra 12 percet töltött a magyar lakosság a tévékészülékek előtt: a nők 5 és fél órát, míg a férfiak 4 óra 53 percet. Az idő 11 százalékában hírműsorokat néztek az emberek, és naponta átlagosan 37 percnyi reklámot. A teljes népesség körében a napi tévénézési idő 3 perccel haladta meg a 2020-ban mért értéket, és ugyanennyivel nőtt a 18-49 évesek tévénézési ideje is. A legnagyobb emelkedés az egyébként is legtöbbet tévéző 50 év felettieknél jelentkezett: 7 perccel növelték tévénézési idejüket, és így naponta átlagosan 7 óra 11 percet töltöttek a képernyők előtt.

Szólj hozzá!

Magyar Péter: Orbánék, a mesterséges intelligenciával gyártották a kamu adóemeléses dokumentumokat

Amit összedobtak, még hamisítványnak is ócska - állítja a pártvezető.

Beelőzték a gyorsétteremben, amitől úgy begőzölt egy férfi Sopronban, hogy egy akciófilmbe képzelte magát

Az egyik sértettet megverte, a másikat pedig kocsija motorháztetején hurcolta. 

Védett madarat ejtett csapdába egy vasi férfi

Az állatorvosi beavatkozás sem segített az állaton. Elpusztult.

Szerinted mi volt a leginkább „rage bait” 2025-ben?

Ez a kifejezés lett az év szava, ami a szándékosan dühöt keltő provokációt jelenti.

Jótékonysággal indult az advent a Győr-Szol telephelyén

A közszolgáltató idén először állított saját adventi koszorút az Orgona utcában.

10-15 százalékkal drágul a karácsonyfa idén

Az aszály és a kártevők növekvő jelenléte ellenére a minőségi hazai fenyők a teljes kereslet 75-80 százalékát fedezhetik.

Bővült az árrés-csökkentett termékek köre

Zsigó Róbert szerint decembertől több alapélelmiszer is olcsóbb lehet a boltokban.

Adót emelt a fideszes többségű sárvári testület

Néhány perccel később pedig már a TISZA-adóval riogattak.

Megkezdődött a facsemeték ültetése a "vasi ezres tűz" helyszínén

Csönge és Kenyeri jövőbeli erdeje kerül a földbe.

Megnyílt az Adventi Jótékonysági Faház Győrben

Idén 19 szervezet gyűjt adományokat.

Vádat emeltek az Audi szakszervezet vagyonából sikkasztó három férfival szemben

Több mint 500 millió forintot nyúltak le négy év alatt.

Megvannak a TISZA Győr-Moson-Sopron megyei országgyűlési képviselőjelöltjei

Diószegi Judit, Néher András, Bóna Szabolcs, Hallerné Nagy Anikó és Porpáczy Krisztina indulnak harcba 2026-ban.

Ősszel is erős maradt és továbbra is húzóágazat a hazai turizmus

Októberben 11 százalékkal nőtt a vendégforgalom Magyarországon a tavalyi évhez képest.