A kormány többek között a megvalósult Szent Márton tervvel válaszolt arra a kérdésre, hogy mikor lesz kész Szombathely nyugati elkerülője

Farkas Bazsi 2022-01-17 18:00:34
Ez az az útszakasz, amin Hende szerint már autózhatunk is, pedig még a tervek sincsenek készen.

Már csak néhány nap és elkészül a nyugati elkerülőút, így teljessé válik a szombathelyi körgyűrű - írtuk december végén megjelent cikkünkben. Hende Csaba (Fidesz-KDNP) a térség országgyűlési képviselője ugyanis azt ígérte 2018 március 5-én, hogy 2022-re készen lesz a város még hiányzó nyugati elkerülője.

Ez az útszakasz, ami a Körmendről és Kőszegről érkezőket irányítaná el a szombathelyi centrumból. 

Erről a beruházásról azonban egyelőre szó sincsen. Legutóbb, amikor a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. illetékesét kérdeztük a nyugati elkerülő ügyében csak annyit válaszolt, hogy a projekt megtervezésére, megépítésére eddig nem kaptak megbízást. 

Ungár Péter, a Vas megyei LMP parlamenti képviselője az Innovációs és Technológiai Minisztériumnak tette fel a kérdést, hogy 2022-ig elkészül-e a nyugati elkerülő, megépül-e a Puskás Tivadar utca és a Ferenczy István utca hiányzó szakasza, valamint megvalósul-e a Gothard-kastély felújítása, átköltözik-e a buszpályaudvar a vasútállomáshoz, illetve megépül-e a fedett teniszcentrum, a lovas sportközpont és a városi fedett uszoda családi wellness részlege?

Security Check Required

null

A képviselő kérdésére György István államtitkár válaszolt. A politikus azt írja:

Szombathely esetében elmondható, hogy a városvezetés nagy lendülettel vetette bele magát a megállapodásban szereplő projektek megvalósításába. Ennek köszönhetően mára már elkészült a Szombathely és a környező települések árvízi védelmét szolgáló dozmati víztározó, 

a Szent Márton Terv I. üteme, 

a Szombathelyi Képtár épületének felújítása és Schrammel Imre, a Kossuth-díjas keramikus művész életművének helyt adó Éva-malom rekonstrukciója.

Tájékoztatom emellett Képviselő Urat, hogy a Puskás Tivadar utca és a Ferenczy István utca hiányzó szakaszának megépítésével kapcsolatban a kivitelezési közbeszerzési eljárás folyamatban van, a beruházás megvalósítása 

várhatóan 2023 januárjában fejeződik be. 

A kérdésében hivatkozott Gothard-kastély tekintetében elmondható, hogy a támogatói okirat szerint az állagmegóvási munkálatokat idén szeptemberig szükséges lezárni. A lovas sportközpont, a buszpályaudvar, valamint a városi fedett uszoda esetében a Program az előkészítési munkák elvégzéséhez biztosított támogatást, melyek ennek megfelelően el is készültek. 

Mivel a Kormány és a város továbbra is elkötelezett a megkezdett munkák folytatása mellett, ezért e beruházások és a teniszcentrum befedése kapcsán a felek között folyamatosak az egyeztetések a megoldáskeresés érdekében. 

Az uszoda tekintetében jelzem továbbá, hogy annak energetikai korszerűsítésére 2019-ben sor került, a város által 2021-ben benyújtott új műszaki leírás azonban módosít a korábbi elképzelésen a wellnessrészleggel történő bővítésre vonatkozóan. Ezen túlmenően az önkormányzat a projekt szakmai tartalmát étterem és rendezvényterem létrehozásával kívánja kiegészíteni, amelyről az egyeztetések még tartanak. (Itt jegyeznénk meg, hogy Horváth Attila (Éljen Szombathely!) alpolgármester nyilatkozata szerint a túl drága üzemeltetési költségek miatt a szombathelyi városvezetés elengedte az uszoda fejlesztését.)

Végezetül tájékoztatom Képviselő Urat, hogy a „87.-89. számú főút Szombathely elkerülő szakasz megvalósítása” című előkészítési projekt kivitelezési tervének elkészítése 2023 első negyedévében várható.

Bár Ungár a nyugati elkerülőről érdeklődött, az államtitkár egyetlen szóval sem válaszolt a feltett kérdésre. A válaszban megfogalmazott 87.-89.-es számú főutak elkerülője Szombathely észak-keleti oldalán épül meg. Ez az az út, ami a METRO előtti Repülők útját tehermentesíti majd.

A nyugat elkerülő pont a másik irányban vár a megvalósításra. Ez a Szombathely és Sé közötti körforgalom egyetlen csonka út bekötésének folytatása lenne, az Illésakadémia mellett/felett vezetne el. 

Hogy ebből mikor lehet valami? Ha a minisztérium nem, akkor talán a jó ég tudja!

Szólj hozzá!

Megvannak a TISZA Győr-Moson-Sopron megyei országgyűlési képviselőjelöltjei

Diószegi Judit, Néher András, Bóna Szabolcs, Hallerné Nagy Anikó és Porpáczy Krisztina indulnak harcba 2026-ban.

Ősszel is erős maradt és továbbra is húzóágazat a hazai turizmus

Októberben 11 százalékkal nőtt a vendégforgalom Magyarországon a tavalyi évhez képest.

Adót emel a fideszes többségű kőszegi képviselőtestület

Minden érintett adónem közel a duplájára emelkedik.

Új utcanevekről döntött a győri közgyűlés

A város ikonikus alakjairól neveztek el közterületeket. 

Több mint 300 ezren szavaztak a TISZA jelöltállításának második fordulójában

A párt példa nélküli előválasztási rendszere újabb mérföldkőhöz érkezett, holnap megismerjük a végső befutókat. 

A Herényi Temetőben helyezik örök nyugalomra Mészáros Tibort

A család azt kéri, hogy a virágra, koszorúra költött pénzt valamelyik, az általuk megjelölt állatvédő szervezetnek adományozzák a gyászolók.

Antal Imre támadásként élte meg Pintér Bence kritikáját

A fideszes képviselő szerint nem gond, hogy frakciótársa cége újította fel a Bóbita Óvodában a falat. 

Pintér Bence - Tehetős embereket a város ne támogasson szociális alapon! 

Világnézeti vita bontakozott ki a megvásárolható bérlakások kapcsán.

A polgármester vállalta, hogy a január végi határidőre tető alá hozzák a győri Rába Quelle új közbeszerzésének kiírását

A fürdő sztorija már nem csak hosszában, hanem stílusában is kezd a dél-amerikai szappanoperákra hasonlítani. 

Borsi Róbert javaslatára bizottság alakult a győri parkolási botrány kivizsgálására

Pintér Bence polgármester szerint a TSZV áll a vizsgálat elé, mert az “igazság náluk van!”

Leköpték Bódis Krisztát

Magyar Péter szerint ide vezet Orbán Viktor gyűlöletkeltése.

Megugrott a Rába Nyrt. adózott eredménye az év első három negyedévében

Ingatlanértékesítések nélkül viszont 615 millió forintos mínuszban lenne a cég. 

Elkészült az új szombathelyi egyházmegyei bölcsőde

720 millió forintba került. Az unió és az állam felesben fizette a költségeket.