Szombathelyi Síp utca, Dob utca: Kilobbizták, megépítették, aztán valóban megépült, átadták és mégsincs kész

Farkas Bazsi 2021-11-12 07:38:00
Pedig állítólag maga Hende Csaba járt közben a kormánynál, hogy pénz érkezzen a városba, aztán az önkormányzat mégis saját pénzen építette meg az út elkészült szakaszát.

A körzetfelelős a környék legkritikusabb megkezdésre váró beruházásai közé sorol nagyon sok oladi utcafejlesztést, például a Dob és a Síp utcák hiányzó szakaszainak befejezését - írta november 1-én online megjelent cikkében a Savaria Fórum. A körzetfelelős pedig az a Kecskés László (Fidesz-KDNP) önkormányzati képviselő, aki Szombathely Olad falu, az Oladi domb és a Kárpáti Kelemen utca és környékének az önkormányzati képviselője.

Valóban régóta húzódó probléma az Oladi dombon található Síp és Dob utca megépítése, vagy éppen meg nem építése. 

De még mielőtt erre kitérnék, hadd vizsgáljak meg egy kijelentést, amit a körzet képviselője tett a városi hetilapnak.

„Történtek azért fejlesztések, például Tóth Kálmán körzetében vagy a Kodály Zoltán utcában, és sok járdát is felújítottak, szerte az Éljen Szombathely! környékén. Kicsit úgy érezzük mi, polgári oldali körzeti képviselők, hogy hátrányt szenvednek azok a lakosok, akik pechükre jobboldali önkormányzati képviselőt juttattak a közgyűlésbe” - mondta Kecskés arra panaszkodva, hogy a mostani városvezetés szerinte előnyben részesíti azokat a körzeteket, ahol a saját képviselőjük regnál.

2019-ben 915 millió forintot kapott Szombathely útfelújításra az Európai Uniótól. A csomagban 7 utcát újítottak fel, ebből 4 Kecskés körzetében volt, további 2 szintén fideszes képviselő körzetében, egyetlen útszakasz - ami végül azért került be, hogy az EU által biztosított felújítható kilométer szám meglegyen - volt “ellenzéki körzetben”.

És most vissza az Oladi dombra!

2018-ban Lendvai Ferenc (Fidesz-KDNP) akkori tanácsnok egy Facebook bejegyzést tett, amiben ezt írta:

“Pár információ a Síp utcáról! Az út engedélyes tervének felhasználhatósága lejárt, sajnos! A jövő heti Gazdasági bizottságon a szükséges pénzügyi forrást a terv aktualizálására biztosítani fogjuk! A városvezetés folyamatosan egyeztet az Oladplató Közműtársasággal, mivel a Síp utca 4/5 része az ő kezelésükben van! Az új tervek elkészülte után, reményeink szerint az ősz folyamán, a városra eső szakasz felújítása megtörténik! A Közműtársaságtól olyan igérettel bírunk, hogy a Síp utca általuk kezelt részét a tél beállta előtt megcsinálják! Jelenleg ezekkel az információkkal rendelkezem!
Feleslegesen soha nem írok, csak akkor, ha olyan tájékoztatást tudok adni, amit a későbbiek során is tudok vállalni!
Részemről egyenlőre ennyi!”

Csupán emlékeztetőül, ekkor már 8 éve volt fideszes városvezetése Szombathelynek, bár mögöttük volt a kormány és előttük a feladat, azt mégsem sikerült elvégezni. 

Lendvai hiába ígérte, a Gazdasági bizottságra, amelynek ebben az időben ő volt az elnöke, nem vitte be az utcák ügyét. Semmi nem történt.

 

2019. januárjában évértékelő “interjút” adott Hende Csaba a térség fideszes parlamenti képviselője. Hende akkor azt mondta:

A kormány a közbenjárásomra külön forrást biztosított, hogy elkészülhessen a Síp utca, Dob utca, a Kilátó utca, a Halastó utca, a Báthory utca.

Hende szavait később Cseresnyés Pétert, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára egy írásbeli kérdésre adott válaszában meg is erősítette:

"Az általam megszerzett információk alapján az említett utcák - a Síp utca, a Dob utca, a Kilátó utca, a Halastó utca, a Báthory utca - felújítása megtörtént". - írta.

De nem történt meg. 

2019. augusztusában Hende Csaba, Illés Károly (Fidesz-KDNP) és Kecskés László, valamint Puskás Tivadar (Fidesz-KDNP) polgármester közös erővel adott át 200 méternyi frissen elkészült utat a Síp utcában. Ugye ez az az utca, amit Hende és Cseresnyés véleménye szerint is már megépítettek. Korábban.

A Vaol.hu akkor ezt írta: Illés Károly alpolgármestertől megtudtuk, a mostani felújítás saját költségvetésből, mintegy bruttó 31,6 millió forintból valósult meg. Hangsúlyozta, az elmúlt öt évben folyamatos együttműködésben voltak a Szombathely-Olad Plató Közműépítő Közösséggel, amely szintén megkezdte az út építését a Homok utca felől. Ahhoz, hogy a két aszfaltozott szakasz összeérjen, még nagyjából négyszáz méter hiányzik.

Az utca igazi állatorvosi ló. Annak egyik oldala ugyanis a Szombathely-Olad Plató Közműépítő Társaságé, a másik pedig az önkormányzaté. A Társaság a saját részét megépítette, a maradék rész az önkormányzatra vár. Csakhogy a kormányzati elvonások után semmi pénz nem maradt az útfelújításokra. 

Az persze egy másik kérdés, hogy miért mondták már többször is korábban fideszes politikusok, hogy az utca elkészült, akkor amikor ez láthatóan nem készült el.

 De ennél aktuálisabb kérdés az is, hogy most akkor kormányzat pénzből épült-e meg az, ami a sajtóban megjelent nyilatkozatok szerint mégis önkormányzati pénzből valósult meg. És, hogyan valósult meg akkor, amikor továbbra is hiányzik egy szakasza?

A kérdések tisztázása érdekében emailben kerestük meg a szombathelyi önkormányzatot, ám választ egyelőre nem kaptunk. Lehet magának a hivatalnak sem egyszerű kiigazodnia ebben az útvesztőben?

De kerestük Kecskés Lászlót is. Neki is több, mint egy hete küldtem el a megkeresést, ám válasz tőle sem jött.

Minden esetre egy biztos pont azért van ebben a helyzetben:

Amint bármelyik szereplőtől választ kapok, ismét jelentkezek a témával. 

Szólj hozzá!

Miért előnyös a CMRV sorozat kiegészítőinek használata?

A CMRV hajtóművek napjainkban igen népszerűvé váltak, hiszen formatervezett, funkcionális elemei az ipar számos területén üzemelő berendezéseknek.

Megbüntette az MLSZ a Haladást

A szurkolók kaviccsal dobálták a játékvezetőket.

A DK ingyenes korrepetálást biztosít a rászoruló gyerekeknek Győrben 

Angolból, magyar nyelvtanból és irodalomból, matematikából, kémiából és biológiából kaphatnak plusz felkészítést a diákok.

Vas Vármegyében biztonságosan fogyasztható az ivóvíz

A napokban megjelent az országos sajtóban több a vízminőséggel kapcsolatos hír, mely megingathatja a felhasználók bizalmát az általunk szolgáltatott ivóvíz biztonságos fogyasztásával kapcsolatban. 

A Szombathely-Debrecen vonaltól északra lévő területeken várható számottevő havazás pénteken

A Magyar Közút november 10-én már téli munkarendre állt át, így csütörtök estétől 12 órás váltott műszakokban fogja végezni a megelőző sószórási, majd pénteken a hóeltakarítási munkákat is.

A vércukorszint mérése otthon

A vércukorszint mérése kulcsfontosságú a cukorbetegség kezelésében, a cukorbetegségben szenvedő embereknek napi szinten többször is ellenőrizni kell a vércukorértékeiket. Ezzel ellenőrizhető az alkalmazott terápia sikeressége, és elkerülhetők a hiper- és hipoglikémiás tünetek. 

Pénteken legnagyobb eséllyel az ország északkeleti felében várható havazás

Már csütörtökön az esti órákban elérheti a nyugati határt az érkező ciklon melegfronti csapadékzónája.

Miért olyan fontos a dolgozók munkavédelmi ruházatának biztosítása?

A munkavédelem területéhez tartozik a védőruházat kérdése is. Rengeteg veszélyforrást rejtenek bizonyos munkakörök, így a dolgozók élet- és egészségvédelme mindennél fontosabb.

Nyugdíjba vonul a Győr-Szol vezérigazgatója

Prédl Antal 2025. január 1-ig tölti be a pozíciót, de ezt követően is igazgatósági tag mar.

November 28-án tartják az idei közmeghallgatást Győrben

Érkezési sorrendben lehet majd felszólalni.

Győri egyetem céljai között szerepel egy idősotthon létrehozása

Erről a Belügyminisztérium államtitkára beszélt.

Felállították Szombathely idei karácsonyfáját

Az önkormányzat idén megerősítette a Fő téri fenyő tartószerkezetének stabilitását.

Az épített medencénk az egyéni igényeink szerint készül el

Talán mindannyian eljátszottunk már a gondolattal, hogy milyen lenne, ha a saját udvarunkon várna minket egy medence munka után, ahol kedvünkre fürödhetünk, hűsölhetünk a nagy nyári kánikulában.

Mindennek a legalja: kerekesszékes hölgyet próbált meg kirabolni egy férfi Győr belvárosában

A gyanúsított a kísérlet előtt pár hónappal szabadult a börtönből.

Extrém gyorshajtót mértek be Győrben

50 km/h helyett 110 km/h-val közlekedett a városban!