A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a 87-89. számú főút, Szombathely elkerülő szakasz kiviteli terveinek elkészítésérről és a kivitelezési feladataok megvalósításáról szóló közbeszerzést.
A hiánypótló és persze régóta várt beruházás a tervezett Szombathely és Kőszeg közötti 2X2 sávos gyorsforgalmi út fejlesztésének első üteme.
A kiírás szerint a legendő tervezőnek a 87. főút - vagyis a távlati M87 - 2x2 sávos és a 89. főút 2x1 sávos útjának, vagyis a Szombathely északkeleti elkerülőjének a rendelkezésre álló engedélyezési tervek és engedélyek alapján történő megtervezése, a kiviteli tervek elkészítése a feladata.
Ahogyan arról korábban írtunk, a tervezett út a Gencsapáti határában lévő körforgalom jelenleg nem használt, negyedik kijáratából indul majd ki és valahol a börtönnél csatlakozik majd be a majdani M87-es főútba.
A körülbelül hét kilométeres szakasz külön szinten keresztezi majd a Szombathely-Kőszeg és a Szombathely-Sopron vasútvonalakat.
Emellett a projekt magában foglalja a Puskás Tivadar utca 87. főútra való kikötését is. Az út a Hegyeshalom-Szombathely és Székesfehérvár-Szombathely vasútvonalat külön szintben keresztezi majd.
Még csak az engedélyezési eljárást tervezik a Kőszeg és Szombathely közötti új, kétszer két sávos út kapcsán
Sok az autó (nahát!), és mindennaposak a forgalmi dugók Szombathely határánál a Kőszeg felől érkezők számára. A mindannyiunkat érdeklő kérdést, miszerint mikor lesz valóban kétszer két sávos, normális gyorsforgalmi út Kőszeg és Szombathely között valami jó kis elkerülővel, Ágh Péter (Fidesz-KDNP) tette fel levélben az Országgyűlés felé.
A leendő út több mint három kilométer hosszan kétszer két sávon épül meg, leállósáv nélkül, de fizikai elválasztósávval. A leendő M87-es, 89-es főút és a 8639-es út találkozásánál különszíntű csomópontot, valamint 4 darab műtárggyal épül majd meg.