"Elképesztően nagy a gépjárműállomány a fővárosban és az agglomerációban. Budapesten tíz év alatt 21 százalékkal, az agglomerációban 40 százalékkal nőtt a gépjármű szám, erre pedig még a pandémia is rájött"
- közölte Karácsony Gergely csütörtök délutáni sajtótájékoztatóján.
A budapesti főpolgármester hozzátette: a teljes képhez hozzátartozik, hogy a kerékpáros közlekedés - mint egyéni közlekedési forma - másfélszeresére nőtt.
Mint mondta: a cél az, hogy "kisebb közlekedési terhelés legyen a városban, és elégedettek legyenek a budapestiek. A városvezetésnek az a dolga, hogy a tömegközlekedés újra népszerű legyen, a város élhetőségét javítsa."
Hozzátette: a Nagykörút forgalmának 14 százalékát adják az autósok, 85 százalékát a villamoson utazók, gyalogosok, biciklisek.
Autósoknak kedvező lámpaprogram jön
Egyik legfontosabb intézkedés, hogy az eddig a Nagykörút utasforgalmának túlnyomó részét kitevő villamosok lámpaprogramját átalakítják, ez mostantól az autósoknak lesz kedvező.
Kérdésnek nevezte a főpolgármester, hogy mikor állíthatják majd vissza az eredeti lámpaprogramot.
A beruházásokat, felújításokat "megpróbálják átgondolni", hogy azok kisebb közlekedési terheléssel járjanak.
A forgalomcsillapítási programot felfüggesztik, új útvonalakat nyitnak meg, így például a Dohány és a Wesselényi utca is teljes mértékben átjárhatóvá válik.